Prototype militair dus.
Achteraf kon je het verwachten.
Sorry dat we je gemotiveerd hebben het goede te doen.
En dank voor de update.
Prototype militair dus.
Achteraf kon je het verwachten.
Sorry dat we je gemotiveerd hebben het goede te doen.
En dank voor de update.
Nee hoor, ik heb absoluut geen spijt. Het was een leuk avontuur en de man is oprecht heel erg blij dat hij het horloge aan zijn zoon kan doorgeven. Alleen in de afhandeling van de zogenaamde attentie heeft hij mijns inziens een behoorlijke steek laten vallen.
Die hebben over het algemeen wel moreel en hebben geleerd dat belofte schuld maakt. Of romantiseer ik nu teveel?
Kijk, jij hebt gedaan wat jou het beste leek. Dat siert je.
Achteraf kijk je een koe in de kont en had je het horloge misschien zelf gehouden.
Bedankt voor je updates.
Faith in humanity restored
Wat een wending weer. Ben benieuwd welke Rolex je vrijdag ontvangt.
Jazeker, maar dit verhaal gaat wel als een nachtkaars uit zeg.
Nou he, een climax die maar niet komt
Ja, dat is goed verwoord. Zo voelt het precies. Maar: het is nog niet helemaal over…
Beste allen. Nou, het nachtkaarsje is weer aangegaan. Ik kreeg vandaag een mail van E. waarin hij uitgebreid de gang van zaken uit de doeken deed en hoe het hem bedroefde dat ik zo teleurgesteld was. Zijn intenties waren goed en hij had totaal niet in de gaten dat ik me twee weken heb afgevraagd wat hier aan de hand was, toen hij geen pakket gestuurd had en niet op mijn mails reageerde. Hij vertelt aan ieder om hem heen dat de Hollanders zo eerlijk zijn, dat het zo bijzonder is dat hij zijn horloge terug heeft gekregen zelfs zonder het terug te hoeven kopen. Toch heeft hij zelf al behoorlijk wat kosten gehad. Ik weet uit de etiketten die ik op zijn koffer moest plakken dat het transport naar Texas € 255 heeft gekost. Het verzenden naar mij, zei hij, was uiteindelijk meer dan het dubbele. En dat was de reden dat hij het niet op de afgesproken dag had verstuurd: shipping vanuit Pennsylvania waar hij binnenkort kwam was nog veel goedkoper dan vanuit Texas.
Had hij me dat maar meegedeeld, dat was alles meteen duidelijk geweest.
En zei hij: hij wilde me iets sturen dat wat opwoog tegen de tijd, moeite en kosten die ik naar zijn schatting gehad had. En hij heeft lang gedacht over iets dat voor hemzelf persoonlijk belangrijk was, maar ook voor mij betekenisvol zou kunnen zijn. Hij heeft het me gezonden “met de diepste dankbaarheid en waardering voor wat ik heb gedaan.” Ik moet zeggen: die woorden joegen me bijna het schaamrood naar de kaken over mijn emotionele klacht die ik hem gisteren toestuurde (gelukkig had ik het nog heel netjes gehouden).
Natuurlijk heb ik hem per ommegaande geantwoord dat wat mij betreft alles weer helemaal goed was en dat het een betreurenswaardig misverstand was. Toch nog een happy ending. Ik laat nog weten wat het presentje geworden is.
Leuk, we zijn benieuwd (als ik even voor de andere volgers mag spreken)
Ik weet niet wat hij op wil sturen maar 500 euro verzendkosten? Flauwekul.
Dit verhaal blijft boeien. Zeer benieuwd naar de attentie.
HorlogeforumpuntNL-army staat in hiërarchie toch ver boven elke andere leger divisie zeker.
Je hebt het toch wel over ons gehad?
Of gebruik je dat als laatste troef.
Dank voor de update.
Ik wil normaal nooit AI gebruiken, omdat ik het maar niks vind, maar ik heb uit nieuwsgierigheid even deze vraag in de google-zoekbalk ingetoetst: "Welk voorwerp kost 500 euro aan verzendtarief om vanuit Amerika naar Nederland te verzenden?
Google gaf me dit antwoord;
Een verzendtarief van rond de 500 euro (of meer) voor het versturen van een voorwerp uit de Verenigde Staten naar Nederland is typisch voor zware, volumineuze of speciale vracht. Dit zijn doorgaans geen pakketjes die via de normale post (zoals USPS Priority) gaan, maar via luchtvracht of express-koeriers (FedEx/DHL) waarbij rekening wordt gehouden met volumegewicht.
Voorbeelden van voorwerpen die deze kosten kunnen veroorzaken:
Waarom is het zo duur?
De verzendkosten naar Nederland worden niet alleen bepaald door het gewicht, maar vaak door het volumegewicht (dimensies). Daarnaast betaal je bij aankomst in Nederland 21% btw over de waarde van het product plus de verzendkosten, en invoerrechten als de waarde hoog is.
Nou ben ik wel heel erg benieuwd naar het voorwerp dat @Ihn zal ontvangen😅
Als het pakket komt, moet ik het eerst maar eens gaan wegen … ![]()
Tijdens het lezen van dit ontzettend leuke verhaal dacht ik meerdere dingen:
Ik merk het op de zaak ook vaak. Collegae die conclusies trekken, iemand al bijna willen kielhalen, terwijl ik dan zeg: wacht nou even kalm af. Wie weet wat voor verhaal erachter zit. En dan blijkt vaak dat er tal van verklaringen mogelijk zijn. Ik denk zelfs dat jij zelf (ook ik) wel eens dingen doen waarvan we ons niet bewust zijn (iemands verwachtingen niet waarmaken zonder dat we ons daarvan bewust zijn). Dan wil je ook niet meteen afgeknald worden toch?
Je wist dat die man directeur was van een groot bedrijf. Dan snap je toch dat zo iemand geleefd wordt. En dat jij, en het horloge, en het verhaal, nu eenmaal niet altijd op plek 1 komt van zijn prio-list. Hoe leuk ook, en hoezeer hij het waardeert ook. Geef iemand even de ruimte. Veel van je frustratie komt uit teleurstelling, en die teleurstelling komt weer van - in dit geval - verkeerde verwachting. De hamvraag: was je verwachting heel redelijk? Of was hij eigenlijk onredelijk, en had de man achteraf ook best een begrijpelijke verklaring?
Leermomentje. Even stapje terug doen. Emoties laten dalen en vooral ook van het goede blijven uitgaan van iemand. Als het dan allemaal écht niet rondkomt kun je altijd je mening nog bijstellen.
Maar ik ben wel benieuwd naar dat loodzware kado wat nog gaat komen ![]()
Een aambeeld ![]()
Een goudbaar.![]()
Je slaat de spijker op de kop. Ik had hem al gemaild dat ik me had laten leiden door mijn emoties ipv mijn verstand (voor zover aanwezig). Zeker een leermoment dat ik niet te snel moet oordelen. Over ongeduldig zijn: twee weken is voor mij al een mega-prestatie, normaal is mijn lontje behoorlijk korter
.
Dit verhaal heeft zoveel lessen in zich. Mooi!
![]()
PS: kan ik ook een PB met Trevillian hebben?