Overname horloge(s)

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een juwelier of dergelijke die bij aankoop van een ander uurwerk, uw “oud(e)” klokje(s) overneemt.
-Het gaat om klokjes van Seiko en Tissot in zeer goede staat van ± 3j.
-Op zoek naar een Oris/Omega

Liefst in de omgeving Antwerpen/Breda/Eindhoven.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

MVG

ken er geen maar ga dit draadje wel volgen altijd nice to know

1 like

Zal denk ik over het algemeen lastig zijn, mijn inziens. Of je moet bij een pandjeshuis kopen, zoals bv Used Products, zij adverteren ook regelmatig op MP.

Probeer ze anders zelf te verkopen, krijg je vaak ook een hogere prijs.

Zou ze zelf verkopen. anders lever je je oude klokjes in tegen de korting die je toch wel krijgt.

Bij Used products kan je het horloge net zo goed weggooien, die vragen zelf de hoofdprijs maar bieden altijd bodemprijzen. Hoort bij hun bedrijfsconcept dat snap ik maar ik vind het eeuwig zonde om aan hun een horloge te verkopen.

Een “normale” juwelier, een officiële dealer dus van Oris of Omega zal niet geinteresseerd zijn in het inruilen van Seiko of Tissot horloges. Wat Thijs zegt is inderdaad een mogelijkheid, maar de kans dat je daar een Oris of Omega aantreft is redelijk klein.

Gewoon zelf proberen particulier te verkopen, krijg je ook het meeste geld voor je klokjes.

Of gewoon hier nog wat actiever worden en ze daarna op de horlogemarkt te koop zetten!

1 like

Gewoon zelf verkopen
marktplaats, tweedehands.be of catawiki of idd even wachten tot je hier kunt verkopen

Bij Burger in Maastricht kan je inruilen op bv een Omega maar geen Seiko’s of Tissots. Wel merken zoals Rolex, Breitling, AP, IWC etc…

Bedankt al iedereen voor de reacties! Toevallig een Oris dealer in de buurt waar je kan onderhandelen?

Breda, Eindhoven, Antwerpen

Mvg

1 like

Het is niet echt dichtbij voor je maar Eugene van Baal in Nijmegen ruilt in. Zijn ook Oris dealer.

Groeten,

Noel.

1 like

En je kan er onderhandelen :wink:

2 likes

Ligt er idd wel aan WAT je in komt ruilen. :+1: :wink:

@Marcelleke Zelf verkopen en met de opbrengst ergens naar binnen stappen is wel een beter idee denk ik.

Groeten,

Noel.

[quote=“n_visser, post:13, topic:68397”]
Zelf verkopen en met de opbrengst ergens naar binnen stappen is wel een beter idee denk ik.[/quote]

Absoluut

1 like

Heb Eugene een mailtje gestuurd dus even afwachten. Nogmaals dank iedereen!

1 like

Ben benieuwd … Mijn persoonlijke voorkeur zou face to face zijn. Via de mail is wat lastiger “onderhandelen” .

Hierbij een update:

Voor zowel de seiko skx007 als de tissot seaTouch heb ik de raad gekregen ze particulier te verkopen.
Ze wilden ze wel overnemen maar voor minder dan bij een particuliere verkoop uiteraard :slight_smile:

De Tissot vond de contactpersoon zelf een uniek horloge :netral_face: Heb ik altijd gevonden op de één of andere manier.

Bij deze worden ze particulier verkocht en koop ik nadien 9/10 bij van Baal, snelle response en eerlijk!