P1lot One | Flight Update 19.12

Beste P1lot One-officieren,

Vanwege drukte morgen krijgen jullie de Flight Update deze week iets eerder dan jullie van ons gewend zijn.

Vaak doen we de week vóór Kerst lekker rustig aan. Beetje kletsen, niet te hard werken, de plannen voor de Kerstdagen doornemen met collega’s, kerstkransjes eten en vooral veel kersthits via Skyradio luisteren :stuck_out_tongue:

Het team kan en wil natuurlijk niet stilzitten :smiley: De tool-roll van jullie P1lot One verdient het beste leer en het is Rob gelukt om dit te bemachtigen. Zijn vaste leverancier wist namelijk precies wat hij wilde en overhandigde hem maar liefst 15 vellen prachtig vintage leer. Het is mooi donkerbruin met “patina” (verwering) aan de buitenkant en extra soepel/zacht bruin aan de binnenkant. Binnenkort zien jullie wat previews van de voorlopige resultaten.

Remie heeft ook weer een paar straps klaar en zal binnenkort met de gepersonaliseerde “keepers” starten. Hierin worden jullie initialen verwerkt. Hans bewaakt de planning en houdt contact met alle leveranciers, om te zien of alles wel gaat zoals het is afgesproken. Tot nu toe loopt alles prima. Houden zo :smiley:

Jan heeft 53 casebacks klaar! Nu alleen nog de schroefdraden erin en ze zijn klaar voor verzending naar onze graveur. De oplettende lezer en trouwe volger weet dat we van elk (vitaal) onderdeel tenminste 1 exemplaar extra bestellen. Dit geldt voor de kronen, tubes, saffierglazen en dus ook voor de casebacks. In januari staat Jan ingepland voor de cases, bezels, buckles/needles en het verven van de onderdelen. We zitten keurig op schema. Top, Jan! Zet de kerstverlichting maar aan. Met de zojuist ontvangen lumeproef uit Zwitserland lijkt ons dat geen enkel probleem. Jan heeft de bovenste en onderste wijzerplaat voor de foto even op elkaar gedaan.

Hier heeft Jan zijn verlichting nog aan:

Jan, doe de lampen eens uit nu:

De Zwitser heeft vakwerk geleverd en de kwaliteit van de lume is top. Volgens Jan is het in het donker net een “bouwlamp”, zo sterk is de “glow”. Swiss Super-LumiNova© in de kleur “Light Orange” is gelukkig precies wat wij ervan hadden gehoopt. Lekker vintage en gelukkig niet te fel oranje. Omdat we maar één proef kregen en dus moesten kiezen, hebben we voor “Light Orange” gekozen. De “C1 White” wordt natuurlijk net zo mooi, wacht maar af.

Tenslotte heeft Teun een zogenaamde “exploded view” van de P1lot One gemaakt, waarmee alle onderdelen en hun onderlinge samenhang goed zichtbaar worden. Vakwerk, Teun!

Have a safe flight and a merry X-mas everyone!

P1lot One Team

Teun (Teunan87) | Projectleider, design en communicatie
Hans (Motormuis) | In-/verkoop, penningen en communicatie
Jan (Arie Kabaalstra) | Techniek en assemblage
Remie (7T2 Straps) | Band
Rob (Rob & Roll) | Pouch / tool-roll

Website:
http://www.p1lotone.nl

Facebook:

Goed werk mannen! Vergeet niet het thuisfront nog wat aandacht te geven komende weken :slight_smile:

Prachtige update weer. Valt me nu eigenlijk pas op dat de indices van de 12 doorloopt in de seconde aanduiding :~ Erg mooi en eigenzinnig detail vind ik.
Oh, en de lume ziet er top uit (tu):smiley:

Prachtig!

In het filmpje van “Arie” zagen we dat hij de secondewijzer verdiepte. Dat is hier niet terug te zien.

Is er nog plek op de reservebank? :smiley: Heb toch best spijt dat ik niet meegedaan heb :frowning:

jantje.vlaam Schreef:

Prachtig!

In het filmpje van “Arie” zagen we dat hij de
secondewijzer verdiepte. Dat is hier niet terug te
zien.

Dat klopt :wink:
Dit was een prototype airbrush proef zonder verdieping. De daadwerkelijke dials zullen uiteraard wel de verdieping hebben.

Welterusten!

Scherp :smiley: Bedankt voor je opmerkingen en pluim!

Dat klinkt weer prima. Geweldige lume, mooie explosie-weergave, goed nieuws over het leer & achterkanten, prima projectmanagement.

P.S. Had de doorlopende lume bij de 12 (en hoe die ook doorloopt in de 30 sec.) wel gezien & ziet er in real life uitstekend uit. Inderdaad een mooi designdetail.

Wilde dat alle horloges zoveel aandacht kregen van hun créateurs :wink:

Binnennkort gaan de bewerkte wijzerplaten ook een mooi laagje matzwart ontvangen… dan maken we een nieuwe foto… :slight_smile:

Horloges zijn er eigenlijk in 2 categorieën… horloges gemaakt om er geld aan te verdienen, liefst zo veel mogelijk, en horloges die een statement zijn, gecreëerd vanuit een visie, anders dan veel munten incasseren… de visie om van verschillende materialen middels diverse ambachten tot een esthetisch harmonieus geheel te komen…

dat laatste… da’s een P1lot One… maar niet alleen wij hanteren die visie als “Roadmap” er zijn meer horloge fabrikanten die dat doen… we willen ons nog niet direct vergelijken met de “Grote jongens” maar we streven naar het hoogst haalbare…

Ik denk dat elke fabrikant met zijn/haar horloges geld wil verdienen en het liefste zo veel mogelijk. Maar de liefde en vakmanschap die jullie nu ten toon spreiden maakt dat dit een gewild horloge zal worden. En dat is een eigenschap die vele van de veel geld verdienende horlogiers missen.

Klasse heren!

Ziet er schitterend uit mag ik wel zeggen. Ben echt heel benieuwd naar het eind resultaat.

:slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:
(ik weet gewoon even niet meer hoe ik mijn blijdschap anders moet uiten heren)

Vooral de lume op de light orange, heeeeel koel!!! Het begint steeds meer door te dringen hoe gaaf het horloge wordt en hoe gelukkig wij zijn dat we mee “vliegen”…

De exploded view is echt TE mooi gedaan ook.

Zag ik nou goed dat de lume shot met een nog niet verzonken subdial is gedaan?

Een geweldige en ook zeer professionele update weer. Nog 3 maand en 10 dagen geduld hebben, pfffffffff

Thanks! Ja, klopt. Zie post van Teun

jullie blijven me verrassen…
het eindresultaat zal dan ook geweldig zijn !!

Supergaaf om iedere week weer de update te ontvangen! Echt klasse mannen!

Die lume!!!

Fantastisch (tu)

Mooi om te zien hoe mijn ontwerp langzaam tot leven komt :stuck_out_tongue:

Fijn weekend allemaal!

Deze info btw.: …

http://www.p1lotone.nl/specs.html

die zou ik dus wel bij elk horloge willen zien he, topwerk!

chapeau