P1lot One | Flight Update 06.02

Beste fighters,

Het is geen weer voor ons piloten, maar op kou kan je je kleden :wink:

Met nog maar 7 weken te gaan tot Teuge Airport sluit het net zich rondom de productie van de P1lot One. Diverse onderdelen worden ā€œas we speakā€ geproduceerd of zijn onderweg van A naar B. Zo stuurde de Zwitserse AR-coater gisteren een track- en tracenummer. Volgende week geven we jullie foto’s. Wij kunnen in ieder geval niet wachten.

Ook al loopt alles tot nu toe op rolletjes in dit schitterende project, realiseerden wij ons dat niet alles 100% perfect zou gaan. Zo heeft de graveur flink meer tijd nodig om alle casebacks met de laser te graveren. Gelukkig hebben wij geduld :slight_smile: Bovendien hebben de kronen ook wat (ingecalculeerde) vertraging opgelopen. Ze zijn weliswaar alle 53 (want 1 extra) geproduceerd en gestraald, maar het polijsten duurt langer dan verwacht. Deze klus is door de kronenfabriek uitbesteed, waardoor er minder grip op de planning is. Er zijn nu 35 kant-en-klare, gepolijste kronen gereed, maar wij wachten totdat ze allemaal klaar zijn. De verwachting is dat dit ergens volgende week het geval is. Het spreekt voor zich dat we hier bovenop zitten en zeer regelmatig contact met deze leveranciers hebben. We laten ook de leveranciers tot het inmiddels bekende gaatje gaan.

* * * NEWS FLASH 10:48 uur * * *
We krijgen zojuist per e-mail het goede nieuws dat alle 53 kronen volgende week woensdag klaar zijn en per koerier naar de graveur gaan. De fabrikant heeft echt zijn best gedaan en de vertraging heeft gelukkig geen nadelige gevolgen voor onze planning!
* * * EINDE NEWS FLASH * * *

Misschien weten jullie nog dat Jan een stempel in spiegelbeeld van het logo van de P1lot One heeft gemaakt. Rob gebruikt deze stempel om het logo in de tool-rolls te slaan. Hij slaat het logo op een onorthodoxe plek, die jullie op Teuge Airport wel zullen zien…

Remie kocht 70 ā€œnew old stockā€ Zwitserse legerriemen, waaruit hij de straps vervaardigt. Dat is geen nieuws. Hij dacht dat hij aan 60 exemplaren genoeg had, maar niet iedere riem is even geschikt voor productie. Waar gehakt wordt, vallen bovendien spaanders. Hij heeft 5 riemen van zijn reservevoorraad van 10 riemen nodig om alle straps 100% goed te kunnen uitvoeren. Zo houden we 5 broekriemen over (elk teamlid ƩƩn? :P)

Jan is zo goed als klaar met de wijzersets en begint volgende week met de productie van de buckles en needles (samen de gespen), welke natuurlijk ook geheel uit titanium grade 5 worden vervaardigd. Als deze klaar zijn, gaat onze graveur daarin het logo van de P1lot One graveren. Tenslotte verstuurt hij volgende week de wijzersets en onderste wijzerplaten naar Zwitserland. Super-LumiNova time!

Teun zit ook niet stil: hij laat momenteel de booklets drukken en snijden en wij kunnen jullie beloven dat ook dit onderdeel een sieraad voor de P1lot One zal worden.

Have a safe flight everyone!

P1lot One Team

Teun (Teunan87) | Projectleider, design en communicatie
Hans (Motormuis) | In-/verkoop, penningen en communicatie
Jan (Arie Kabaalstra) | Techniek en assemblage
Remie (7T2 Straps) | Band
Rob (Rob & Roll) | Tool-roll

Website:
http://www.p1lotone.nl

Facebook:

Mag ik dit zeggen? Ja dit mag ik zeggen:

Chapeau!

Ook ik neem mijn hoedje - met een diepe buiging :}- af !

spijt,spijt,spijt dat ik niet heb ingetekend.

groetjes Lenno

ik kan me nog troosten met de gedachte dat ik nog niet op het forum aanwezig was toen de deadline afliep…

vrees dat we er geen in het verkooptopic gaan zien, ze zijn simpelweg te mooi en het vervaardigingsproces is daar te geweldig voor

Ook wij beginnen nu echt uit te kijken naar 29 maart nu alles samenkomt. Maar, zoals altijd: de laatste loodjes…

Destijds waren leden nogal sceptisch en leek sommige 499 Euro wat veel. Hopelijk kunnen we dat dmv deze posts rechtzetten :wink:

Fijn weekend iedereen!

Wat een geweldige update weer! Ik kan niet wachten om de P1lot One vol trots te dragen…(tu)

Ook op mijn werk een aantal collega’s op dit fantastische project gewezen: zeer onder de indruk!

Op naar de volgende update en aftellen naar de overdracht van deze nu al legendarische topper!

Lwd79 Schreef:

Wat een geweldige update weer! Ik kan niet wachten
om de P1lot One vol trots te dragen…(tu)

Ook op mijn werk een aantal collega’s op dit
fantastische project gewezen: zeer onder de
indruk!

Op naar de volgende update en aftellen naar de
overdracht van deze nu al legendarische topper!

Leuk om te lezen. Het zou echt super zijn als er een legendarische status aan dit horloge komt te hangen waarover je nog lang iets kunt lezen op HF :smiley:

Ik doe niet mee, maar ik wil aan het hele team mijn waardering uitspreken over de wijze hoe dit project is opgepakt en over wordt gecommuniceerd. Als ā€œbuitenstaanderā€ geniet ik van het enthousiasme om een soort jongensdroom te verwezenlijken. Mocht de ervaringen van dit team naar meer smaken om een nieuw project op te pakken om, als voorbeeld een mooie moonwatch te creĆ«ren, dan doe ik graag mee.

veel succes met het vervolg en veel plezier bij de apotheose in Teuge.

Groeten,
RenƩ :)-D

Bedankt voor je complimenten… Aha! Het eerste teamlid van de HFLE 2016 meldt zich :smiley: Na Teuge gaan we als team om tafel om te zien of, wie, wat… etcetera.

Ik verwacht eigenlijk ook na de levering mooie plaatjes waarbij de eigenaren de P1lot 0ne
hun aanwinst showen op of bij beroemde locaties zoals de Eiffeltoren of bovenop de K1
desnoods het van Nelle gebouw of Walibi.

Ik herken jullie alle 5 op de foto, maar wie is die onbekende nr 6?

LeenV Schreef:

Ik herken jullie alle 5 op de foto, maar wie is
die onbekende nr 6?

:stuck_out_tongue:

chapeau is inderdaad het juiste woord!!!

Heb inmiddels ook een gezonde spijt ontwikkeld dat ik ben afgehaakt…

Spijt is zonde, ga maar vast sparen voor de volgende :wink:

Het mooie in dit hele proces is voor mij: ik leer gaandeweg van alles…

op de laatste Rikketik vorig jaar kocht ik een Triebniet… 'k wist waar zoiets voor diende… maar ik had nog geen idee hoe je em precies gebruikt… Inmiddels ben ik er wel zo ongeveer achter… 't was in elk geval een onmisbaar gereedschap om de secondenwijzernaafjes in de wijzers te klinken…

Weer wat geleerd… en een doosje vol secondenwijzers, klaar om gespoten, gelumed en geplaatst te worden…

Mooie update weer. Jullie houden t wel spannend zo met n beetje turbulentie tussendoor :wink:

Ach Wing, zonder wrijving geen warmte :smiley: Tot nu toe is alles, wat tegenzat, goedgekomen. Fijn weekend!

Ik volg alles ook met heel veel plezier ondanks dat het horloge niet helemaal mijn ding is. Ik ben benieuwd of er ook nog een tweede echte HF limited komt.