Over oplichten gesproken

Ik heb deze verkoper de afgelopen week in de gaten gehouden. Hij reageerde op geen enkele mail van mijn kant en dat deed me twijfelen aan de goede bedoelingen. Hij heeft voor ongeveer 10.000 Euro gecasht (IWC Big Pilot, IWC Da Vinci, 2x Panerai) en is nu verdwenen van Ebay…Het gevaar komt dus niet alleen uit verre landen!

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=5083843163

Als je ook kijkt naar de horloge bij zijn feedback, zijn van die dikke pauperdingen (behalve de oris)
en toevallig dat die bieder ook niet meer is ingeschreven.

Je kunt toch als koper je geld terugkrijgen via ebay of is dat aleen als verkoper.

Volgens mij is kopersbescherming bij Ebay slechts tot een maximum van 230 EURO en bij een Paypal betaling maximaal 500 EURO. Als je met een creditcard betaald kun je soms nog je geld terugkrijgen (dacht ik…?).

Norbert

Dapper hoor om € 5200,- te bieden bij een verkoper met een feedbackscore van 1 …echt respect!

Zo’n bedrag bied je toch ook niet bij iemand met zo weinig feedback…

Ik zie net dat ie zelf ook flink heeft zitten bieden op z’n eigen veiling(wel onder andere namen)

Grappig! (:smiley: (:D(:smiley:

De bieder werkte samen met de aanbieder.

De slachtoffers waren wel erg naïef.

En het erge is tegenwoordig dat je er weinig aan doet. Vaak gebruiken ze de gegevens van een junk/dakloze/minder bedeelde en kun je dus fluiten naar je centen.

Paypal start bv pas een onderzoek na 10 dagen en vervolgens geeft die de verkoper nog 10 dagen de tijd om te reageren en dan gaat er nog eens 10 dagen overheen voordat ze je uitsluitsel geven!! In de tussentijd kun je niks, want je hebt immers nog geen gegevens van de verkoper.

Afijn, via paypal doe ik dus niets…

Je kunt betalingen via PayPal altijd achteraf
storneren via je credit card maatschappij,zelfs als het horloge dat je ontvangen hebt echt,beter dan verwacht, en dus een koopje is.
die Johan van Hooft uit Utrecht (zgn.koper) en de verkoper zijn hier hoogstwaarschijnlijk één en dezelfde persoon.
iemand die van zo’n newbie een duur horloge koopt is te vergelijken met iemand die zo’n horloge koopt van iemand in de kroeg, of van een toevallige voorbijganger.
van dit soort verkopers zijn er velen actief op eBay, voornamelijk in landen als Maleisië , Indonesië en China.
aangezien Nederland onderhand ook op een bananenrepubliek begint te lijken,
duiken dit soort verkopers ook hier nu blijkbaar op.
naiëve kopers en slimme oplichters op een markt(plaats) als eBay, daar komen brokken van.

André

Gelukkig is Robbie409 op Marktplaats en Speurders nog wel te vertrouwen :smiley:

Voor dat bedrag haal je het toch gewoon op.
Dus oplichting?
Ik vind het nogal een beschuldiging.

Iemand schreef:
Je kunt betalingen via PayPal altijd achteraf
storneren via je credit card maatschappij,zelfs als het horloge dat je ontvangen hebt echt,beter dan verwacht, en dus een koopje is.

Knap . leg mij dat is uit.
Ik betaal via Paypal (betaling mastercard).
jij kan dat laten terugstorten?

Als dat zo is dan kan e bay wel sluiten.

Er zullen aardig wat oplichters dure artikelen kopen en lachend het geld laten storneren.
Ik ga meteen “shoppen” of lees/begrijp ik het verkeerd.

Deze verkoop verliep niet via Paypal maar via overschrijving. De ontvangende partij is dus bekend bij de koper. En als ze beide uit Nederland komen, komt het wel goed. Maar je kunt natuurlijk aangeven dat je uit Nederland komt en ergens anders vandaan komen…

Ik heb zelf net mijn geld terug via Paypal. Dat gaat niet zomaar, er moest eerst gekeken worden of er echt niet geleverd was, en dat doen ze bij de verkoper. Dat duurt een behoorlijke tijd. Maar uiteindelijk heb ik mijn geld terug gekregen.

Dat kan wel als het bijv nep blijkt te zijn,of op een andere manier afwijkt van de opgegeven specificaties…
100% zeker want ik heb zelf een accefietje met gecopieerde cd’s die ik met “nu kopen” gekocht had (en er dus later achter kwam dat het om copieen ging) Ik geloof dat het wel Iets van € 225,-- kost maar dat zal ik eens nakijken…

Oh ik zie nu ff gauw dat je Max €230’- retour krijgt waarvan €28,-- admin kosten zijn…:sunglasses:

Ik had de verkoper tot twee keer toe gemaild met de vraag of je het horloge ook kon komen ophalen en contant betalen. Nooit een antwoord gekregen. Daarom had ik persoonlijk geen enkel vertrouwen in de goede bedoelingen van deze verkoper.

mvg
Norbert

waar blijft het antwoord dat je naderhand je geld kan laten storneren.
Ik vind dat zeer verontrustend mits het de waarheid is.

over ebay: ik heb net een monster gekocht van pokemonyu (na bestudering van de positieve feedback op ebay en uiteraard dit forum). Op het laatste moment voor de sluiting (2 minuten) kwam er ineens een gebruiker northace aan die het bedrag even met 10 USD ophoogte. Ik liet me niet kennen en bood 10 seconden voor de sluiting 7 USD meer waardoor ik de veiling won. Pas na bestudering van de gebruiker northace bleek dat hij nog maar vijf producten op ebay had gekocht waarvan er drie bij pokemonyu. Is dat niet verdacht?

Storm Schreef:

over ebay: ik heb net een monster gekocht van
pokemonyu (na bestudering van de positieve
feedback op ebay en uiteraard dit forum). Op het
laatste moment voor de sluiting (2 minuten) kwam
er ineens een gebruiker northace aan die het
bedrag even met 10 USD ophoogte. Ik liet me niet
kennen en bood 10 seconden voor de sluiting 7 USD
meer waardoor ik de veiling won. Pas na
bestudering van de gebruiker northace bleek dat
hij nog maar vijf producten op ebay had gekocht
waarvan er drie bij pokemonyu. Is dat niet
verdacht?

Tsja, dat is inderdaad wel verdacht. Maar als jij vindt dat je met jouw allerlaatste bod toch een goeie deal hebt (en dat vind je, anders had je dat bod niet gedaan :)) dan is er niets aan de hand toch? Hetinschakelen van handlangers bij veilingen is al zo oud als de wereld zelf. Zolang je nooit meer biedt dan je je van tevoren hebt voorgenomen is er niets aan het handje, al zal je er wel een enigzins zuur gevoel aan overhouden.

Waarschijnlijk heeft die gene gewoon een Ebay account aangemaakt voor horloges en gewoon zijn Seiko’s bij Pokemonyu gekocht. Pokemonyu is niet zo’n verkoper die handlangers heeft.

jag Schreef:

Voor dat bedrag haal je het toch gewoon op.
Dus oplichting?
Ik vind het nogal een beschuldiging.

Iemand schreef:
Je kunt betalingen via PayPal altijd achteraf
storneren via je credit card maatschappij,zelfs
als het horloge dat je ontvangen hebt echt,beter
dan verwacht, en dus een koopje is.

Knap . leg mij dat is uit.
Ik betaal via Paypal (betaling mastercard).
jij kan dat laten terugstorten?

Als dat zo is dan kan e bay wel sluiten.

Er zullen aardig wat oplichters dure artikelen
kopen en lachend het geld laten storneren.
Ik ga meteen “shoppen” of lees/begrijp ik het
verkeerd.


die"" iemand ""is andre, jag

de opmerking over storneren is niet bedoeld om hier uitgebreid een cursus list&bedrog te geven
en die opmerking over dat je dan meteen gaat shoppen, moet ik daar uit opmaken dat je de boel dus wil gaan oplichten ?
kopers die deze truc toepassen,duperen of de verkoper, of PayPal (=eBay)

en het klopt dat er aardig wat oplichters dure artikelen kopen en lachend het geld laten terugboeken door hun credit card maatschappij.
als verkoper loop je dus een groot risico als je met name dure spullen verkoopt en PayPal als betaling accepteert.
verkopers die hier mee te maken hebben gehad, accepteren dan ook geen PayPal meer als betaling.

aan de andere kant heeft een koper die bijv. betaald met Western Union ook geen poot om op te staan, als hij zijn spullen niet geleverd krijgt.

André