Ow ja, nog vergeten te

…vertellen, dat ik een zeer fraai bandje had besteld voor mijn Festina! Helemaal vanuit Canada presenteer ik u, NOS Tropic Sport aan een zéér fraaie vintage duiker!

Ja ja, ik weet het, de ideale band horloge combinatie vinden is een vak apart :wink:

Misschien zijn de teksten op het bandje wat moeilijk te lezen voor phone/tablet gebruikers, maar met de zoom funtie kom je een heel eind.

2 likes

Helemaal top Thijs! En ik ben toch wel blij dat ik de mijne heb gehouden. :wink:

2 likes

Ziet er weer top uit! :ok_hand:

Ik zie deze NOS Tropic Sport bandjes soms voor wereldbedragen langskomen op het net, weet iemand waarom ze bij de één NOS aangeboden worden voor 25 dollar of euro en ergens anders voor 230 dollar?

Groeten,

Noel.

Het zijn wel vaak de Tropic straps, met een andere kleur dan zwart of een apart model, waar ze wereld bedragen voor vragen. Als er een gespje van een top merk aan zit, wordt het helemaal een duur geintje. Deze lag voor 37,- op de deurmat.

1 like

Beetje laat ik was het topic even kwijt…

Ik had bij sommige advertenties zoals bij zoveel advertenties het idee dat er werd ingesprongen op de “vintage” verzamelhype door er een prijskaartje aan te hangen wat de indruk wekt dat het om iets enorm speciaals gaat.

Idd een oude gesp van een merk die je net zoekt voor je vintage kan zo inderdaad de prijs opdrukken ja.

Bedankt voor de opheldering! :+1:

Groeten,

Noel.

breedte vd band

de 22mm’s zaten aan de ‘grote’ merken (Heuer, Breitling etc) en zijn bijna niet te vinden en zijn dus duur

de smallere , 18,19,20 mm zijn er nog volop , niet gezocht en dus goedkoop

Inderdaad zijn de 22mm banden erg prijzig.

Waar je ook op moet letten is dat wel een echt Tropic is, er zijn zoveel namaak en Tropic like bandjes op de markt dat je ook hier weer snel een fout kunt maken. Verder dragen de originele Tropic bandjes wel erg comfortabel.

Precies. Ik ben ook fan! eBay goed in de gaten houden en soms kom je groepjes van 5 of 10 dezelfde tegen. Daarvan verkoop je er dan 3 of 8 door :wink:

1 like

Het wordt pas echt duur als je b.v. naar “Corfam Heuer” zoekt op ebay :wink:

1 like

ZAP!

Die zijn inderdaad prijzig…

22mm Blauwe “Corfam Heuer” voor Monaco met gesp…

695,00 Dollar.

Groeten,

Noel.