Overpeinzing (na het lezen van Dreski's post...)

De laatste tijd bekruipt mij ook het gevoel om er wat horloges uit te doen (zodra ik toegang heb op het verkoopgedeelte) en de verzameling drastisch uit te dunnen.
Ik merk dat er bepaalde horloges bij zijn die geen “draagtijd” krijgen maar dat ik toch constant aan het kijken ben naar nieuwe (of gebruikte) horloges.
Zo heb ik 2 orissen, eentje draag ik bijna nooit maar in een “opwelling” moest ik er nog een bijkopen (er zat 30% korting op bij de juwelier)
Ik kan net zo blij worden van mijn Seiko duiker van +/- 180 euro als van mijn Duurdere horloges die misschien het tienvoudige kosten…
Een paar dagen geleden ook een G-shock gekocht voor de vakantie, ook leuk om te dragen.
Een tijdje geleden al een boel horloges verkocht via marktplaats, maar er blijven er toch maar bijkomen (heb nog een aanbetaling gedaan vorig jaar voor een nieuwe Margrette.)
Ben ik verslaafd of zal ik net als Dreski en een paar andere forumleden ooit de “rust vinden”?

Ik hoop dat ik de ‘rust’ nog lang niet vind, want de jacht naar nieuwe horloges is kei vet!(tu) It’s all about the chase!

Maar als je je grails hebt lijkt het me inderdaad wat rustiger.

Groet Jelle

Ik heb nog lang niet al mijn grails :wink:

mooieklokjes Schreef:

Ik hoop dat ik de ‘rust’ nog lang niet vind, want
de jacht naar nieuwe horloges is kei vet!(tu) It’s
all about the chase!

Maar als je je grails hebt lijkt het me inderdaad
wat rustiger.

Groet Jelle

Veel kopen, en vaak snel verkopen heeft mij geholpen te bepalen wat ik echt mooi vind en graag heb. Die rust komt vanzelf wel :slight_smile:

Ja jongens, het is allemaal wat.
Zucht…

Wat is dan de reden dat je ‘rust’ hebt gevonden? Ik denk dat ik zonder mijn grails geen rust zal vinden hoor :+

Groet Jelle

Edit: de regeld voor het verkoop gedeelte mogen inderdaad wat versoepeld worden.

Sinds ik de Omega Planet Ocean om mijn pols heb is er bij mij ook rust want ik kom eigenlijk niets meer tegen waarvoor ik mijn PO zou wegdoen…ben ik een 1 horlogeman geworden?

Eric

louis Schreef:

Ja jongens, het is allemaal wat.
Zucht…

Je lijkt wel m’n opa…:wink:

frenk Schreef:

louis Schreef:


Ja jongens, het is allemaal wat.
Zucht…

Je lijkt wel m’n opa…:wink:

Je vader zou kunnen…

mooieklokjes Schreef:

Wat is dan de reden dat je ‘rust’ hebt gevonden?
Ik denk dat ik zonder mijn grails geen rust zal
vinden hoor :+

Groet Jelle

Edit: de regeld voor het verkoop gedeelte mogen
inderdaad wat versoepeld worden.

Als je eindelijk je graal gevonden hebt, dan komt er toch een nieuwe graal… Dat is het probleem. :wink:

gr. Glenn

Het is inderdaad wel lekker om eindelijk die ene klok te hebben, of te weten welke je echt wilt.
Ik heb nu ongeveer twee weken m’n Explorer en wil niets anders meer. Mischien in de toekomst nog een zwarte 16570 erbij. Maar dan denk ik gelijk: waarom? De witte is perfect!
:}

Even een foto, omdat het kan. :smiley:

Maargoed ga lekker een beetje flipperen, als je de kosten in de hand houdt is er verder niets aan de hand. Zo leer je wel een hoop verschillende horloges kennen en kom je vast bij die ene (of twee) ultieme uit :slight_smile:

Bij mij komt er denk ik geen rust… doordat de horloge-industrie maar van die mooie dingen blijft creëren :+

Maar de vraag is, wil je al wel rust?

Bij mij gaat het met ups en downs. Momenteel is het even rustig, mede door wat andere prioriteiten alhier. Het probleem is meestal dat ik een goede ballans moet vinden tussen vol erop en wat rustig en behouden. Gelukkig heeft de spaarpot hier thuis een bodem en moeten er ook nog wat andere zaken uit bekostigd worden. Maar… Ik hou mijn ogen open.

Gr Wouter

We hebben behoefte aan een hobby waar we onze gevoelens in kwijt kunnen ; jacht, opwinding, het doelwit, het schot, de overwinning, bewondering, teleurstelling,
allemaal prachtige gevoelens…adrenaline, dopamine
en…rust roest

grt
peter

Mooi omschreven.

P.Slootweg Schreef:

We hebben behoefte aan een hobby waar we onze
gevoelens in kwijt kunnen ; jacht, opwinding, het
doelwit, het schot, de overwinning, bewondering,
teleurstelling,
allemaal prachtige gevoelens…adrenaline,
dopamine
en…rust roest

grt
peter

Peter,

Je hebt het precies goed opgeschreven.
Als er bij mij geen aanwinst onderweg is en er is geen lopend project, dan voel ik mij onrustig. (Een lopend project houdt wel de aankopen beperkt.)
Om te zorgen dat het aantal horloges niet uit de hand loop probeer ik ook te verkopen.

Maar als ik mij niet met horloges bezighoud, dan zoek ik veel extremere projecten op, dan loopt het pas uit de hand!

Veel meer van zulke leden moesten er zijn in het verkooptopic hahahaha.

Ik hoop altijd dat mijn horloge hier in het verkooptopic komt, maar tot nu toe helaas.
Er staan veel horloges in die ik mooi vind, maar net niet wat ik wil kopen.
En klinkt goed hoor, Oris, G-shock.

Zelf verkoop ik alleen niet zo snel, daarom denk ik drie keer (of dertig) na voor ik iets koop, dan nog wat twijfel en een achterban die het echt niet begrijpt.

Maar daarom mijn onderschrift; ik kan ook genieten van andermans horloges.