Overname S&C door Leon Martens

Heden verscheen dit bericht in de media. Goede zaak! Nu is’t wachten op de dag dat heel Holland Limburgs lult :slight_smile:

Juwelier Schaap en Citroen overgenomen29 dec 2009, 12:57 uur

AMSTERDAM (AFN) - Juweliersketen Schaap en Citroen komt in handen van branchegenoot Leon Martens Juweliers en investeringsconcern Maxeda, het moederbedrijf van onder meer V&D, Bijenkorf en Praxis. Dat meldden de partijen dinsdag in een persbericht.

Schaap en Citroen heeft acht vestigingen door heel Nederland. Het exclusieve Leon Martens heeft twee vestigingen in Maastricht. Bij de juweliershuizen samen zijn in totaal honderd mensen werkzaam. De partijen denken elkaar goed te kunnen versterken en duurzame groei te kunnen realiseren. Financiële details van de transactie zijn niet bekendgemaakt.

hans

Dat is nogal een overname zeg! Ik vraag me af in hoeverre de “crisis” hierin heeft meegespeelt? Ik lees trouwens dat Leon Martens S&C van Maxeda koopt en niet dat ze het samen overnemen.

En bedankt voor de tip ;): http://www.horloge.info/nieuws/Familiebedrijf-Leon-Martens-neemt-keten-Schaap-en-Citroen-over/527 Heb ik weer wat te melden.

Dit vind ik wel goed nieuws.
Martens staat heel goed bekend en de service ook, de service van S&C iets minder positief en dat zou theoretisch alleen maar beter kunnen worden onder Martens.

Precies dat is een belangrijk punt, de service standaard gaat in de Schaap winkels omhoog. Ook zullen ze nu veel kractiger kunnen inkopen, ben wel bang dat er wat mensen uitgaan

Ik vraag me af of ze nu ook merken die ze nog niet gezamelijk hebben (dat zijn er niet zo veel) beide zullen gaan voeren? Bv Panerai en Bell & Ross?

Waarom niet? gezamenlijke inkoop maakt het nog interessanter om ze wel te houden. Een klant van S&C Groningen (?) gaat niet zo snel naar Martens Maastricht.

hans

tuurlijk, als je straks bij Schaap een Panerai, Bulgari, Bell & Ross of zelfs een DeGrisogono vraagt dan kan je die zo bestellen.

Momenteel voeren de diverse S&C filialen niet allemaal het zelfde assortiment. Zal dat veranderen door de overname?

Even Leon bellen :slight_smile:

Ik vind het niks :frowning:

Weg 15% korting met mijn Maxeda pas…

Dat heb ik meer gelezen :slight_smile:

http://www.rolexforum.nl/topic.php?id=9091

Bestellen zeker. Maar zouden ze die ook in de winkel opnemen?

Ja doe dat even? Misschien wil hij hier op het forum nog wat puntje op de i zetten :smiley: Bijvoorbeeld wat dat nou kost, zo’n winkelketen? En of alle merken nu in alle winkels komen?

netnummer is 043. De rest kan ik zo snel niet vinden :slight_smile:

Het stond ook al heel snel (om 14.15 al) op de Twitter @watchingtwitts van Watching Magazine
Al met al goed nieuws