Ouwe vostok duiker

Ik zag deze, van een verkoper uit Moldavië. Zag er wel geinig uit, niet te duur en zo :smile:

Pakketje was snel in huis.
Wijzerplaat ziet er goed gebruikt uit. Voor zover ik begrijp de juiste uur en minuut wijzer, secondewijzer is misschien ooit vervangen, maar hij ziet er voldoende goor/afgeleefd uit om bij de rest te passen.

Mooi oud 2209 uurwerk. Ik ga hem nog wel beter schoonmaken, loopt nu met een hele grote positionele variatie. Wijzerplaat beneden en hij loopt voor, wijzerplaat omhoog en hij loopt achter. (minuten per dag verschil!)

Achterdeksel, met een serienummer zelfs.

Lekker dik plexiglas.

Verkoper zei dat het een “bijzonder Leningrad bandje” zou zijn. Is in ieder geval véél te groot voor mij, kan alleen korter gemaakt worden met buig/breek werk.

O ja, nu maar even met zo’n Nato dinges (enige die ik heb trouwens)

5 likes

Heel erg mooi! Seconden wijzer is origineel zo te zien. Veel plezier ermee. :grinning:

Oud is (bijna) altijd goed :wink:

Mooi horloge! Gefeliciteerd.

Het valt me nu trouwens pas op dat deze een héél laag serie nummer heeft en dat maakt hem extra bijzonder

Dat is een leuke zeldzame Vostok Amphibian. :+1:
Ik heb van dit model ooit zes nos gehad, ze waren voorzien van een andere bezelring en op de plaats waar de jouwe het serienummer heeft staan, staat bij de nos modellen het kalibernummer 2209.
Je ziet ze inderdaad af en toe met andere bezelringen, ik denk dat het wel eens origineel kan zijn.

Mooie vangst een amphibia 350 duiker :smiley:

Mijn beste,

Leuk hoor.:+1:
Proficiat dan ook met deze door de wol geverfde Vostok!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Die lage serienummer vind ik wel leuk…

Dankjewel allemaal! Er zijn nog oudere versies volgens mij waarbij er “hermetic” op de achterkant staat en inderdaad het kaliber nummer. Ik ben nog geen andere met serienummer tegen gekomen, ik meende ooit ergens gelezen te hebben dat dat wél iets betekende, maar wát ook al weer…

Export modelletje. Jammer dat hij zo afgeleefd is, wil een leuke plaat namelijk.

Mooi hoor, leuke band ook, geniet ervan :+1:

Mooie aanwinst! Ik heb er destijds een paar overgenomen van diashock. Twee heb ik er nog.
Hier een fotootje van de achterkant van deze klokje:

En natuurlijk van de voorkant:

Groeten, Tom.

Leuk te zien dat je de Amphia’s nog steeds in je verzameling hebt, Tom. :+1:

Op eentje na, die zit ergens in Azië bij een verzamelaar.

Ja, dat kan ik me nog herrineren :smile:

Misschien leuk om weer eens van stal te halen.
Hier een link naar een verhaal over de ontwikkeling van de eerste Amphibia’s.
Wel in het Russisch, maar met Google Translate is het wel een beetje te volgen:

http://timeway.ru/articles/na_sushe_i_na_more/

1 like