Oysterclasp rammelt en hangt open

Hallo allemaal,

Korte vraag: Mijn Oysterclasp hangt op half zeven en rammelt daardoor ook nog de hele dag ( zie fotos ).

2 vragen:

1. Hoort dat zo? Kan het me bijna niet voorstellen.
  2. Kan ik dit zelf fixen of moet ik m even langsbrengen bij een gekwalificeerde horlogemaker?

Hoe hij er bij hangt:

Hoe ik graag zou willen dat hij blijft zitten.

Mijn dank is bij voorbaat al groot!

Nee, dat hoort niet! Maar is als 't goed is een simpele fix en zou iedere horlogemaker moeten kunnen doen.

1 like

Cheers, dat stelt al gerust!

Heb je de sluiting al een keer goed schoongemaakt, zit er niet iets tussen? Dit hoort zeker niet zo namelijk

@Tempusuurwerktechniek was zo vriendelijk even digitaal mee te kijken.

We denken dat het aan het veertje in de sluiting ligt. Ik breng het eind deze week even naar de hersteller.

Ik laat hier wel even weten wat er aan de hand was!

Bedankt voor de reacties

2 likes

Wat voor horloge is het? Mijn Datejust 116200 lijkt hetzetzelfde te hebben… al rammelt hij niet.

Oyster perpetual 114200

Zelfde sluiting lijkt het. Misschien wordt het veertje ook gewoon een beetje lam naar verloop van tijd.

Het voelt in ieder geval niet als een veilige kwaliteitssluiting op dit moment

1 like

Begin alvast met een oude tandenborstel een keertje onder lauw water de zaak daar eens goed schoon te schrobben ( huidvet, haartjes, stofjes, pluisjes etc etc) daarna goed drogen met pluisvrij doekje, nadrogen met föhn , dat alles kan al wonderen doen

3 likes

En bedankt. Nu stoor ik mij er ook aan haha. Zal vast het veertje zijn. Laat maar weten of dit het uiteindelijk is. Zodra ik tijd heb rij ik ook even langs de horlogemaker.

Zojuist even bij Belle Heure geweest.

1x pinnetje verwisseld en de sluiting weer rechtgebogen zodat hij weer mooi sluit.

Sluiting zit er weer mooi strak aan en hij sluit beter en strakker dan hij ooit in mijn bezit heeft gedaan.

Heel blij mee!

Bedankt voor jullie hulp!

3 likes

Hoort inderdaad niet maar komt wel eens voor. Fijn dat het makkelijk opgelost was

1 like