'overschrijven' onderwerpen horloge-magazines

Het is mij al een tijd eerder opgevallen,maar nu ik drie ‘verse’ horlogebladen (00/24 & Horloges,Watching) naast elkaar heb liggen,vraag ik mij toch af of andere mensen/lezers dit ook opvalt…

Drie grote onderwerpen (Breguet,Ace & Spyer,Datum modellen) in Horloges,komen bijv ook voor in 00/24.
Tevens staat in het laaste genoemde blad ook een ‘special’ over Rolex wat in net wat andere tekst al in Horloges heeft gestaan.(ben bewust van de overstap van hoofdredacteur)
Zo kan ik ook uit vorige uitgave,onderwerpen met elkaar vergelijken…
(heb ik het nog niet gehad over het duitse blad Armbandurhen,waar ik ook op geabonneerd ben geweest)

Lees ik gewoon teveel bladen,of is dit een soort gemakzucht om het blad te vullen? (…betaal echter wel 5 tot 9 euro per magazine) .

groeten Tim.

Ps er staat gelukkig ook nog genoeg ‘origineel’ nieuws in,om deze natte dagen door te komen…

Je bent niet de enige.

Ik koop al jaren diverse Duitse en Nederlandse horloge bladen en het lijkt
wel als of diverse horloge fabrikanten hun producten of het merk, op nagenoeg het zelfde tijdstip, willen aanprijzen in diverse bladen.
En dan bedoel ik niet de nieuwe modellen.

Sommige artikelen gaan over een bepaald merk of model maar "toevallig"
lees ik het in twee of drie bladen in ongeveer het zelfde tijdsbestek. Vreemd.

Maar ja… toch kopen hè.
Internet is leuk maar om nou mijn pc mee naar het toilet te nemen…

Mvg Ries

Het is mij vooral dit jaar erg opgevallen, ook twee keer een identiek verhaal over een juwelier in Friesland in twee bladen etc. Gewoon infomercials me dunkt… Ik kreeg gisteren de 0024 en daar viel het me opnieuw op (telkens weer de gerecyclede historische artikelen etc. Heb zowel de 0024 als de Watching opgezegd en koop ze alleen nog los als er “nieuws” in staat, net als de Armbanduhren en Chronos. Koop ze idd ook nl. voor de mooie plaatjes en artikelen over nieuwe horloges. Als tip zou men eens een centerfold kunnen opnemen;) Een Rolex met een nietje dus…