De nieuwe parels uit de stal van Aramar… Op Facebook geloofd om de geweldige designs
Tja, als je van het design houdt, dan heb je voor iets minder een mooi klokje.
Hoe kan je dat nou zonder blikken of blozen verkopen…
Verfrissend!!!
Fantasie hebben ze in ieder geval niet bij Aramar. Geloof niet dat ze zelf ooit iets bedacht hebben.
http://www.aramar.nl/index.php?action=extra&extra=A_uitverkochte_horloge_series&lang=nl
hoe kom je erbij?
Weer eens wat anders dan de zoveelste sub kloon, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Sluiting en caseback zijn best origineel…
Het is toch gewoon een kloon pakken, je merknaam erop flansen en proberen te cashen?
Je ziet wel duidelijk bij dit merk waar de designinvloeden vandaan komen
Even met de Bagelsport fabriek gebeld om te vragen of ze hem ook met een ander logo konden leveren
Zullen we afspreken dat dergelijke “hommages” hier ook verboden worden? Ik kotste serieus een beetje in mijn mond toen ik deze Aramar zag…
Inderdaad. Een hommage… Niets ’ geinspireerd op’, gewoon knippen-plakken. Net zo goed of fout als een replica dus.
Op zich niet veel anders als Steinhart en Squale die ook schaamteloos kopiëren. Al hebben die merken ook wel weer eigen designs wat weer wat goed maakt.
Maar het blijkt dat de “clones” gewoon goed verkopen.
Steinhart neemt nog de moeite om er eigen draai aan te geven. Hoe klein ook. Hier is alleen het logo anders toch? Of vergis ik mij?
Vraag mij zelfs af of deze niet gewoon in dezelfde fabriek als de replica’s worden gebouwd.
Hij doet me inderdaad ergens aan denken nu je het zegt… ik kan het alleen niet helemaal plaatsen!!
Help me even…?
Een hommage is een eerbetoon aan… Niet een schaamteloze kopie. De grens is dun, maar toch eigenlijk vrij simpel.
Dus imo:
Hommage’s : Ja
Kopie: Nee
Ben ik met je eens. Hoewel de term eerbetoon wel een beetje hypocriet is. Ik denk vooral dat de OVM’s van deze wereld een hommage aan de portemonnee zijn.
De Aramar uit de OP mag dus gewoon geen hommage heten?
Zijn andere modellen dus wel?
A Rolex Explorer and Patek Philippe met eachother in a bar. 9 months later…
Een eerbetoon zou toch nooit copy/paste + replace logo mogen betekenen maar des de meer het hergebruiken van kenmerkende design elementen en deze in een nieuw (modern) jasje gieten (imho). Daarnaast is de intentie van deze fabrikant niks “eerbetoon” maar “makkelijk geld”. Kunnen we dit verbieden? Nee, maar we kunnen als WIS wel een grote boog om dit en alle andere copy/paste + replace logo merken heen lopen.
Eh… Ja dat zeg ik toch precies zo?
@Pierre_Sec Als je het mij vraagt niet nee. Is gewoon een kopie. De Aramar die je laat zien vind ik meer naar een hommage neigen (in mijn ogen nog steeds meer richting een kopie) dan die van de OP, of is er een Patek die er precies zo uit ziet?
Maar goed ik ben ik, hele volksstammen vinden het niet erg. Ik kan me er alleen aan irriteren op een forum vol liefhebbers. Ik kan me haast niet voorstellen dat op een auto forum men enthousiast wordt over die kopieën uit China die je wel eens voorbij ziet komen.