Ik heb van mijn nieuwe Rolex Explorer wat schakels toegevoegd en verwijderd omdat het horloge niet helemaal lekker om mijn pols zat.
Nu las ik dat als je de schroeven opnieuw wilt vastdraaien in de schakels je loctite moet gebruiken ivm het mogelijk los gaan van de schroeven na verloop van tijd.
Moeten je ook al loctite gebruiken bij een net nieuw horloge waarbij de schroeven van de band pas 1 keer van zijn losgedraaid?
Wat @pasd al zegt, het maakt niet uit hoe vaak het los of vast gaat.
Eenmaal los is de loctite ook foetsie, je moet wel het juiste nr gebruiken voor het zekeren van schroeven.
Dat zekert de schroeven tegen uit zichzelf los kunnen komen, en het fixeert zo dat het met weinig kracht weer los kan zodat je geen schade hebt.
Alle andere loctite zou dusdanig kunnen vast zitten dat je schroeven om zeep zijn.
Edit: ik meen loctite 222
Edit1: Ja nr 222 moet je hebben, het laagste loshaal moment van 6nm
Je moet dat dus elke keer toepassen en echt een klein beetje is voldoende. Vastzetten en niet meer aankomen
Locktite kun je bijna alleen online bestellen en dan heb je verzendkosten. En echt idioot weinig gebruiken hoor. Je doet dus 5 levens met zo’n flesje. Ik doe meestal een druppel op een papiertje en dan tik ik met het schroefje even de druppel aan.
Snap ik, die schroeven krijg je ook wel vast genoeg zonder borging. Wat ik overigens nog wel is doe in zo een geval is een klein reepje teflon (PTFE) tape ertussen. Trilt het ook niet los
Maar ik gebruik het wel nu omdat Sinn het bij zijn stalen banden mee levert net als alle benodigde tools.
Ik zou het anders niet gekocht hebben en het zekeren met een flintertje teflon indien nodig.
Rolex en Omega leveren ze wel zo. Ik borg de schroefjes verder ook niet en nooit problemen gehad. Maar als het goed is voor je gemoedsrust kan het zeker geen kwaad. Tenzij je de verkeerde locktite pakt.