P1lot One | Flight Update 13.02

Waarde vliegeniers,

Het was ons het weekje wel zeg. Er is weer van alles gebeurd, een erg saai project is het tot nu toe niet :slight_smile: Hierbij onze wekelijkse update!

Wat is een wijzerplaat zonder een verdiepte subdial van de secondewijzer?

Op deze foto is de wijzerplaat nog niet afgewerkt en gespoten. Hans was zaterdag bij Jan om onder het genot van slappe koffie allerlei sterke verhalen aan te horen (of was het andersom?) over de vorderingen in het project. Jan doet hier matzwarte verf in zijn airbrush en spuit een bovenste wijzerplaat:

Het resultaat mag er zijn; onder het saffierglas op de volgende foto zien jullie hiervan het resultaat.

Saffierglas? Ja, want precies op schema landden deze week de gecoate saffierglazen uit Zwitserland zachtjes op Jan’s deurmat. We happy :smiley: Het glas past perfect en Jan is onder de indruk van de kwaliteit van zowel het glas als de dubbelzijdige AR-coating.

We hebben lang in spanning gezeten hoe de glazen “uit de verf” zouden komen. Op de foto is de blauwachtige gloed / waas goed te zien en volgens Jan gaat het hier om een topglaasje :smiley: De Zwitserse coater bedankte ons voor de prettige samenwerking en wenste jullie (de kopers) veel draagplezier. Tijdens onze laatste team meeting twee weken vóór de lancering op 29/3 kunnen we als team de glazen bewonderen. We komen dan nog een laatste maal bij elkaar om samen de puntjes op de i te zetten.

Vervolgens heeft Jan de afgelopen week de 52 naafjes op de secondewijzers gemonteerd. Krijg die maar eens op de foto… De loupe moest er bij de iPhone aan te pas komen, vandaar de cirkel op de foto.

Tenslotte verwachten wij één dezer dagen de titanium tubes voor de kronen. Over de kronen gesproken: die zijn eergisteren bij de graveur aangekomen! Volgende week delen we de foto’s hiervan. Tevens krijgen jullie in de komende weken weer een mooi filmpje. Ditmaal over hoe het lasergraveren van de caseback in zijn werk gaat.

Have a safe flight everyone!

P1lot One Team

Teun (Teunan87) | Projectleider, design en communicatie
Hans (Motormuis) | In-/verkoop, penningen en communicatie
Jan (Arie Kabaalstra) | Techniek en assemblage
Remie (7T2 Straps) | Band
Rob (Rob & Roll) | Tool-roll

Website:
http://www.p1lotone.nl

Facebook:

mijn dag is weer goed… (tu)

gaaf mannen! Ik leef zooooo enorm naar 29 maart toe! Maar met mij nog ruim 50 man lijkt me :slight_smile:

Ja klopt, en volgens mij zijn er nog minstens 50 man die zich steeds meer afvragen waarom ze een tijdje geleden de knoop niet hebben doorgehakt om in dit project te stappen.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Zo zie je maar weer: good call om de bezelkeuze vrij te laten. Je bent 1 van de 12 die de smooth bezel met witte SLN kozen. Hoezo exclusief :smiley:

+1!

Overigens ben ik wel weer blij dat ik juist de oranje SLN heb gekozen! (tu)

Bedankt voor de update weer!

Leuk weer!

me too!!!

(tu) :~

Dit noem ik geen getemperde update. Integendeel! Mooi hoe de urenindex samen valt met de subdial. En die verdieping… Prachtig :~

marnix.moed Schreef:

Dit noem ik geen getemperde update. Integendeel!
Mooi hoe de urenindex samen valt met de subdial.
En die verdieping… Prachtig :~

Leuk dat je net dat noemt. Daar ben ik als ontwerper het meest trots op :slight_smile: Dat is waar design en functie elkaar ontmoeten.

Teunan87 Schreef:

marnix.moed Schreef:

Dit noem ik geen getemperde update.
Integendeel!
Mooi hoe de urenindex samen valt met de
subdial.
En die verdieping… Prachtig :~

Leuk dat je net dat noemt. Daar ben ik als
ontwerper het meest trots op :slight_smile: Dat is waar design
en functie elkaar ontmoeten.

En het zijn dat soort subtiele elementen die een relatief simpele/rustige klok toch diepgang geven. Dat er aandacht aan is gegeven. :~

Machtig weer. En dat op vrijdag de 13e.

We worden ook internationaal opgemerkt:
https://watchinsight.com/p1lot-one-birth-unique-non-profit-pilots-watch/
!

13 is my lucky number… echt waar… ben in 1996 met nummer 13 op mijn kuip Nederlands Kampioen Minibike geworden… :slight_smile:

't is voor mij, en voor de anderen net zo goed natuurlijk, een continue leerproces, met heel weinig ruimte voor foutjes… dat maakt het zo mooi… alles moet in één keer goed… dus je kop er bij houden… :slight_smile:

motormuis Schreef:

We worden ook internationaal opgemerkt:
https://watchinsight.com/p1lot-one-birth-unique-no
n-profit-pilots-watch/!

Awesome!!

Mooie berichten, ook voor iemand die na ampele overwegingen niet heeft ingeschreven :slight_smile:
Wat ik mij wel afvraag: hebben jullie nog last gehad van de Zwitserse Franc, en hoe gaat dat heen en weer zenden van onderdelen naar die Helveten? (is toch geen EU)

Hendrik

Hoi Hendrik,

Bedankt voor je vraag. De CHF (Zwitserse Franc) is ongeveer 15% duurder geworden, waardoor er wat meer druk op het budget is gekomen. Immers, het coaten van de saffierglazen en het lumen van de wijzers en dials wordt door Zwitsers uitgevoerd. Sommige handelingen zijn met een importheffing belast, maar op deze aantallen is dat tientjeswerk. Bijkomend voordeel is dat de Helveten slechts 8% BTW rekenen, in tegenstelling tot Duitsland (19%) en Nederland (21%).

Stel gerust meer vragen.

Gr. Hans

The P1lot One will be handed over to the enthusiastic buyers on Teuge Airport on March 29th. At this appropriate location, one buyer will land his Cessna for the occasion!

Kijk, dat wist ik nog niet!