Beste forumleden,
Een poosje geleden heb ik een topic aangemaakt waarin ik advies vroeg voor een nieuwe dresswatch. Na een hoop goeie suggesties heb ik een aantal horloges in het echt bekeken, om er vervolgens achter te komen dat ik dresswatches heel mooi vind, maar ik vind niet dat ze me staan.
Vervolgens heb ik naar een SKX009J gekeken, omdat dit een horloge was wat ik al een lange tijd in mijn bezit wil hebben. Na een poosje zoeken kwam ik op marktplaats een mooie kast tegen zonder noemenswaardige krassen of gebruikssporen. Na het horloge in het echt bekeken te hebben en de deal bijna afgerond te hebben kwam ik op het lumineuze idee de schuifmaat maar even tussen de lugs te zetten. het was me namelijk opgevallen dat het rubberen bandje erg veel ruimte had aan een kant. En wat bleek, de lugs waren aan een kant meer dan een millimeter uit het lood. De eigenaar kon het niet verklaren en teleurgesteld heb ik het horloge gelaten voor wat het is.
Een paar dagen later zag ik een een topic dat @riesbiem ook een SKX009J te koop had staan. Na een berichtje heb ik deze van hem overgenomen. Een dagje wachten en de doos stond op de mat. Het horloge zat bomvrij ingepakt en was op een klein krasje na in maagdelijk conditie.
Vervolgens heb ik bij www.horloge.nl een originele jubilee besteld, en een nieuwe tool om de bandjes te wisselen. Die laatste brak na de eerste keer proberen. Maar ik kreeg gelukkig een nieuwe opgestuurd. Dus eing goed al goed zullen we maar zeggen.
Tevreden met mijn nieuwe aankoop struin ik nu alweer het blauwe gedeelte en andere sites af naar mijn volgende aankoop. Dus heeft er iemand nog een mooie alpinist SARB017?
Tot slot nog wat foto’s van de SKX009J: