Je hebt gelijk!
Tnx, dat wilde ik even horen
Verwacht niks anders van Aramar dan dit soort acties.
Ik ben het volledig met je eens. En als we hier niet over replicaâs praten, lijkt mij dat we dat ook niet doen over dit exemplaar.
De snowflakes van Aramar wijken op sommige puntjes nog af van de tudors. Dat doet deze niet.
Nogmaals, ik gok dat deze uit een fabriek komt waar ook de replicaâs van de band rollen.
ik zeg altijd maar zo:
Ik betaal nog liever voor een lifetime aan winrar.
Dan voor een âhommageâ van aramar.
Ik moest hardop lachen. Dank!
Ze moeten er wel iets anders uitzien, anders krijgen ze het op de stok met PP. Al vind ik deze wel gewoon ronduit onbeschoft gekopieerd.
Kan me ergens heugen dat er een x aantal verschillen moesten zijn tov tot het originele merk om hem ââlegaalââ te mogen verkopen.
Zo had tommy hilfiger (en zelfs movado) problemen/rechtzaak met AP vanwege het uiterlijk van de klok.
Die van Steinhart noem ik zeker een hommage. Basis komt van een sub, maar dan een paar mm groter. Verder sword hands van een 5517, GMT wijzer (maar geen GMT bezel) en datumvenster. Zo heeft Rolex ze nog nooit geleverd.
Die Squale wordt al iets lastiger, maar heeft volgens mij net iets andere verhoudingen. Dikkere lugs, bijna een soort nipple dial en een relatief forse kroon?
Je hebt helemaal gelijk, eigenlijk had ik niet eens gezien dat het om de GMT uitvoering ging. Had gezocht op âsquale steinhart submariner cloneâ om te zien of iemand ze bij elkaar op de foto had staan.
Dit model is waar ik op doel, dit is de normale huidige Ocean One:
Het gaat toch om het gevoel dat een sieraad - in âonsâ geval een horloge - je geeft. Of dat nou een replica, hommage of een echte is maakt (bij een ander) imo geen fluit uit. Persoonlijk geeft alleen the real deal mij een goed gevoel, maar daarom oordeel ik nog niet over âdie anderâ.
Leven en laten leven, 't doet mij geen pijn. Sterker nog, ik zou me er eerder door gevleid voelenâŠ
Tjonge jonge, dat is echt schaamteloos!
Het enige dat Steinhart voor heeft op deze Aramar is dat Steinhart er een automaat in stopt, en Aramar niet. Voor de rest beiden een no go, ever, maar niet in strijd met de reglementen hier.
Royal Oak
Nee, dat is AP joh!