Oysterquartz ervaringen, is dit een leuke klok om te kopen?

Hallo,

Ik wil al tijden een rolex, waarom? tja het merk spreekt mij erg aan en ook history’s spreekt het merk mij aan, nu heb ik er natuurlijk al een aantal om gehad, maar ze waren het allemaal net niet, of te duur of betaalbaar maar teveel schade enz, en dat in combinatie met het feit dat er veel neppers in omloop zijn(en omdat het voor mij om heel veel geld gaat) durf ik gewoon niks te kopen.

Nu kwam ik laats op marktplaats een Oysterquartz tegen, dit model spreekt me erg aan kwa ontwerp, hij doet me een beetje denken aan het onbetaalbare horloge van mijn oom(audemars), ik denk dus dat dit wel eens de rolex voor mij kan worden, maar natuurlijk wil ik eerst wat info!!!

Punt 1:zijn er veel imitatie’s in omloop van de Oysterquartz ?

Punt 2:is het een goed horloge, wie heeft er 1 en wat kan je me over het horloge vertellen?

Punt 3: is er iemand die met me mee wil als ik een geschikt exemplaar vind, die kan meekijken of het een echte is en dergelijken?

punt 4:iemand een foto waarop het horloge te zien is op de pols.

Punt 5: ik ga vast nog wel een paar dingen verzinnen!!

Bedankt alvast!!

Hoi
Ik heb sinds enkele maanden een OQ 17013 staal en goud, ik draag hem door de weeks,en het draagt super,alleen 'snachts “als je hem 'snachts draagt tenminste” hoor je hem tikken,is trouwens een heel aparte tik.
Het is ondanks dat het een Quartz is, een super klok,en veel mensen spreken je er opaan.
Staat af en toe te koop,niet echt veel,en de prijzen lopen van ongeveer 1300 tot… ligt aan de staat.
gr. john

micjam Schreef:

Hoi
Ik heb sinds enkele maanden een OQ 17013 staal en
goud, ik draag hem door de weeks,en het draagt
super,alleen 'snachts “als je hem 'snachts draagt
tenminste” hoor je hem tikken,is trouwens een
heel aparte tik.
Het is ondanks dat het een Quartz is, een super
klok,en veel mensen spreken je er opaan.
Staat af en toe te koop,niet echt veel,en de
prijzen lopen van ongeveer 1300 tot… ligt
aan de staat.
gr. john
Zou je een foto willen maken waarop je hem om hebt, mijn voorkeur gaat ook uit naar een goud stalen uitvoering.

Een Kwarts die tikt???

ja een quartz die een supertik fabriceert
gr. john

ja van dat tikken had ik al gehoord, wel uniek!

Ik heb al contact met iemand maar er zitten geen papieren bij en geen doos, dus ja grotere kans dat het om een neppert gaat of van diefstal afkomstig is, mooiste is nog een exemplaar met bon denk ik.

En doos niet te vergeten

Hennie Schreef:

En doos niet te vergeten

Ja dat bedoel ik in doos met papieren en bon erbij, hoe weet ik trouwens dat het horloge zijn service beurten heeft gehad, neem aan dat dat ergens te zien is?

Ga niet zelf klungelen, mar ga naar een vertrouwde handelaar/winkel. Die zijn er ook voldoende voor gebruikte Rolexen. Geen Marktplaats of Ebay als je geen kenner bent.

Kijk hier eens af en toe. De handelaren die een banner hebben op de site zijn ook vertrouwd.
http://www.rolexforum.nl/topiclist.php?forum=7

hans

Ik ben ook naar handelaren geweest, bij het horloge platvorm, ben uiterst tevreden over die zaak, maar ze hadden niks wat ik interresant vond, ook bij potma geweest, heb ik een slecht gevoel over, en de horloge waren ook allemaal flink gedragen.

Iemand wel eens een horloge gekocht via chrono24, en hoe zijn de ervaringen daar?

Graag wil ik wat adressen waar ik terecht kan voor 2dehandse rolexxen, waar ze ook leuke prijzen hanteren.

chrono24 is een site zoals Marktplaats, het is geen leverancier, dus ben je daar afhankelijk van de handelaar bij wie je koopt. Niveau is doorgaans goed, "Leuke prijzen’ vind je zelden, indien wel, dan vaak voor minder leuke horloges.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,5507

Freddy Schreef:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,5507

ik zie helaas niet alle foto"s, is het horloge ook te koop?

Neen is niet te koop maar heb dit gepost om te verduidelijken hoe het quartswerk functioneert en omdat je verwondert was dat een quartsuurwerk kan tikken.

Ja is ook zeker een interresant stuk om te lezen, maar ja niet geschoten is altijd mis, wie weet was hij wel te koop!

Net als jou floris wil ik ook dolgraag een Rolex. Wel dan een automaat dat dan Perputal heet. Toevallig zag ik op internet een hele mooie date quartz.
Rolex voelt als een pionier op horloge techniek gebied door het perputal patent.
Ik ben geen fan van de sportieve Rolexen met die enorme en vaak gekleurde draai schijven.
De daydate vindt ik een oer klassieker, en tevens de mooiste.

Hier op het forum wordt vaak gewaarschuwd voor nep Rolexen. Dat is ook zo, dus let op.
Ook worden Rolexen met certificaat van echtheid aangeboden op marktplaatsen en soortgelijks. Ook te vervalsen zijn certificaten. Er zijn zat goede juweliers die een aanzienlijke Rolex collectie hebben. Let ook daarbij op of het allemaal zuivere koffie is. Het beste is om een expert mee te nemen. Niet mij, ik ben nog te nieuw in deze materie.

ik moet even een fout van mij herstellen. ik zei date quartz. dat moet natuurlijk oysterquartz zijn.
en even nog dit erbij. Ik vindt het een heel mooi eenvoudig horloge.