Over een TAG Heuer Aquaracer 300M Quartz; specifiek een speciale editie voor de U.S. Naval Academy.

Leuk dat de eigenaar boven water is!
Hou ons op de hoogte :wink:

Wat een geweldige detective story is dit geworden. Ik heb het met veel plezier gelezen, en ben erg benieuwd naar de afloop. Dit natuurlijk met foto’s :slightly_smiling_face::four_leaf_clover:

1 like

Ik volg het ook. Een van de leukste topics. :+1:

1 like

Nou, ik heb toch ongeveer de droomreactie gekregen waarop ik gehoopt had. De ā€œhusbandā€ heeft me nu zelf gemaild en ik deel graag met jullie de inhoud ervan. Ik heb hem zojuist kort terug gemaild dat ik bezig ben met een uitgebreid antwoord, maar dat neemt wat tijd. Want ik wil hem het hele verhaal van de speurtocht vertellen, waaronder natuurlijk ook de hulp en geestelijke bijstand :slight_smile: van mijn nieuw verworven forumvrienden…
Blijkt overigens dat zowel KaiseRRuby als ik het mis hadden wat het jaartal 2000 betreft, zie het onderstaande verhaal (om privacy redenen heb ik zijn naam weggelaten).

Hello,
My name is EIP, and my wife received an email from M. LaHart & Co. that you may have found my Naval Academy watch. That is amazing and I cannot tell you how excited I am!

She purchased this watch for me as an anniversary gift and it was engraved with my initials (EIP) and the year I graduated the Naval Academy (2000). The watch was in a bag that was lost at the Amsterdam airport and despite working with the airport’s lost and found for months, they told me the bag had been sold at auction. All hope of ever recovering the watch was lost, but I was so excited to see this email this morning.

I can provide the proof of purchase to verify it is my watch (I have the original box and warranty card) and would gladly pay for any shipping and compensate you for finding it. Please let me know how you wish to proceed.

Thank you again for taking the time to reach out and look for the owner, as this simply is not common in the world today. Hoping all is well and looking forward to hearing from you soon.

Best Regards, EIP

47 likes

Kleine kans dat er nog een eerstgeborene naar je vernoemd wordt :wink:

Superleuk zo een verhaal! En zoals hij al stelt, tof dat je de moeite neemt, velen hadden alleen de eurotekens gezien en die Tag verpatst.

3 likes

Leuk leuk leuk.
Dank voor alle updates.

Zonder jou had het betreffende horloge oud ijzer geweest.

1 like

Ik ben geen heilige hoor! Als die initialen er niet op gezeten hadden, had ik het met liefde verkocht (moet ten slotte ook mijn kosten eruit zien te krijgen). Maar nu kan hij zijn horloge (en de hele koffer met zijn kleding, schoenen e.d.) terugkrijgen. Hij moet natuurlijk wel de verzendkosten betalen…

16 likes

Levert ook niks op met die gravure :joy:
Maar zonder gekkigheid, zonder gravure had je geen aanknopingspunt gehad, dan is er ook weinig om uit te zoeken.

1 like

I tip my hat, super goed gedaan en een topper van een topic :+1:t2:

1 like

Echt ongelooflijk leuk, deze wending. Super tof van je.

1 like

Ik zou hem zeker vragen om een goede foto met het horloge weer om !! Al was het alleen maar om de forumleden tevreden te stellen :rofl:

2 likes

Inderdaad

WorthlessWithout

4 likes

Wat een geweldig verhaal!
Het siert je dat je hebt volgehouden om dit tot een goed einde te brengen. Ik denk dat de meeste hier gewoon kleingeld van gemaakt hadden.
Chapeau :ok_hand:

1 like

Zo’n leuk verhaal heb ik in tijden niet meer meegemaakt, gelezen etc etc :+1:

1 like

Even een update over het vervolg.
Ik kreeg een mail nav mijn verhaal over de zoektocht, oa via het het horlogeforum en hierin zei hij oa:
*What an incredible story and it is really interesting and cool that you connected the engraving with the monogram on the shirts. I am so happy you did! …I would also like to find some way to say thank you for taking the time to find me by offering a reward/finder’s fee. …That said, I’d still also like to send you a handwritten thank you letter, and as this is a really special watch to me and commemorates my Naval Academy time, I’d also like to send you something unique from the Naval Academy.
Samengevat: hij is heel blij, wil me een beloning in geld geven en nog een bedankbrief met iets van de Naval Academy (heel aardig, maar daar heb ik niets mee…). En hij liet er geen gras over groeien, want maandag/morgen laat hij de koffer met daarin het horloge bij mij ophalen door UPS of Fedex…
Maar na rijp beraad heb ik geantwoord dat ik geen beloning hoef. Ik vind het eigenlijk wat gĆŖnant om mijn rekeningnummer op te geven, dat voelt een beetje als de hand ophouden. En nog een overweging was: stel je voor dat het maar € 100 zou zijn, dan voel je je toch teleurgesteld en dat gevoel wil ik niet overhouden aan dit avontuur (Calvinistische achtergrond of gewoon lafheid??). Hij kan het overigens ongetwijfeld goed betalen, want ik heb via LinkedIn kunnen zien dat hij een directeur is bij een van de zogeheten ā€˜Magnificent Seven’ op de Amerikaanse beurs… Maar goed, ik heb geen spijt van deze beslissing al vind ik het wel jammer dat ik nu nooit zal weten wat hij wel had willen geven. :sweat_smile: Te zijner tijd zal ik hem om een foto vragen, als mooie afsluiting van dit topic op het horlogeforum.

39 likes

Ach…hij heeft je rekeningnummer toch? (Ik neem aan dat hij jouw kosten wel gaat vergoeden?). Wie-weet…
Maar goeie beslissing hoor, dat het daar niet om te doen is!

Persoonlijk, als ik hem was, zou ik iets leuks verzinnen om als verrassing terug te sturen. Voor een glimlach en blijk van dank.

1 like

Luister.
Dit is een belangrijke stap in het proces.
Je kan het maar 1x verkloten.

Je gaat vanaf NU de baas zijn.
En je laat de beloning afhangen aan zijn beleefdheid.
Stel ons niet teleur.
Je kan het.
We houden van je.

8 likes

Ja toch, dat zou ik ook verwachten want je hebt die koffer ā€œvoor een paar centenā€ gekocht.
Ok, als dat een paar tientjes is geweest dan zou ik er mij er ook niet druk om maken en het verhaal is mij dan meer waard.

3 likes

Hoe werkt dat eigenlijk? Is dat bieden op een stapel koffers, of een enkele, en over welke prijzen hebben we het dan? #dtv

3 likes

Ik durfde dat niet zo rechtstreeks te vragen :blush:, gaat wel via een veiling.

1 like