Tussen het geweld van de grote, zwaardere en toch vaak duurdere jongens viel me nog een andere aankondiging op: die van de Longines Conquest Heritage.
Jaja, weer een oud model uit de mottenballen getrokken hoor ik sommige al denken. Maar deze is toch nét een tikkie anders. Hij is maar 35mm, net als het origineel. En stiekem vind ik dat wel érg stoer. Met een formaat rond de 40mm was lag 'ie misschien beter in de huidige markt, nu is 'ie toch unieker en op de langere termijn wat tijdlozer.
Voel je trouwens vrij om van dit draadje een vergaarbak te maken van alle ondergeschoven of onderbelichte aankondigingen. Zo vond ik ook nog de Mido Multifort: een simpele maar solide compressorcase-achtige duiker:
ik vind em erg stijlvol en t formaat past daar wellicht bij, maar ik vind t zelf wat klein. mn seagull 1963 gaat wel, maar toch heb ik liever iets van rond de 42mm. bovendien lijkt 35mm toch echt n heel stuk kleiner.
de mido ziet er niet verkeerd uit, maar tochheb ik de klik er niet mee. ondanks dat t zelfs n day-date is, mn favo complicaties.
Blijkbaar al in januari aangekondigd, maar nu officieel te zien in Basel: de Nivrel Heritage Chronograph. Met… Een centrale minutenwijzer.
Een Lemania kaliber? Nee, gewoon een erg gemodificeerde ETA 2892. Ook de prijs is verrassend: 998 euro. Op de wat grove crown guard na vind ik 'm geslaagd
Ben niet zo van het goud maar maakt hem wel ‘classy’. Verder echt een prachtig horloge!
Vwb de maat van een horloge ben ik wel benieuwd welke kant dat op gaat komende jaren. De geschiedenis laat zien dat alles zich herhaalt dus met het oog daarop zouden we de komende jaren inderdaad wel weer eens horloges met een kleinere maat kunnen gaan zien…
Jullie zouden eens moeten zien waar Breitling mee komt. Dit alles is te zien op hun facebook pagina. (Breitling Service Nederland) Ongelovelijk wat een mooi spul.
Mooi spul maar heel weinig echt nieuws op de stand te zien. Stond ik echt verbaasd van. Omega daarentegen… Weet niet of zij wat op hun FB hebben geplaatst.