Over pech gesproken ........flink balen hier

Ik denk dat ik voor de 2e keer een zeperd heb, had een Rado CC gekocht op WUS, de klok is op 11 dec. verzonden per first class mail met track code die helaas alleen werkt tot de grens :frowning:
Normaal krijgt een pakketje een nieuwe code als het in Nederland is gearriveerd maar mijn pakje niet omdat de code met LC begint. Die wordt gewoon door de postbode afgeleverd, tenminste normaal gesproken.
Had de klok incl. mail gekocht maar had erbij vergeten te melden geregistreerde mail :frowning:
Flink balen want hij hangt nu waarschijnlijk om de pols van een ander, 150$ foetsie ben ik bang (zat op 6-10 dagen post).
De verkoper kan ik niets verwijten alhoewel hij aan heeft geboden om de schade te delen maar ik vind dat het mijn eigen fout is.
Goede les voor een volgend keer.

mvg, Frans

Dat is inderdaad flink balen. Maar kan het toch nog niet binnenkomen? Ik bedoel: met de feestdagen en de sneeuw loopt alles anders dan anders…

tjvreeken Schreef:

Dat is inderdaad flink balen. Maar kan het toch
nog niet binnenkomen? Ik bedoel: met de feestdagen
en de sneeuw loopt alles anders dan anders…

yup, ik kreeg vorige week een envelopje op mijn deurmat, 8 weken na verzending uit de UK!

komt deze uit de US? de douane kan dan aardig spelbreker zijn, 7 weken vertraging is het trieste record bij mij.
misschien eens even bellen, naar dat PTT klantenservice telnr. Robbie409 had 'm dacht ik laatst hier gepost.

058-2333333

Mijn vrienden hebben gisteren een pakketje afgeleverd.
waarde: 0 euro
inklaringskosten: 17 euro.

En dan vragen mensen zich af waarom ik wel eens hard roep dat dit soort bureaucratische onzin afgeschaft moet worden !?

Ik heb vandaag een pakketje gekregen dat op 9 december vanuit HongKong verstuurd is.

Het kan dus dat hij nog komt.

robbie409 Schreef:

058-2333333

Mijn vrienden hebben gisteren een pakketje
afgeleverd.
waarde: 0 euro
inklaringskosten: 17 euro.

En dan vragen mensen zich af waarom ik wel eens
hard roep dat dit soort bureaucratische onzin
afgeschaft moet worden !?

oh, dat is gewoon de winst voor TNT. EMS zeker? die worden vrijwel allemaal gecontroleerd. zou ik ook doen, 17 EUR voor 2 minuten werk… :frowning:

ik gebruik geen EMS meer.

Frans,

Komt vast nog binnen. Alles loopt uit door de kerst en sneeuw!!

Toch duim ik voor je… Zou er ook niet aan moeten denken…

Frank

Bedankt voor de reacties, had TNT al gebeld maar daar was niets bekend, heb ook de douane gebeld en daar te horen gekregen dat de codes beginnend met LC niet te traceren zijn en dat heeft weer te maken met dat de USPS te weinig betaald om deze pakjes van een nieuw track & trace nummer te voorzien. Kortom het klokje is gewoon als brief post verzonden en kan door een ieder in zijn zak worden gestoken.
Ik wacht maar af maar reken nergens meer op.

mvg, Frans

Van mij moet een pakje van uit Belgie komen een Tag Heuer. Krijg ik ook een of andere rare code mee. Natuurlijk niet te traceren hier. Ik in paniek het postkantoor in Belgie gebeld waar die persoon woont en gelukkig was het pakje door hun wel te traceren ligt nu in Antwerpen of is onderweg naar Nederland…Weetje waar die persoon woont misschien dat je daar het postkantoor kan bellen, kunnen ze misschien zien waar naar die toegestuurd is en dan daar weer bellen…succes

Ik zou gewoon nog wat geduld hebben, soms kan het inderdaad 2 maanden duren.

Geduld heb ik best wel (van hier tot China en terug), ik ging er van uit dat 6-10 dagen per first class mail geen 8 weken duurt.
Is eigenlijk gewoon oplichting net als al die snelle internet verbindingen die vaak minder dan 50% van het beloofde scoren.
Lijkt wel steeds vaker voor te komen :frowning:

mvg, Frans

Jürgen Schreef:

Ik zou gewoon nog wat geduld hebben, soms kan het
inderdaad 2 maanden duren.

Mijn beste,

“Ook zonder Rado CC, tikt de klok even snel, maar de tijden veranderen wel”.
Frans, ik leef met je mee!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Dank je wel Coenraad, dat doet me goed :wink:
Punt is dat je vertrouwen steeds meer op de proef wordt gesteld (maar daar weet jij alles van gezien jouw DSB debacle).
Alles wat in de bovenlaag gebeurt, heeft zijn weerslag op de onderlaag :frowning:

mvg, Frans

Tissot62 Schreef:

Mijn beste,

“Ook zonder Rado CC, tikt de klok even snel, maar
de tijden veranderen wel”.
Frans, ik leef met je mee!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

balen zeg, ik hoop dat het nog goed komt,

ik zie daarom nog af van dingen kopen in het buitenland, en beperk me tot Nederland, dat beperkt ook de keuze en koopjes besef ik, maar het is er wel snel, tnt en 7.- aangetekend en het is er de volgende dag!

succes gewenst

Geen paniek Frans, kan altijd nog komen. Mijn vorige zending uit USA duurde precies 4 weken.

Jammer dat de Rado CC nog niet binnen is. Ik vroeg me ook al af waarom het zo lang duurde voordat je foto’s kon laten zien.

Ik hoop voor je dat het te maken heeft met de feestdagen cq slecht weer.
Succes

Gr.
Stephan

Dat is niet leuk Frans.
Ik heb niet alle reakties gelezen, maar wellicht een tip.
Voortaan altijd verzekerd laten verzenden, waar dan ook vandaan.
Dan krijg je ook je geld terug.
En indien mogelijk je aanmelden en betalen via PayPal.
Deze betalen je altijd terug in dit soort gevallen.
Ik koop alles via internet en in de meest verre landen.
En het is op 1x na het complete bedrag(en dat was niet mis) terug gekregen binnen 1 week na de klacht.
Dus laat je zeker niet gek maken door dit pechgeval.
Sterkte en wellicht krijg je het toch nog.
Soms duurt het inderdaad erg lang.

Nogmaals bedankt voor de reacties!
Tot op heden nog niets ontvangen, ik heb wel via paypal betaald maar ik denk dat ik niets kan claimen daar het pakketje onverzekerd is verzonden.
Helaas ben ik er van uit gegaan dat de verkoper 'm verzekerd zou versturen omdat ik dat zelf altijd doe. Helaas kan ik het 'm niet aanrekenen (vind ik zelf) daar ik vergeten ben om er specifiek om te vragen, ben er vanuit gegaan dat dit normaal is.

mvg, Frans

Vandaag is hij aangekomen, 4 tot 6 dagen moet zijn 4 tot 7 weken :frowning:
Maar goed ik ben blij :slight_smile:
Foto’s volgen nog want hij gaat eerst ff weg voor een service, hij ziet er goed uit loopt ook prima, datum verstelling werkt ook maar de binnenkant van het glas moet even schoongemaakt en dan meteen maar even een beurtje.

mvg, Frans

zo zie je maar haastige spoed is zelden goed.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst
Groet
Anton SV
Hmm we wachten wel op fotoòs