Over een TAG Heuer Aquaracer 300M Quartz; specifiek een speciale editie voor de U.S. Naval Academy.

Iemand moet het doen :rofl:

2 likes

:joy:

1 like

Wat een verhaal, man! Met veel plezier gelezen, allemaal! :astonished: :+1: En lijkt me uitstekende inspiratie voor @Jurk ook, als ik zo vrij mag zijn, Jur. :blush: :wink:

2 likes

nee, dat heeft ie niet… dat bedoelde ik met ‘de hand ophouden’

Geweldig, wat een tof verhaal. Top man. :grinning: :ok_hand:

1 like

Dat gaat zo: je kunt de rolcontainers voorafgaand aan de veiling bezichtigen zoals ze in de container gepropt zijn. Direct daarna is de veiling. Ik maak wat aantekeningen van welke me wel wat lijken. Van de container die ik uiteindelijk gekocht heb, had ik gezien dat er in ieder geval één dure koffer in zat (die van het horloge) en diverse niet dure (bijv. een heel grote, slappe roze koffer - daar kan je vergif op innemen dattie vol zit met goedkope kleding, en dat was ook zo). En dan de veiling. Het was overvol, bloedheet (1 persoon werd onwel) en pas na anderhalf uur kwamen de containers met koffers e.d. aan de beurt. Daarvoor waren het van die big bags vol scharen en messen, AirPods, electronica etc echt voor de handelaars. Ik wilde eigenlijk graag weg, maar de veiling is voor mij bijna twee uur rijden en ik had afgesproken met vrienden om naderhand koffie te drinken en die zaten al die tijd op mij te wachten. Kort en goed, ik wilde weg, was oververhit en heb veel te veel geboden op de eerste de beste container: inclusief de kosten € 1550 voor 11 koffers. Inmiddels heb ik alles uitgepakt en het is hoofdzakelijk kleding, tientjeswerk. En daarbij, net als met dure horloges: ontzettend veel namaakmerken. En wat ook niet mag: Schiphol had gesorteerd, want 1 tas (nieuwwaarde bij Action onder de 5 euro) zat vol met lege portemonnees (meer dan 25 stuks)… Een ander zat volgepropt met kleding van heel verschillende maten, dat moet haast wel ook bij elkaar gepakt zijn op Schiphol. Het meest bijzondere: een draagbare massage - of tatoeage-tafel, ha ha (in beschadigde toestand, kan zo naar het grof vuil).
Bij eerdere keren had ik veel spannender dingen, zoals drones, beademingsapparatuur, dure sieraden en tassen, etc. en daardoor kon ik de kosten eruit halen en nog wat winst maken. Nu heb ik de beste dingen al verkocht en zit op een tussenstand van ongeveer 350 euro. Dat wordt dus nog even aanpoten om quitte te spelen, :wink: :face_with_hand_over_mouth:
Maar zoals ik al eerder zei: ik vind het wel erg leuk te doen (echt niet mijn enige hobby trouwens) en af en toe maak je spannende dingen mee, zoals met dit horloge en de reacties op dit forum…geweldig toch?

31 likes

Dankjewel voor het delen, leuk!

3 likes

Super van die mooie reactie. Als ik had mogen kiezen had ik wel voor een aandenken gegaan altijd tof om terug te kijken namelijk

1 like

Het horloge is sinds afgelopen zaterdag terug bij de eigenaar. Ik doe daar even verslag van als ik de attentie heb gekregen die hij me heeft toegezegd en die deze week wel bezorgd zal worden.

26 likes

Ik reken op iets van een Tomahawk raket ofzo, of een onderzeeboot.

2 likes

Kleine kans dat die nog in de schappen liggen in USA.

1 like

Ha ha, ja, misschien een bouwdoos daarvan

2 likes

Ik ben, net zoals anderen hier, erg benieuwd.

1 like

Topperrrrrrrrrr.

image

5 likes

Beste forumleden, ik weet niet of jullie dit topic nog volgen na twee weken stilte, maar ik heb beloofd verslag te doen en dat doe ik bij deze. De koffer met kleren en vooral het horloge natuurlijk, waren op 7 maart goed aangekomen bij de eigenaar in Texas, zoals ik al gemeld heb. Ik moest er wel zelf naar vragen maar kreeg toen een mailtje met oa een foto van het horloge om zijn pols. Vond ik wat mager gezien de vele persoonlijke dingen en foto’s die ik met hem had gedeeld over de hele speurtocht en hoe ik aan de koffer was gekomen. Ik had wel een fotootje van zijn gezicht verwacht ipv alleen een hand. Maar goed, niet zeuren, temeer niet daar hij zeer dankbaar overkwam. “I am extremely happy to say that my bag has arrived. Apparently it was delayed in Cleveland for customs review, but just got it!! Thank you so much for this! Here are some photos of me getting the bag and the watch. I cannot tell you how much I appreciate all your efforts and simply thank you for all you hqve done to get it back to me. I am writing a hand written letter and sending along something to say thank you. I will be dropping it off at the shipper today and will send along the tracking information shortly. It is an incredible story of kindness and I really want to express how thankful I am for all you have done to bring this family heirloom home.

10 likes

Maar nou dat pakketje dat hij zou sturen. Ik meldde al dat ik niet echt sta te juichen om een handgeschreven bedankbrief en een attentie in de vorm van een souvenir aan de Naval Academy, maar het gaat om het gebaar, de attentie. En belofte maakt schuld. Na een week was het er nog niet, bovendien kreeg ik niet de toegezegde track en trace. Dus ik dacht toch op zeker moment: hij heeft het nooit verstuurd. Halverwege vorige week daarom een korte mail gestuurd met de vraag of hij het wel verzonden had. Geen antwoord. Toen gisteren weer een mail met de vraag: waarom antwoord je niet, is alles okay? Weer geen antwoord. Maar ik had nog 1 pijl op mijn boog: het eerste contact was gelegd door zijn vrouw en dus heb ik vanochtend haar vrij uitgebreid gemaild. Haar gezegd dat ik nu wel vraagtekens had bij de gang van zaken en het uitblijven van een reactie. Zij las haar mails gelukkig wel en per ommegaande kwam van hem een respons: hij was op vakantie tot 6 april en las zijn mails niet, sorry sorry en hij had het pakketje nu echt meteen verzonden en voegde er het track and trace nummer bij.

Misschien wat kinderachtig, maar ik ben eigenlijk behoorlijk in mijn wiek geschoten en heb een pittige reactie verstuurd. Ik zit maar te wachten en mails te sturen en hij is het gewoon vergeten en op vakantie. Dus gemaild dat ik hem een grote gunst verleend had maar dat het voor hem kennelijk teveel moeite was zijn belofte na te komen. En dat er nu weinig overgebleven was van de aardige geste om iets te sturen als symbolisch bedankje als ik daar herhaaldelijk achteraan moest. En ook nog: als ik het mailadres van je vrouw niet had gehad, zou ik ooit nog iets van je gehoord hebben? Zo ben ik de mail geëindigd: Well, I tell myself, (small) disappointments are part of life. I’m glad I acted according to my own moral standards, and I know you are very happy to have your bag and its contents back. All the best in the future, George.

Dus vrijdag zou ik alsnog de onattente attentie krijgen. Ik zal jullie nog laten weten wat het was.

11 likes

Nou zeg wat een paardenlul. :fearful:

1 like

Een echte Yank :sweat_smile:

2 likes

Tsjemig, wat een eikel. Temeer omdat jij alles in het werk had gesteld om hem te achterhalen !

1 like