Conclusie 39 is min of meer gelijk aan 41
Mooi, hoeven we het filmpje niet meer te kijken. Beetje een slap aftreksel van dat Britse kanaal.
Blijft vreemd, die maat aanduiding van Rolex.
Met uitzondering van het feit dat de wijzerplaten van de nieuwe OP’s blaartrekkend saaie en/of smakeloze kleuren hebben. Olijfgroen, de blauwe 3-6-9 plaat, de witte en rode druif, allemaal zijn ze gesneuveld.
En dan die dubbele indices op 3, 6 en 9.
Sorry man, de kast mag ongeveer hetzelfde zijn, maar voor mij slaat de nieuwe OP als een lul op een weduwnaar. Maar de smallere bezel en de betere lengte van de wijzers spreken voor de nieuwe. Zo jammer.
Als ze nou de bezel-grootte en wijzer-lengte door hadden gevoerd met de OP 36 blauwe 3-6-9 wijzerplaat van weleer, dan zou ik morgen zo’n ding in de kist hebben liggen.
Wat @Fate_Amenable_To_Change zegt, met de toevoeging dat ik de rhodium plaat het mooist vond.
Er zijn mooie varianten gesneuveld (oa Rhodium, olijfgroen, wit) en er zijn heel leuke varianten voor in de plaats gekomen. Zo ontpopt de instap Rolex zich als een interessante lijn.
Prima zaak aangezien je voor zo’n beetje alle andere Rolex’en minimaal zo’n 7,5k mee moet brengen.
Is dat momenteel voor de op niet zo dan als ik zie waar ze recent voor verkocht zijn?
@RLC. Je hebt er een klein trauma aan overgehouden heb ik zo t idee aan de 39
datejust 36 smooth bezel is 6800 toch? Dan heb je nog best een horloge te pakken imho… ookal ben ik met je eens dat de prijzen wel echt hoog liggen
Saai of smakeloos trek ik in persoonlijk in twijfel na dit ook eerst gedacht te hebben. Dacht dat Rolex de hele op lijn verknald had. Laten we eens ice watch kleuren proberen :stuck_out_tongue Maar na enkele in t echt te hebben gezien is die mening veranderd.
De groene springt er tussen uit voor mij. De turquoise is heerlijk anders. Pink niet mijn ding, blauw heb ik al oa in de dj. Koraal snap ik idd ook niet. Fugly. Geel niet gezien.
Ik houd van groen. Maar zit daar nou iets van een sunburst, relief of wat dan ook in? Roze had kort mijn aandacht.
Ik weet niet of je 'm gekocht hebt of niet, en ik wil je niet op de tenen trappen, maar voor 5300 ballen vind ik het maar weinig, eh, elan hebben. Even los van het feit dat de wijzers te dun zijn voor de dikte van de indices.
Balans is niet iets wat ze beheersen bij Rolex. Althans, niet de laatste 30 jaar.
Ik ben het met je eens. Vind het wel aardige horloges en heb de groene overwogen, maar denk dat dit type snel gaat vervelen. Het lijkt er op alsof Rolex expres dit model duidelijker probeert te positioneren als instapper. Dit om niet in het vaarwater te komen van andere modellen die qua prijs boven de OP’s gepositioneerd zijn.
Goeie vraag daar sunburst in zit. Reliëf sowieso niet.
Heb m nog niet sta op de lijst. Meer kleur in de collectie Alles op de foto’s was for exibition only.
Dat werd in het eerste topic al meteen duidelijk dat ze net als veel “41” rolexen gewoon 39.5 zijn
Heb je ze in het echt gezien of baseer je je alleen op afbeeldingen? Ik vind de OP41 dus wel in balans in de zin dat de leesbaarheid top is de wijzers vind ik niet te dun ogen zoals je aangeeft en als eerste rolex vind ik de donkerblauwe dial met sunburst dus wel heel gaaf. (had ook nog geen blauwe dial)
De blauwe sunbursts zijn de mooiste in 36 en 39mm. Absoluut. De wijzers vind ik nog steeds marginaal te smal, en ik had liever single indices gezien dan dubbele. Het blijft qua kleur mooier, maar qua uitstraling voor mij minder dynamisch dan de 3-6-9 OP van weleer, ook al is de wijzerlengte dan weer beter.
Maar goed, als ik dat bedrag uit ga geven moet er voor mij echt heel erg veel kloppen in het ontwerp.
Valt me nu pas op dat de hands en secondewijzer ook op de OP een stukje langer zijn.
Snap ik en daarom valt over smaak ook niet te twisten (tot zekere hoogte hahaha), begrijp dat als dat punten voor je zijn waar je op afknapt dat je dan er niet zo snel voor zal gaan. Dit speelt bij mij geen rol verder en dus erg blij met deze! En dat is waar het om gaat uiteindelijk toch? Dat we plezier aan onze horloges hebben?
Uiteraard. Die wijzers en indices zijn een smaakzaak. Het is alleen jammer. Als Rolex, los van deze donkerblauwe sunburst, toch eens de moeite nam om een paar kunstige wijzerplaten in die OP te stoppen… Ze staan op de drempel van grootsheid, maar zijn dit jaar niet binnen gestapt.
Fijn dat je dit met ons deelt ralph👍🏻