P1lot One 2015 | Eerste Specs! | Verslag/Foto's Meeting 1

Beste leden,

Gisteren was het dan eindelijk zover! De eerste P1lot One meeting. Hieronder een verslag van de meeting:

Zoals altijd begint het met voorstellen:

Na onze honger gestild te hebben met een pizza gingen we enthousiast van start. We trapten af met het ondertekenen van een kleine maar niet onbelangrijke overeenkomst:

Financiën
Een project valt of staat bij het financiële fundament, zo ook P1lot One. We hebben nog eens kritisch naar de rollen en verantwoordelijkheden gekeken en hebben de zaken nog slagvaardiger en efficiënter verdeeld (zie onderaan bij de namen). Hans, verantwoordelijk voor commercie, heeft de afgelopen weken samen met het team diverse offertes voor allerlei zaken opgevraagd. Er zijn contacten gelegd van ons eigen kikkerlandje tot aan Azië om alle onderdelen voor de P1lot One te kunnen vervaardigen. En dat was soms best een opgave met ons/jullie ‘wensenpakketje’. De grootste onduidelijkheid is op dit moment nog de kosten van de lume. Desalniettemin kunnen we op dit moment met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat het financieel wel snor zit en we dit unieke horloge voor 499 Euro kunnen gaan aanbieden!

Strap
Vervolgens gingen we verder met het bekijken van Remie’s eerste opzetten van de band. De basis zijn NOS Zwitserse bruine legerriemen met donker gepatineerde holnieten.

De buckle is nog in de ontwerpfase en er wordt nog gekeken naar de grootte van de holnieten. Ook is besloten dat we de P1lot One gaan presenteren in een handgemaakte leren pouch met certificaat. Details volgen…

Design
Toen was het tijd voor de ontwerpen. Ik had de diverse ontwerpen op A3 afgedrukt voor ieder lid van het team en er zijn diverse knopen gehakt voor wat betreft ontwerp. Ik neem deze feedback en de input van jullie mee in de laatste optimalisaties en we verwachten zeer spoedig (zie planning onderaan) 3 ontwerpen (inclusief 3D aanzichten) aan jullie te kunnen presenteren.

Website
Op dit moment wordt ook hard gewerkt aan de officiële website/intekenlijst waarop jullie (na de stemronde):

• Officieel kunnen intekenen via een beveiligde intekenlijst
  • Alle specs nog eens rustig kunnen nalezen
  • Het definitieve ontwerp in al zijn glorie kunnen bekijken :slight_smile:
  • Alle spelregels rondom de intekenlijst kunnen doornemen
    De website wordt binnenkort gelanceerd, maar hier alvast een kleine impressie van de look and feel:

Bekendmaking aanvullende specs:
Dit wisten jullie al sinds 9 september:

• Een horloge geïnspireerd op Fliegers met een ronde kast en zelf ontworpen details, ergens tussen 42 en 44 millimeter (designed by Teun, built by Jan)
  • Handopwinder van het type ETA / Unitas 6498-1
  • Door teamleden Rob en Remie handgemaakte bruine lederen band
  • Pijs van maximaal € 499

Dit geven we nu graag als extra specs vrij (nieuwe volgen!):

• handgemaakte en zelfontworpen “grade 5” titanium kast, kroon en strap-buckle
  • handgemaakte en zelfontworpen sandwich-dial met lume

Afsluiting
Na deze enerverende avond sloten we af met een espresso en daarna, voor de liefhebber, een sigaar:

We hebben een enorme boost gekregen van gisterenavond en hopen jullie middels dit verslag ook verder geënthousiasmeerd te hebben om in spanning de drie ontwerpen af te wachten. Als je nog niet op de lijst met geïnteresseerden stond, stuur ons dan even een mailtje naar pilotonewatch@gmail.com of stuur “Motormuis” via HF een PB.

Agenda/samenvatting:
We zullen op 1 oktober een grote poll opzetten waarin tot 8 oktober op de drie ontwerpen zal kunnen worden gestemd (let op: onder alle stemmers zal ook een horlogeprijsje worden verloot!). Tussen 8 en 15 oktober hebben jullie de tijd om op de P1lot One in te tekenen (via de speciale website/intekenlijst). Deze timing is erg belangrijk, want we willen snel kunnen starten met het inkopen van onderdelen en het produceren van jullie P1lot Ones!

De komende dagen zullen we druk bezig zijn met de ontwerpen en hopen dat jullie het begrijpen als we niet direct op al jullie vragen een antwoord kunnen geven. Na de presentatie van de drie ontwerpen (1 oktober) zal (bijna) alles duidelijk worden :slight_smile:

– Het P1lot One Team –
Teun (Teunan87) | Projectleider, design en communicatie
Hans (Motormuis) | Commercie en penningmeester
Jan (Arie Kabaalstra) | Techniek en assemblage
Remie (7T2 Straps) | Band en pouch
Rob (Rob & Roll) | Band, pouch en algemene zaken

Facebookpagina: http://www.facebook.com/pilotonewatch
Contact: http://www.facebook.com/pilotonewatch of pilotonewatch@gmail.com

Leuk. Ik kan bijna niet wachten op de ontwerpen

Gelukkig, een titaan kast :slight_smile:
En Jan, herken ik jou hand in de titaan kasten van Yvo Staudt (artikel in Watching)???
Als de flieger net zo mooi maakt wordt, komt het helemaal goed, zeker met een sandwich dial (tu)(tu)

Goed bezig: mijn complimenten!

Goed bezig heren.

Respect voor jullie snelle daadkracht! Mooi om te zien, ben ontzettend benieuwd!

Klinkt allemaal veelbelovend… Ik ben benieuwd

Groet

Klaas

Leuk en spannend.

Erg goed bezig heren.

Keep up the black&white pictures. Geeft gelijk een aparte, noem het wellicht , ,vintage uitstraling.

(tu)

Elf.

Mondeling verslag gekregen, maar met de fotoos erbij klinkt het nog beter!

Vol verwachting klopt ons hart…

watchup Schreef:

Erg goed bezig heren.

Keep up the black&white pictures. Geeft gelijk een
aparte, noem het wellicht , ,vintage uitstraling.

(tu)

Elf.

Dag Elf,

Thanks voor de complimenten.

Die zwart/wit foto’s zijn inderdaad bewust. Maar voor de strap e.d. is het wel handig om een indicatie van de kleur te krijgen. Dus vandaar af en toe eentje in kleur.

Probeer anders eens “sepia” kleuren i.p.v. Z/W

Begrijpelijk. 't Is moeilijk kleur inschatten in zw/w.

Voor de rest; meer baarden. Jan geeft het goede voorbeeld.

:).

Elf.

Leuk stukje weer. Spannend!

vraagje :

“holnieten” zijn dat “studs” ?

Volgens mij wel.

Klinknagels.

Elf.

ik was al bang dat we bij inschrijving
een cadeaubon zouden krijgen voor gepatineerde peircings ::o

Hoe weet jij dat?:slight_smile:

sharkbyte Schreef:

Gelukkig, een titaan kast :slight_smile:

een Titanium Kast… Inderdaad & Uiteraard; RVS is voor Pannen… (:smiley:

En Jan, herken ik jou hand in de titaan kasten van
Yvo Staudt (artikel in Watching)???
Als de flieger net zo mooi maakt wordt, komt het
helemaal goed, zeker met een sandwich dial
(tu)(tu)

Zeg ik lekker niet… maar jullie zullen mijn hand zeker herkennen in de P1Lot One…