Overzicht horloge afmetingen

Zomaar even een hersenspinsel: zou het wat zijn om een sticky topic te maken met bovenstaande gegevens van horloges die we hebben/kennen?
Ik heb al diverse malen een horloge, waar ik in eerste instantie gek op was, bij nader inzien laten schieten omdat deze te groot/zwaar/dik etc. was.
Bijvoorbeeld een Omega Planet Ocean, hoogte 15mm+. Voor mij niet te dragen, voor een ander vast wel.

ik denk dat het dan binnen de kortste keren een onoverzichtelijke brei wordt
uiteindelijk kun je hier namelijk niet continue werken in de tekst, dus alles op alfabetische volgorde zetten gaat ook niet lukken.

1 like

Daar sla je de spijker op de kop, er zijn zoveel rationele waarden die niet van toepassing zijn op “jouw” pols.
Lug to lug, polsomtrek, polsbreedte en ga zo maar door.
Passen is de enige remedie, mijns inziens.

Ik zou zo’n lijst (wiki voor horloges :slight_smile:) ook fijn vinden. Is in de huidige opbouw helaas moeilijk te realiseren.

1 like

@Pablo1971 @Carpe_tempus @watchagain en @wander026 tenzij er natuurlijk iemand buiten het forum om een excel sheet aan gaat maken en bijhouden natuurlijk …

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

5 likes

Potverdorie.mooie sites.
Bedankt @chriswinter!

1 like

+1

Het is vaak al zeldzaam als de fabrikant een lug to lug maat opgeeft helaas. Hoe vaak ik al niet gegoogled heb naar [merk][type]“lug to lug” en variaties daarop. Het vaakst kom ik dan op de grotere fora op de antwoorden (WUS, Uhrforum), soms op een blog.

Zo’n database is erg veel werk om aan te leggen, ik heb groot respect voor meneer Ranfft met zijn vintage kalibers bijvoorbeeld.

Maar het zou wel veel gemakkelijker zijn als je een collectieve opzet hebt, waar geregistreerde leden de hun beschikbare gegevens in kunnen vullen. Met ruimte voor commentaar als soort controlemedium. Moet je wel in het Engels doen als je wilt dat het groot wordt. En heel goed nadenken over de structuur en vormgeving.