Overweeg een aanschaf speedmaster date /day-date chronograph

Goeieavond mede forummers,

't is hier even stil geweest op het horlogefront, maar t is weer aan t kriebelen.
Ik draag alweer een tijdje een speedmaster reduced, heb m op een mooi hirsch kroko bandje zitten en denk dat ik m 3 dagen in de week wel om de pols heb zitten. Maar de kasjes op t hesalite glaasje word ik toch erg nerveus van. (I know, je kan ze er uit poetsen, maar toch…)

Nu is de speedmaster date 3210.50.00 maar een millimeter groter
Dus ik overweeg een swap.

Nu kijk ik eigenlijk vooral hier en op chrono24, maar ik zat toch op marktplaats voor iets anders… :slight_smile:

Dit is een stuk goedkoper dan wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen.
Maar daardoor heb ik ook meteen m’n twijfels. "if something sounds too good to be true…"
Vooral ook door de doos, maar misschien zit ik ernaast.
Dus… wat vinden jullie?

Vriend Tony is drie maanden actief op Marktplaats. Dat is alvast een goed begin. :wink:

Maar ja.

:point_down:

5 likes

Haha ja,
Hij ondertekent met een andere naam, maar kan wel gewoon bij m thuis komen kijken…

1 like

En dan belt hij je als je er bent op, dat het toch ergens anders is. Dan parkeer je je auto bij een paar garageboxen en mag je met een mes onder je kin even je centjes afgeven…

2 likes

Zijn al die checks dan geen enkele garantie, met name bankrekening en ID? Is deze dan zoveel goedkoper eigenlijk? Bij twijfel loop ik sowieso lekker door

Ik word / werd ook wat nerveus van de specs van een Pro of Reduced.
Mijn alternatief werd dus een Speedmaster Date.

  1. Saffier
  2. Automaat
  3. 100 mtr. WR
  4. Opgelegde indexen

Wellicht geen echte Speedmaster maar voldoet aan al mijn wensen en dat voor een scherpe prijs bij @SuperC

10 likes

Oe, die is ook moooi! welke is dat?
niet de 3210.50.00 toch? en wat is een scherpe prijs?

Dit is de 32330404006001 stond op de site van Ten2two voor € 2.000

Als je zo’n uurwerk moet laten servicen ben je rond de €700 armer, houd daar goed rekening mee…
Er is meer over te lezen op het forum, iets van dubbel uurwerk als ik mij niet vergis.

De reduced heeft een dubois depraz opbouw. Deze niet volgens mij (VJ7750).

1 like

Nee, die heb ik nu :slight_smile:
Maar gelukkig is t uurwerk in fantastische staat.
Heb m bij Theo van horlogeman na laten kijken, die was echt onder de indruk.

Vergeet de tussenstapjes, en ga (na flink sparen) gelijk voor een echte Speedmaster. De tussenstapjes geven je slechts tijdelijk een goed gevoel, en kosten je onnodig geld. Uiteindelijk wil je toch een echte Speedy handopwinder met 1861 er in.
Slecht mijn mening hoor. Volg je hart :+1:t2:

2 likes

Ik heb ook veel liever de handopwinder, maar als je weloverwogen voor een kleinere automaat gaat: de automaten zijn niet slecht, en daar kun je prima van genieten.
Ik vind wel dat je in ieder geval een keer meegemaakt moet hebben hoe eenvoudig je krasjes uit acryl poetst, probeer het maar eens voor je om die reden iets anders wilt. Je auto wassen duurt 20 à 30 keer langer :grinning:

1 like

Ik heb 10 jaar lang m’n plexi Rolex lopen poetsen, en ben blij dat ik daar vanaf ben, dus plexi is sexi, maar praktisch niet echt

3 likes

Heb er twee gehad en nu blij met mijn Date. :wink:

2 likes

Zoals gezegd: slechts mijn mening

1 like

En ook slechts die van mij. :wink:

2 likes

Wat vind je van deze?

1 like

Ziet er strak uit !!!

Schitterende plaat!