Overweeg een aanschaf speedmaster date /day-date chronograph

Prachtig Marijn!

Ieder z’n voorkeur inderdaad, maar een speedmaster pro is op mijn pols echt overdreven, zeker omdat ik m vaak onder overhemden zal dragen. Vind plexi er heel gaaf uitzien, maar met de polstijd die de speedy krijgt is t gewoon niet handig.

Update: Verkoper woont om de hoek bij schaap & citroen, we laten hem eerst authenticeren.
Keep you posted!

1 like

En @SuperC heeft nu een Panda te koop staan :star_struck:
Dus nu wordt de vraag: “To Panda or not to Panda” haha.

1 like

Er staat “Speedmaster” op: wat is er precies niet echt aan?
Is het een replica? :upside_down_face: :face_with_monocle:

1 like

Vergeet alle tussenstapjes en ga direct op zoek naar een echte chronograaf. Een vintage Lemania Monopusher bicompax. Die Omegaatjes geven je slechts tijdelijk een goed gevoel en kosten je onnodig geld. Uiteindelijk wil je die Speedy’s toch wegknikkeren.
Slechts mijn mening, uiteraard.

:slight_smile: Dat riedeltje kun je eindeloos invullen met zo’n beetje elk horloge wat wie dan ook maar mooi vind, natuurlijk.

Je zou het adres kunnen vragen en gebaseerd op het antwoord kunnen koekeloeren of er garageboxen in die straat zijn. Voor hetzelfde geld is het een keurige villa van een fiscaal corrupte en overbetaalde doch totaal ongevaarlijke CEO/Bankier.

Overigens is het aantal geweldsmisdrijven in de afgelopen eeuw tot historisch lage aantallen gedaald in dit land, dus de kans op een geweldsdelict neemt jaar na jaar af.

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2018/09/burger-ervaart-politie-registreert-minder-criminaliteit

Cybercrime neemt wel toe, dus je kunt beter face to face gaan kijken. :slight_smile:

2 likes

Zou jij je adres geven?

1 like

Als mensen iets van je komen kopen moet je toch op enig moment je adres geven, zodat ze het kunnen ophalen :wink:

Dus omdat het jouw keuze niet zou zijn mag ik mijn mening niet meer geven ?
Riedeltje ?

Hoeft niet, je kunt het opsturen. Ik ontvang niet thuis of het moeten bekenden zijn.

Een speedy? Naar een onbekende?

1 like

Zucht,…

1 like

Hoe zou jij dure spulletjes dan verkopen via marktplaats. Afspreken ergens op een shady parkeerterrein? Kom eens met oplossingen Sherlock. In plaats van alleen maar problemen te benoemen. :wink:

2 likes

Tijd voor een kop koffie :coffee:

3 likes

Ik bedoel dit eigenlijk met een :wink:
Omdat veel de moonwatch als de enige echte speedmaster zien.
maar om je vraag te beantwoorden, ja hij is 100% echt.:yum:

1 like

ik snap de “stress” van de krasjes op het hesalite.
Ik heb het zelf ook een beetje met de stalen banden. Vooral met de PCL’s bij Rolex.
Ik overweeg/overwoog zelf deze:


Misschien iets voor je. Ook 40mm. Saffier. Automaat. En wat voor mij belangrijk is, hij heeft een datum weergave.

2 likes

Heb zelf zowel een standaard Speedy als een Date 3511.50.00 en vind stiekem de kleinere panda toch wel erg sexy.


#nietomdathetmoetmaaromdathetkan

5 likes

Ik spreek af op neutrale plaats, Watson. Al regelmatig gedaan.

2 likes

Ik ook; vd Valk hotels! :slightly_smiling_face:
(Als een dergelijk hotel in het nieuws komt door een schietpartij is dat meestal een horlogedeal gone wrong! :sunglasses:)

5 likes

Als ik een advertentie op marktplaats had waarin ik een horloge ter afhalen aanbood? Absoluut, na telefonisch contact.

Natuurlijk wel. Waar zei ik dat jij je mening niet mocht geven? Ik vind je mening alleen moeilijk te onderbouwen of na te volgen.

Waarom is een Reduced of Date geen “echte” speedmaster? Er staat toch gewoon speedmaster op, en hij is toch door Omega gemaakt?

Omega ziet het niet zo. :slight_smile:

2 likes

Laatste keer heb ik in een restaurant afgesproken. Lekker over horloges ouwehoeren onder het genot van een kopje koffie :slight_smile:

2 likes

Bedankt voor alle meningen!
Zoals gewoonlijk een fijne mix van lering en vermaak :wink:
De vraag over echt of niet gaat schaap & citroen mee helpen.

Èchte speedmaster of niet, tja. ik weet dat er zat puristen zijn die alleen de professional zo zien.
Maar ik noem t geen Moonwatch, weet ook dat ik die niet koop.
Voorlopig ben ik nog te gecharmeerd van automatische uurwerken en is die 2mm extra nèt even te voor de intents en purposes waar ik het horloge voor draag.
Als ik zelf kan kiezen wanneer ik een overhemd aandoe verandert dat de zaak misschien wel weer.

Ik spreek thuis bij m af, we lopen naar schaap citroen en de voorkeur wordt gegeven aan een banktransactie, daar kan ik niet tegen zijn.

5 likes