Ik ben op zoek naar een juwelier of dergelijke die bij aankoop van een ander uurwerk, uw “oud(e)” klokje(s) overneemt.
-Het gaat om klokjes van Seiko en Tissot in zeer goede staat van ± 3j.
-Op zoek naar een Oris/Omega
Zal denk ik over het algemeen lastig zijn, mijn inziens. Of je moet bij een pandjeshuis kopen, zoals bv Used Products, zij adverteren ook regelmatig op MP.
Probeer ze anders zelf te verkopen, krijg je vaak ook een hogere prijs.
Bij Used products kan je het horloge net zo goed weggooien, die vragen zelf de hoofdprijs maar bieden altijd bodemprijzen. Hoort bij hun bedrijfsconcept dat snap ik maar ik vind het eeuwig zonde om aan hun een horloge te verkopen.
Een “normale” juwelier, een officiële dealer dus van Oris of Omega zal niet geinteresseerd zijn in het inruilen van Seiko of Tissot horloges. Wat Thijs zegt is inderdaad een mogelijkheid, maar de kans dat je daar een Oris of Omega aantreft is redelijk klein.
Gewoon zelf proberen particulier te verkopen, krijg je ook het meeste geld voor je klokjes.
Voor zowel de seiko skx007 als de tissot seaTouch heb ik de raad gekregen ze particulier te verkopen.
Ze wilden ze wel overnemen maar voor minder dan bij een particuliere verkoop uiteraard
De Tissot vond de contactpersoon zelf een uniek horloge :netral_face: Heb ik altijd gevonden op de één of andere manier.
Bij deze worden ze particulier verkocht en koop ik nadien 9/10 bij van Baal, snelle response en eerlijk!