Over oplichten gesproken

Nou nou je bent wel erg gezellig. :slight_smile:
Ik ben absoluut niet van plan om de boel op te lichten maar ik verkoop nog wel is wat.
Ik vind het een absurde bewering om mij hier zomaar neer te zetten.!

Desalniettemin ga ik je niet uit de tent lokken maar ik geloof er geen snars van.
Ik heb mijn AM (ABN) gebeld en gevraagd of dit mogelijk was.
Het antwoord was kort maar krachtig.
ONMOGELIJK.
Vervolgens Interpay gebeld en deze antwoordde ook dat het onmogelijk is om zonder medewerking van pay pal geld te storneren.
Dus zonder gegronde klacht is dit onmogelijk.
Tsja wie moet ik dan geloven?
Nogmaals ik ben niet uit op confrontatie maar dit soort verhalen rouleren al langer alleen zie ik nooit het bewijs.

hoezo kan je hem persoonlijkā€™?

Mijn ervaring is hetzelfde.

Paypal doet eerst een onderzoek voordat er geld gestorneerd wordt. Je moet opgeven waarom je je geld retour wil, en zij verifiƫren dat bij de verkoper.
In mijn geval was er niet geleverd, en Paypal heeft dat bij de verkoper gecheckt. Die had inderdaad geen afleverbewijs, dus er kon in elk geval niet aangetoond worden dat er aan mij geleverd was. Als ik de boel had willen flessen, en er was aantoonbaar iets op de post gestuurd, dan denk ik niet dat ik mijn geld terug had gezien.

absurd ? je wilde meteen gaan shoppen na mijn eerste bericht over stornering, maar totdat je een dure Patek of Rolex verkoopt, overkomt het je zelf als verkoper waarschijnlijk ook nooit jag.
maar ik kan je verzekeren dat als je als klant van Mastercard of welke credit card maatschappij ook,aan de bel trekt en zegt dat je het oneens ben met de PayPal afboeking op je afrekening, (met opgave van reden UITERAARD)
je het geld van de transactie gewoon terug krijgt.

en over gezellig, het is hier een forum, opmerkingen als --<<<<<<<<<<<<<<<<<je gelooft er geen snars van, en wie moet je nou wel geloven.
er zit niks anders op dat je door schade en schande wijs word , of blijft zoeken naar hoe het werkelijk zit.

Succes

echte slimme oplichters sturen natuurlijk altijd AANGETEKEND wat op, kan een baksteen zijn,een leeg doosje, een goedkope replica ipv.een originele, enz, enz. en het postbewijs van bezorging bewaren ze natuurlijk zorgvuldig !
en aangezien je dan getekend hebt voor het pakketje,heeft de verkoper wel een bewijs dat hij het opgestuurd heeft en het artikel ook daadwerkelijk bezorgd is.

in jouw geval is het goed afgelopen,omdat de verkoper niet erg slim is,of dat hij echt het postbewijsje is kwijtgeraakt ,net als het item dat zoekgeraakt is ,en misschien wel opgestuurd is door hem.
onwaarschijnlijk, zoveel pech maar het zou kunnen,

een PayPal gebruiker die zijn account alleen gebruikt om er via zijn creditcard betalingen te doen kan zonder toestemming of medeweten van PayPal betalingen storneren via zijn creditcard maatschappij, door PayPal wel in te schakelen in deze zaak speel je het fair, en zoals het eigenlijk ook hoort.

Groet AndrƩ

Omtrent iemand dat had te maken dat ik eventjes niet kon vinden hoe jij heette.
Dat terzijde.

Ik maakte maar een geintje omtrent het shoppen :))
Relax. :))

Ik vind het een een serieuze aantijging waar ik moeite mee heb.
Ik kan niet voorstellen dat jij de betaling zomaar kan storneren.
Ik schat dat 80 procent via pay pal geschiedt op e bay.
Waarom horen wij daar niets van?
Ik kan mij voorstellen dat je zoiets niet in NL doet maar USA/Verweggistan ligt voor de hand.
Neem bijvoorbeeld Paneristi forum?
Daar worden aardig wat Pams vverhandeld dmv Paypal.
Ik heb daar nog nooit enige melding van gezien/gehoord.
dat is juist een plek waar je deze methode goed kan toepassen.
De reden is simpel iemand uit Azie komt niet zomaar eventjes langs om verhaal te halen.

kan jij ā€œietsā€ plaatsen waar ik dit kan lezen? (artikelen?)
Linkjes aub want op e bay kan ik echt niets vinden, sorry.

Je hoeft me niet uit te leggen hoe trucje werkt.
Het interesseert me wel maar je schijnt het niet te willen plaatsen.
mag ik vragen waarom niet?
Als het echt waar is wat je schrijft dan lijkt het me verstandig om dit naar buiten te brengen.
Er worden als ik jouw woorden moet aannemen aardig wat mensen op deze manier besodermieterd.
Ook hier zijn er forummers die hun waar verhandelen op e bay en de betalingen worden gedaan dmv Paypal.

Ik hoop dat je deze vraag wil beantwoorden.
Stel ik verkoop jouw iets.
Jij betaalt dmv paypal.
Ik verstuur het aangetekend of dmv tracking.
Jij beweert dat je het bedrag kan laten storneren maar er moet wel een reden zijn?
Welke reden is dat dan?
Een CCMIJ mag nooit zomaar iets terugboeken.
Het is hetzelfde als een overboeking.
Als dat is gedaan kan het niet meer terug worden geboekt.
Ik veronderstelde dat zoiets met paypal exact hetzelfde is, toch?

IK vind je wel erg boos overkomen als het om Paypal of Interpay gaat.
heeft dat misschien een reden?

gr.

Elke afboeking is terug te boeken zelfs een automatisch incasso ov een betaal opdracht tot als ik het goed heb 30 dagen na dato. Er zij een aantal bedrijven die op deze onwetenheid van mensen inspelen. (boek en plaat en dat soort verkopers) Maar als jij een opdracht aan de bank geeft om het terug te boeken gebeurt dit. En dit kan zonder reden.

Mvg Dennis.

Het was ook niet de bedoeling om mij op te lichten. Hij had alleen dingen verkocht die hij niet meer had.
Later had hij ze wel, gek genoeg was het lastiger voor hem om ze alsnog op te sturen dan om de betaling terug te draaien.
Beetje vreemd, maar ja.

Ik heb het item (een kledingstuk) alsnog bij hem besteld, ben benieuwd hoe het nu gaat :wink:

automatische incassoā€™s is een heel ander verhaal.
Dat kan je altijd storneren,stoppen etc.

Maar bij een overboeking dmv telebankieren kan je het wel schudden.
Dat geld krijg je echt niet terug.
dat is juist het probleem bij marktplaats.
Je krijgt een rek.nr en woonplaats, meestal geen straat.
Dan kan je op je kop staan bij je eigen bank maar dar krijgt je alleen maar hoofdpijn van.
Iemand die mensen bewust oplicht kan op die manier aardig de boel bedonderen.

Jag,
Er was een tijdje terug een item op eBay met de tekst: Hoe kom je aan een gratis Patek ter waarde van 40 mille,
deze amerikaanse verkoper was dus op deze manier de boot ingegaan met zoā€™n horloge,geld stond helaas voor hem nog op zijn PayPal account,na de stornering van de koper,haalde PayPal het vervolgens weer van zijn PayPal rekening.als dat geld er niet had gestaan,gaat PayPal dus de boot in.
Hij heeft het vervolgens allemaal uitgelegd hoe het werkt in zijn zgn. ā€œā€œitemā€ā€ dat hij te koop had staan
Ik heb al vaak op items willen bieden,maar daar stond dan bij ā€”Geen PayPal betalingen----
als ik dan contact op neem met zoā€™n verkoper en zeg dat ik best de PayPal fee voor mijn rekening wil nemen,krijg ik dus dit soort verhalen over storningen achteraf te horen.
voorbeelden ?ik heb er geen dossier van,en ik werk ook niet bij de politie,als je 't nog steeds niet gelooft moet je het zelf maar eens uitzoeken bij verkopers die het overkomen isā€¦
heb trouwens zelf ook wel afboekingen terug laten storten die ik via mijn credit card had betaald,dit waren dan meestal wel lullige bedragen,maar het kan dus absoluut 100% zeker.
Vind je het trouwens verstandig om hier op het forum wat jan en alleman kan lezen,uit te gaan leggen hoe je moet /kan frauderen met een credit card ?
het feit dat al die Panaristi via dat forum over en weer betalingen doen zegt alles over hun site en de mensen die daar handelen,eenvoudig weg goed en eerlijk dus.
het onterecht terugboeken van een groot bedrag via je credit card maatschappij naar je rekening,heeft meestal natuurlijk wel verregaande gevolgen voor degene(de oplichter) die deze truc toepast, alhoewel het natuurlijk geen prioriteit heeft bij politie/justitie (wat wel?)

Interpay: boeken geld van mijn rekening voor bedrijven die ik niet eens ken.
verklaring: het bedrijf heeft een verkeerd rek.nummer ingevuld nl. het mijne
kan er vervolgens zelf achteraan, langs bij mijn bank,dat Kā€¦ bedrijf bellen en vragen of ze het niet meer willen doen.
en de volgende maand gebeurt 't weer. conclusie bedrijven kunnen invullen/en incasseren wat ze willen zonder enige vorm van controle en sancties.

PayPal/eBay vind het prima als de eerste de beste Newbie met zero Feedback uit een Takki-Takki land extreem dure spullen aanbied,de FRAUDE ligt er meestal 3 duimen dik bovenop, betaling alleen met Western Union graag en als de slachtoffers zijn gevallen en gaan protesteren,is de verkoper alweer onder een nieuwe naam actief op eBay,

AndrƩ

paypal acepteerd die bewijzen van tpg niet!