P1lot One | Flight Update 13.03

Waarde forumgenoten,

Over ruim 2 weken is het zover! Dan gaan we op Teuge Airport de blije gezichten van de meeste kersverse eigenaren van de P1lot One ontmoeten. We hebben allemaal ontzettend naar de mijlpaal van zondag 29 maart 2015 uitgekeken en mailen het definitieve programma van die dag nog aan de kopers door. Omdat er 50 aanmeldingen zijn, zitten we “vol” en is het een besloten bijeenkomst van kopers + introducé(e)s. De kopers hebben zojuist een e-mail ontvangen met het globale programma van deze middag.

Wat staat ons als team komende 2 weken nog te wachten? De lumer is momenteel bezig met het (je verwacht het niet!) lumen. Als dat ergens in de komende week terugkomt, zal Jan de horloges kunnen gaan assembleren. Hij heeft de cases verder afgewerkt en daardoor zo langzamerhand een ruggengraat van titanium :smiley:

Remie en Rob leggen de laatste hand aan de lederen straps respectievelijk tool-rolls. Het wordt spannend, want veel tijd is er niet meer, maar alles is goed gepland.

Overmorgen, aanstaande zondag, zien we elkaar als team bij Jan in Bakhuizen, Friesland en zullen dan zoveel mogelijk assembleren, booklets ondertekenen (dat wordt 260 handtekeningen zetten, 52 per persoon!) en tool-rolls vullen. Hierbij hebben we voor de kopers nog een verrassing in petto, maar dat zien jullie op Teuge Airport :wink:

We monteren zondag zoveel mogelijk lederen straps van Remie aan de buckles en cases. Misschien dat Jan na zondag nog een aantal cases en/of buckles moet afronden, maar we zullen samen een heel eind komen.

Teun en Hans proberen wat binnen- en buitenlandse sites, magazines en kranten voor de P1lot One via een persbericht te enthousiasmeren en informeren. Hiervoor zijn de mooiste foto’s en teksten bij elkaar geharkt, maar omdat de P1lot One niet meer te koop is, blijft plaatsing van ons persbericht echter vaak achterwegen. Het gros heeft niet eens op ons persbericht gereageerd, maar dat hoort er ook bij. Omdat we regelmatig buitenlandse bezoekers op de website krijgen en er wellicht ook nog verkeer gaat komen vanuit diverse blogs, heeft Teun een Engelstalige versie van onze website gelanceerd: (
http://www.p1lotone.nl/english.html
). Wel zo handig :smiley:

Het Grote Aftellen Is Nu Begonnen. Volgende week krijgen jullie een verslag van onze meeting van komende zondag. Dat betekent dat jullie weer lekker veel foto’s te zien krijgen.

Dan eindigen we met iets dat we al eerder hadden willen doen. Omdat er vandaag wat minder te updaten valt, doen we hem nu: de grote P1lot One-quiz. Wie heeft goed opgelet, is goed in desk research en weet de antwoorden op de volgende vragen?

  1. aantal meters garen (toll-rolls en straps samen)
  2. aantal holnieten (toll-rolls en straps samen)
  3. aantal steken (tool-rolls en straps samen)
  4. aantal kilo’s titanium (cases, casebacks, buckles, needles en kronen samen)
  5. aantal m2 leer (tool-rolls)
  6. aantal verbruikte riemen (straps)
  7. aantal uren freeswerk
  8. aantal uren draaiwerk
  9. aantal uren boorwerk
  10. aantal uren sunburst slijpen
  11. aantal uren Perlage slijpen
  12. aantal bij het project betrokken landen
  13. aantal wekelijkse Flight Updates
  14. aantal naamswisselingen van het horloge
  15. aantal onderlinge e-mails binnen het team
  16. aantal volgers op Facebook (op 13.03)
  17. aantal posts op HF
  18. looptijd van het project in dagen (t/m 29.04)
  19. hoogste aantal bezoekers van onze website in 1 uur
  20. totale projectbudget in €

Post dus allemaal je antwoorden en degene met de meeste goede antwoorden krijgt een eervolle vermelding in de volgende Flight Update :smiley:

Have a safe flight everyone!


P1lot One Team

Teun (Teunan87) | Projectleider, design en communicatie
Hans (Motormuis) | In-/verkoop, penningen en communicatie
Jan (Arie Kabaalstra) | Techniek en assemblag
Remie (7T2 Straps) | Band
Rob (Rob & Roll) | Tool-roll

Website:
http://www.p1lotone.nl

Facebook:

Contact: pilotonewatch@gmail.com

pffffffffffffffff, nog 2 weken…

Zeg dat wel…:wink:

Helaas niet aanwezig in Teuge, maar zal ongetwijfeld een hele mooie dag worden! Ik zie de foto’s van het event wel verschijnen…

Nu alweer benieuwd naar de update (en foto’s) van volgende week! (tu)

Weer bedankt & het begint me nu langzamerhand te dagen dat het nog een goede 2 weken is :slight_smile:

Gaat nu snel,

Kan er nog iemand schrijven dat hij SPIJT heeft? :smiley:

Ja… kan ik wel… maar dan moet ik liegen… :slight_smile:

Hoewel… Ja… ik heb er spijt van… dat ik dit prachtige vak niet eerder ontdekt heb…

Ik ben onderhand zeer benieuwd naar foto’s van het eindresultaat!

Kijk!
http://www.fratellowatches.com/p1lot-one-watch-a-forum-initiative/

Gaaf hoor! Wordt er nog aandacht besteed vanuit WUS?

Die Engelse termen zijn deftig Jan!
Staat stukken beter dan techniek/maken/in mekaar zetten :stuck_out_tongue:

Tjongejongejonge!

Ik was even uit de lucht (flauw) maar ben nu weer helemaal bij.

Weer veilig geland in Nederland (ook flauw) Ik kan er zogezegd weer Teuge ( nog flauwer).

Wat is er de laatste weken een enorme berg werk verzet. En er was al zoveel gedaan en te doen.

Ik kan mij zo voorstellen dat een project “van liefhebbers-voor liefhebbers” leuk is. Maar dat het team met zoveel inzet en doorzettingsvermogen maar door blijft gaan …De hoed gaat weer met een ferme zwaai van’t hoofd !

Ik zou liegen als ik zou zeggen; “de voorpret is nog leuker dan het horloge zelf”. Maar het scheelt niet veel :wink:

En dat ik ( sorry twijfelaars!) een van de gelukkigen ben; TOP!

Tja heren horlogefabrikanten ik heb helaas niet goed opgelet in mijn hebzucht, en heb de informatie uit de update’s vooral “spiritueel” tot mij laten komen. Daar zijn de feiten dus bij ingeschoten. Dus geen quiz-antwoorden van mijn kant.

Toch leuk zo, iedere week een update!
Van mij mag dat na uitlevering ook nog wel even doorgaan :slight_smile:

Ik heb alvast mijn “ride” gereserveerd voor de 29e om het horloge op te gaan halen. Een beetje in stijl van het project zeg maar :wink:
Nou nog hopen op een beetje goed weer!

thido Schreef:

Toch leuk zo, iedere week een update!
Van mij mag dat na uitlevering ook nog wel even
doorgaan :slight_smile:

Ik heb alvast mijn “ride” gereserveerd voor de 29e
om het horloge op te gaan halen. Een beetje in
stijl van het project zeg maar :wink:
Nou nog hopen op een beetje goed weer!

http://thido.nl/IMG_5125.JPG.jpeg

Nice! En dan wel wat foto’s vd P1lot One in de cockpit maken he :wink:

Fijn weekend.

Zoals de jeugd tegenwoordig zegt: awesome!!

Een ruggegraat van titanium en hopelijk zenuwen van staal zo dicht bij de deadline.
Topwerk mannen! Ik kan niet wachten om de 29e het eindresultaat in volle glorie te bewonderen.

Titanium Ruggengraat, Stalen zenuwen, en een karakter van gewapend Beton… :)… 't is nog veel werk… maar 't is leuk werk… vandaag de laatste kasten gefreesd… nu nog afwerken…

De laatste titaniumpjes!

thido Schreef:

Toch leuk zo, iedere week een update!
Van mij mag dat na uitlevering ook nog wel even
doorgaan :slight_smile:

Ik heb alvast mijn “ride” gereserveerd voor de 29e
om het horloge op te gaan halen. Een beetje in
stijl van het project zeg maar :wink:
Nou nog hopen op een beetje goed weer!

http://thido.nl/IMG_5125.JPG.jpeg

Awesome!

En die ruggegraat foto… geweldig weer. Net als die Space Invaders. Hoe verzinnen jullie het :~

Die meeting/uitreiking lijkt me een hele gave te gaan worden. Baal dat ik er niet bij kan zijn. Hopelijk maken jullie foto’s het een beetje goed.

En een mooie P1lot 0ne straks om de pols zal ook wel veel van het ‘leed’ verzachten :smiley:

Hoe we dat verzinnen?.. ach… naast Horlogefabrikant i.o. ben ik ook nog wel een beetje Kunstenaar… Creativiteit is de kunst van het zien…

Arie Kabaalstra Schreef:

Hoe we dat verzinnen?.. ach… naast
Horlogefabrikant i.o. ben ik ook nog wel een
beetje Kunstenaar… Creativiteit is de kunst van
het zien…

(tu)

Gaaf man, ik moet het doen met mijn asfaltlaag vlieger.