Over die eeuwige Alpinist en die verrekte band

Welke band op een Sarb017? Al veel over gesproken en veel over gezegd, maar hoe harder ik op zoek ben, hoe moeilijker het wordt. Daarom deze noodkreet.

Inmiddels heb ik de groen-gouden klassieker alweer een paar maanden in bezit. Vooralsnog op het alom verguisde standaard bandje gedragen. Die reputatie kennende wilde ik snel een andere band zoeken. Maar inmiddels al zoveel opties gezien dat de keuze moeilijker wordt.

Zelf neig ik naar twee verschillende banden. Een bruine leren en de gewaagde two tone jubilee. Maar ja de oyster strap staat hem ook wel goed. En die is er ook in two tone, of polished en brushed en en en… my point exactly.

Tips suggesties en foto’s zijn van harte welkom hieronder. :point_down: Ook ben ik erg benieuwd welke merken/shops de banden verkopen die het beste aansluiten etc. Alvast heel veel dank :pray:

2 likes

Ik vond de Oyster heerlijk dragen

4 likes

Wellicht, maar de dial komt pas echt tot zijn recht op een two tone. Ik had hem op de oyster maar sinds ik hem op two tone jubilee draag is het mijn favoriet.

Edit: overigens heb ik toevallig KO een berichtje gestuurd onlangs of hij hier iets leuks voor kan maken :slight_smile:

4 likes

Ik ben er zelf ook nog uit wat de mooiste combi is voor de 017. De originele bandje is stug en knudde.
Mede daardoor zit ie nog steeds in zijn doosje zonder draagtijd. Ben benieuwd naar de input van andere Alpinist eigenaren. :pray:

De Seiko M0PF111J0 op de SPB199J1

19 likes

Alom verguisd, alom verguisd.
Ga je mond spoelen.

Ok het is heel simpel eigenlijk .

De Alpinist.
Leer staat m erg goed, bruine tinten zo mooi.
Two tone jubilee, wat een geweldige combi
Gewoon jubilee, mooi en ja de Alpinist kan het aan…
Gepolijst oyster, die snap ik wat minder maar ja de Alpinist lust m wel.

Nu komen we waar we zijn moeten .
De Alpinist is een werkpaard! Man daar hoort geen leer of bling op thuis.
Nee joh, de Alpinist wil diep is zijn hard niks anders dan een brushed oyster. Alleen die hoort er echt bij.

Ik heb van alles op de Alpinist gehad> ziet er allemaal mooi uit.
Maar sinds de brushed oyster is de Alpinist echt wat hij moet zijn. Serieus, mooier gaat het niet worden .
Heel het horloge en het gevoel erbij direct naar een hoger niveau.

Dus…

10 likes

Vroeger🤭 droeg men de Alpinist veel op deze strap👌.

1 like

Ik kan me hier ook niet in vinden.

4 likes

Ik heb dit bandje toendertijd door @Ko laten maken

12 likes

Ik begrijp je volgens mij niet. Ik doelde daarmee op het meegeleverde bruine bandje. Volgens mij is zelfs het doorgaans tot op het bot verdeelde HF het erover eens dat dat in elk geval niet de beste optie is.

1 like

Veel komt neer op smaak, maar persoonlijk vond ik het bijna onmogelijk om een passende band voor de sarb017, vanwege de sunburst groene dial (bruin leer vergroot het contrast en maakt het alleen maar groener) klassieke gouden opgelegde numerals en klassieke wijzers en het kompas die hem weer toolish maakt en een sportieve kast (Horloge was alles tegelijker).

Uiteindelijk vond ik het op oyster staal het mooist, omdat dat het groene iets neutraliseert en passend is bij de sportieve kast. Maar ik ben er wel blij mee dat Seiko een baby alpinist uitbracht zonder kompas en zonder opgelegde numerals, het horloge kreeg iets meer focus.

Past die strapcode alleen op de 38mm Khaki?

Dat las ik inderdaad in je NA over de baby alpinist. Leuk geschreven met een bijzondere twist aan het einde :smile:

De Oyster banden die ik hier zie staan inderdaad erg goed. Het geeft het geel wel wat rust. Toch zou ik two tone wel eens uit willen proberen.

1 like

Inmiddels niet meer de mijne, maar ik heb de Alpinist altijd op een lederen bandje van slls gedragen. Stond erg mooi vond ik zelf.

10 likes

Zeker, Strapcode oyster banden zijn op dit moment het beste wat je je sarb017 kunt aandoen. Wel jammer dat het niet heel verfijnd is en zeker de sluiting heeft scherpe randen, maar is zeker goed.
Ja two tone moet ik misschien maar eens een keer proberen, hoewel ik het op jubilee mooier vind maar ik heb het gevoel dat je two tone oyster sowieso steeds meer ziet.

Ik gebruik het standaard bandje, is inderdaad redelijk stug, maar met een butterfly clasp werkt hij prima.

Mooie combo dit.

6 likes

Zo kan het ook.

4 likes

Heb nu toch wel wat mooie voorbeelden gezien. Zijn er mensen die toevallig een stalen band hebben liggen die op de alpinist kan en daar vanaf willen? (Ongeacht oyster, jubilee etc)