Over het kopen van vintage horloges

Leuk artikeltje in de NRC van zaterdag over het kopen van een vintage horloge. Vooral tip twee is :joy:

http://www.nrcq.nl/2015/09/27/vergeet-de-apple-watch-koop-online-een-vintage-horloge

9 likes

Leuk artikel!
En heeft zich goed ingeleerd. Als ik sommige ā€œreportagesā€ over horloges zie dan zakt me de broek af

Altijd leuk als iemand zich tot de vintage-gemeenschap bekeert. Moet echter nog wel e.e.a. leren, net als ik destijds (en eigenlijk nog steeds). ā€˜Neem geen Rolex?’ ā€˜Vermijd vergulde horloges?’ Maar ach, iedereen die besmet is met het virus leert snel… :grin:

1 like

Leuk stukje!

Als nu maar niet alle yuppen klakkeloos voor vintage gaan. :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Dan gaan de prijzen om hoog weet men, en ben ik niet bijzonder meer. :joy:

Grt.

1 like

Leuk om te lezen, dank voor het delen! En maar hopen dat het niet te hip wordt inderdaad :grin:

te laat … als je ziet wat er in New York, London, Paris etc aan vintage wordt verkocht en voor welke prijzen sla je steil achterover … gangbare marktprijs x2 of x3 zijn absoluut geen uitzonderingen

Gelukkig heb ik er een aantal en daar komt nog wel wat bij.
Maar idd, geld besmeurt alles. :wink:

Leuk artikel. Zeker zal zijn dat hierdoor weer wat ā€˜yuppen’ zich hier in gaan verdiepen. Komen er weer wat liefhebbers bij.

Ik zit ook niet te wachten op prijsopdrijving, niet iedereen hoeft aan de vintage horloges. Maar wel leuk om dit te lezen. Deze journalist heeft zich goed op de hoogte gesteld of is zelf verzamelaar. Misschien zit hij wel hier op het forum?

1 like

Heb het artikel ook gelezen - ben nu wel benieuwd naar welk type UG. Was, hoewel natuurlijk erg bondig, geen heel slecht artikel voor de doorsnee horloge-leken.

Denk dat het voor de beginnen allebei wel aardige tips zijn hoor.

Dat is ook weer waar, in elk geval voor iemand die niet meteen teveel wil investeren. Zo ben ik ook begonnen, en waarschijnlijk de meesten van ons.

Ondanks de tuinbroek van jouw icoontje…? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Inderdaad een leuk artikel!

Uhhhh!..

:slight_smile:

Interessant artikel. Dank voor de tip

Op Etsy een UG voor USD 200? Ik zie ze nooit voorbijkomen…

Bedankt, leuk leerzaam artikel.

Soms kom je best leuke dingen tegen. Net deze aangeschaft een van de eerste Hamilton Day Date met een 826 automatisch uurwerk uit jaren 50 denk zelf 1953. Kan niet exact zeggen wanneer deze is uitgebracht of is geleverd. De verkoper had sumiere gegevens. Via internet gelezen dat dit uurwerk tot in de jaren 70 gebruikt is… Moet nog binnenkomen zodra deze er is zal ik betere foto’s plaatsen.

2 likes

Alle types ā€˜vol calendar’ met moonfase . aero compax, tri compax, compax, polerouter sub , de rindt , nina , ā€˜evil nina’ en dan de > 38mm modellen

en als je ze heel goedkoop kunt krijgen de ā€˜normale’ 3 hand modelletjes