Over draagcomfort

Na wat ge-experimenteerd te hebben met verschillende typen band (metaal, leer, nato-bandjes) moet ik toch zeggen dat ik leer het prettigst vind dragen. Dit heeft voor het grootste deel te maken met het werk dat ik doe: ik zit een groot deel van de dag achter een bureau, en met een metalen band schuur ik voortdurend over het tafel-oppervlak. De metalen band van de Marcello C Nettuno 3 die ik het meeste draag heeft aan de onderkant allemaal kleine krasjes, puur van het bewegen over het tafel-oppervlak… Ik heb een nato-bandje geprobeerd wat een aardig alternatief is en heel licht draagt, maar bij mijn laatste experiment heb ik gewoon eens het leren bandje van m’n Poljot aan de Nettuno 3 bevestigd:

Dit werkt voor mij perfect, als ik achter m’n bureau werk steun ik op het zachte leer en er schuurt niets meer. Ik vind het ook niet echt lelijk, wat vinden jullie?

Begrijp me goed, ik vind zelf de metalen band van Marcello C verder heel plezierig dragen, en hij past ook het best bij het horloge, maar tijdens m’n werk vind ik een leren band toch wel een alternatief…
Nu nog eens op zoek naar een echt mooi leren bandje dat er nog beter bij past, iemand een suggestie?

Ik moet toegeven dat ik het ook niet lelijk vind staan. Het wint het niet van de metalen bant maar kan wel mooi.

Mvg Dennis.

Leer heeft ook mijn voorkeur. Staat chique (mits het wel een beetje band is uiteraard) en draagt fijn. Ik pas de kleur overigens altijd aan bijv.; bruine leren schoenen (poetsen!!) - bruine riem - bruine horlogeband.

Gr. Patrick

Leer op zich is heel prettig dragen. Mijn favorieten zijn struisvogel en croco.
Echter bij duikershorloges vind ik leer geen goede optie. Het liefst heb ik toch een stalen band om een duiker.

gr,
Hans Mennink