Op deze foto is de wijzerplaat nog niet afgewerkt en gespoten. Hans was zaterdag bij Jan om onder het genot van slappe koffie allerlei sterke verhalen aan te horen (of was het andersom?) over de vorderingen in het project. Jan doet hier matzwarte verf in zijn airbrush en spuit een bovenste wijzerplaat:
Saffierglas? Ja, want precies op schema landden deze week de gecoate saffierglazen uit Zwitserland zachtjes op Jan’s deurmat. We happy Het glas past perfect en Jan is onder de indruk van de kwaliteit van zowel het glas als de dubbelzijdige AR-coating.
We hebben lang in spanning gezeten hoe de glazen “uit de verf” zouden komen. Op de foto is de blauwachtige gloed / waas goed te zien en volgens Jan gaat het hier om een topglaasje De Zwitserse coater bedankte ons voor de prettige samenwerking en wenste jullie (de kopers) veel draagplezier. Tijdens onze laatste team meeting twee weken vóór de lancering op 29/3 kunnen we als team de glazen bewonderen. We komen dan nog een laatste maal bij elkaar om samen de puntjes op de i te zetten.
Vervolgens heeft Jan de afgelopen week de 52 naafjes op de secondewijzers gemonteerd. Krijg die maar eens op de foto… De loupe moest er bij de iPhone aan te pas komen, vandaar de cirkel op de foto.
Teun (Teunan87) | Projectleider, design en communicatie Hans (Motormuis) | In-/verkoop, penningen en communicatie Jan (Arie Kabaalstra) | Techniek en assemblage Remie (7T2 Straps) | Band Rob (Rob & Roll) | Tool-roll
Ja klopt, en volgens mij zijn er nog minstens 50 man die zich steeds meer afvragen waarom ze een tijdje geleden de knoop niet hebben doorgehakt om in dit project te stappen.
Mooie berichten, ook voor iemand die na ampele overwegingen niet heeft ingeschreven
Wat ik mij wel afvraag: hebben jullie nog last gehad van de Zwitserse Franc, en hoe gaat dat heen en weer zenden van onderdelen naar die Helveten? (is toch geen EU)
Bedankt voor je vraag. De CHF (Zwitserse Franc) is ongeveer 15% duurder geworden, waardoor er wat meer druk op het budget is gekomen. Immers, het coaten van de saffierglazen en het lumen van de wijzers en dials wordt door Zwitsers uitgevoerd. Sommige handelingen zijn met een importheffing belast, maar op deze aantallen is dat tientjeswerk. Bijkomend voordeel is dat de Helveten slechts 8% BTW rekenen, in tegenstelling tot Duitsland (19%) en Nederland (21%).
The P1lot One will be handed over to the enthusiastic buyers on Teuge Airport on March 29th. At this appropriate location, one buyer will land his Cessna for the occasion!