Overweging

k sport nu al jaren met een seiko kwarts chronograaf, hij doet het nog prima maar ik wil wel eens iets nieuws. Nu sport ik 2 keer per week en ik heb geen watchwinder voor al mijn automaten. Dus ik ben echt opzoek naar een kwarts chronograaf ( de chronograaf gebruik ik ook vaak ). Verder zal ik het horloge ook op vakantie dragen en aan het strand.
Nu kwam ik de volgende horloges tegen ( moet wel 100 m waterdicht zijn )
snn017p1


snd489

en ( kon niet uploaden vandaar de link ) snn081p1
http://www.skywatchdealers.com/watches/images/SNN081P1.jpg

de eerste twee hebben geintegreerde banden, dan kan ik niet wisselen, maar opzich boeit dat niet zo. Verder zijn ze allemaal in verschillende kleuren verkrijgbaar dus dat is ook niet heel belangrijk.
Ik ben met deze topic gewoon benieuwd naar jullie mening over deze horloges

Die SNN081P1 is geinspireerd door de uitvoering zoals Seiko ze geleverd (heeft) aan de Britse legereenheden. Weet niet eens welke precies en die van hun is wat minder kleurrijk maar het model kast en quartz movement is gelijk volgens mij. Ik heb er zelf ook 1 als dailybeater gebruikt en dat werkte prefect. Hij is helaas wel gesneuveld een keer maar dat kan ik Seiko niet aanrekenen. Vind zelf die duikerachtige wijzers op de bovenste niet passen op een chrono maar dat is een kwestie van smaak waarschijnlijk. Even als die datum, vind ik zelf erg lelijk. Maar schijnt een trend te zijn want meerdere Seiko’s hebben het tegenwoordig.

Ik weet niet wat voor sport je doet, maar als die chrono echt belangrijk is dan hou ik persoonlijk meer van zoiets:

of

En als die chrono gemist kan worden is een Seiko duiker ook een alternatief.

Ruud

Misschien is dit een alternatief: Precista 89 Chronograph http://www.timefactors.com/precista.htm

En anders werd het de SNA225 zoals Ruud al voorstelde, van de bovenste 2 kun je geen banden verwisselen. Heeft standaard wat veel bling, hier een foto van een gedeblingde (3x woordwaarde ?) SNA225

Mooie klok die snn081p1

Ik heb een SNA225 bij me op de Rikketik.
en wat SND’s en SNN’s…

Die snn81 was mij ook al eens opgevallen. Mooi ding.