(weer) prachtige horloges van Jaquet Droz (helaas beetje duur)
en het artikel:
Sja…
. Mooi… Mooi…(?)
Moet bij die naam onwillekeurig aan chocola
denken… Verder niet echt iets wat er nog niet is of op lijkt…
Toch?
haha,
vooral de wijze waarop de datum wordt gevat in subtiel aflopende zijden:
daar is over nagedacht.
En droste chocolat, is ook een goed merk!
Idd. De datumaanduiding vind ik ook wel wat hebben. Mij kunnen ze wel bekoren. Vooral de blauwe editie. Alleen de prijs…
Ik vind ze prachtig. Beetje onbereikbaar voor mij en zal het wel bij de twee oude Jaquet Droz vintage klokjes blijven die ik nu heb.
Bedankt voor het delen 
Ik ben toch meer een fan van andere modellen van dit merk. Zeer origineel. Bijvoorbeeld dit prachtige model:
Op de zilveren (opaline) is dat mooi, maar op de blauwe helemaal niet.
Moet wel lachen om “appears to be targeting a more main stream consumer”. Krijg je een beetje hoop…vervolgens lees je dan “Retail price is expected to start at approximately $10,500”.
Ben ik toch weer minder mainstream dan ik dacht, helaas 
Daarom heb ik het woordje “weer” ook gebruikt… 
Achterkant vind ik wel mooi. Voor de rest vind ik 'm matig. Ik kan zo tien horloges bedenken die ik (een heel stuk) mooier vind. En die kosten samen minder dan deze! 
Een Jacquet Droz vind ik heel bijzonder als het een automatron heeft (daar ligt uiteindelijk de oorsprong van het merk), maar ze zijn vaak te barok om echt mooi te kunnen vinden.
Deze is niet bijzonder en niet mooi.
Zullen we het er maar op houden dat smaken verschillen 
“Retail price is expected to start at approximately $10,500”.
einde verhaal, kan slotje op (van diamant)
Niet extreem voor een JD, meer een instapmodel
.
Excuses aan Mike_moker: ik wist niet dat er een maximum prijs was verbonden aan het horloge dat je hier voor het voetlicht wilt brengen.
Nogmaals : Sorry!!
Tja,ik ben hier ook geen liefhebber van…alles erg saai …
Mwa - niet heel overtuigend… Ik word er niet hebberig van.
Kweenie, afzonderlijk vindd ik bepaalde elementen wel mooi, zoals de wijzers, indexen, etc. Maar bij elkaar is t het toch niet.
Tja, Jaquet Droz is een mooi merk. Deze is zeker fraai. Toch zou ik het model dat Marijn laat zien eerder kiezen. (als ik het budget had).