P1lot One | Flight Update 20.02

Space Invaders,

Ja, jullie zien het goed: Jan is al bijna klaar met alle buckles en needles en speelt er Space Invaders mee :smiley: Wat was dat ook alweer, Space Invaders? Voor de kijkers die na 1980 zijn geboren en voor alle anderen een linkje:

.

Rob heeft alle lederen veters en de ā€œstudsā€ (holnieten) binnen en legt de laatste hand aan de tool rolls.

De bovenste wijzerplaten zijn afgewerkt en kunnen worden gespoten.

De kronen zijn gegraveerd en men is met no. 44 begonnen. Volgens Teun is dat namelijk het breedste nummer en zo kon bekeken worden of de rest van de nummers ook strak uitgelijnd kunnen worden.

De kronen staan intern al bekend als ā€œmonstersā€. Niet omdat ze zo lelijk zijn, integendeel, maar omdat het echt hele bijzondere apparaten zijn. Niemand heeft deze, behalve straks 52 hƩƩl blije dragers :smiley:

Jan heeft een waterdichtheidstester aangeschaft, waarmee tot 6 ATM (60 meter) kan worden getest. De P1lot One zal ā€œtenminsteā€ 3 ATM waterdicht zijn en elk bouwnummer wordt individueel getest.

We beloofden het al: er staat een leuke video voor jullie klaar van het lasergraveren van een titanium caseback. Teun en Jewel Laser Solution bedankt voor de tijd en moeite. Enjoy!

Tenslotte hebben we de kopers per e-mail geĆÆnformeerd waar & hoe laat zij op zondag 29 maart op Teuge Airport worden verwacht. Het aftellen is bijna begonnen!

Have a safe flight everyone!

P1lot One Team

Teun (Teunan87) | Projectleider, design en communicatie
Hans (Motormuis) | In-/verkoop, penningen en communicatie
Jan (Arie Kabaalstra) | Techniek en assemblage
Remie (7T2 Straps) | Band
Rob (Rob & Roll) | Tool-roll

Website:
http://www.p1lotone.nl

Facebook:

Zo dat graveren gaat tegenwoordig ook een stuk makkelijker zeg.(tu)

Prachtig! (tu)

Mooie plaatjes, prachtig filmpje: het eindresultaat wordt alsmaar duidelijker!

En Jan lekker old school Space Invaders ah spelen met buckles en needles: geweldig! :smiley:

Gaaf zeg dat graveren! Achterdeksel wordt prachtig! (rest ook :smiley: )

Nog maar een paar nachtjes slapen :wink:

… en dan net niet het eindresultaat van de gravure laten zien… stelletje… eh… helden! :wink:

Hahaha nee. Sommige dingen moet je kort van tevoren beƫindigen :smiley: Adds to the flavour.

Ik blijf dit hele project erg gaaf vinden en lees het dan ook graag… ben ik dom geweest er niet een te bestellen?

Hoi Paul,

Allereerst bedankt voor je compliment. Wij vinden het heel erg leuk dat steeds meer mensen van buiten het project waarderen wat wij doen. Wij hopen dat onze inspanningen anderen op het forum zullen inspireren om er voor 2016 ook ƩƩntje te maken. Waar blijven de initiatieven eigenlijk?

Gr. Hans

vierport Schreef:

Ik blijf dit hele project erg gaaf vinden en lees
het dan ook graag… ben ik dom geweest er niet
een te bestellen?

Ja

Echt een heel gaaf project, respect!

Thanks! Het is ook echt een leuk project om aan te werken en we hopen dan ook dat ons enthousiasme/project aanstekelijk werkt voor andere HF leden. Dit forum biedt veel meer mogelijkheden dan enkel een berichtenstroom:

• meetings
  • lezingen/workshops
  • HFLE (waaronder dit project)

Wat mij nou opvalt…toch maar afgezien van het verdiepen van de seconden subdial ?

Nope, die komt erin hoor :wink: Op de foto zie je bottom-dials. Deze hebben uiterard geen verdiepte small second :wink:

Fijn weekend!

Geweldig om dit weer te zien. Nooit geweten dat dit graveren zo in zijn werk gaat, top.

Bedankt weer voor de update. Leuk filmpje. En space invaders… (:smiley: (tu)

Weer leuk om te zien & nog leerzaam bovendien :slight_smile:

Vraagje over die bottom-dials? Worden die dan nog met super lumoniva gevuld?

Ja… de onderste Dials worden gevuld met SuperLuminova… een paar Updates geleden hebben we een Dial getoond die al voorzien was van SuperLuminova, omdat we eerst een sample wilden hebben… om zelf te kunnen oordelen of het zo goed is als ze beloven…nou… een bouwlamp is er niets bij… :slight_smile:

Ook de wijzers ( die ik vandeweek gespoten heb in Matzwart ) worden gevuld met SuperLuminova…

Arie Kabaalstra Schreef:

Ja… de onderste Dials worden gevuld met
SuperLuminova… een paar Updates geleden hebben we
een Dial getoond die al voorzien was van
SuperLuminova, omdat we eerst een sample wilden
hebben… om zelf te kunnen oordelen of het zo goed
is als ze beloven…nou… een bouwlamp is er niets
bij… :slight_smile:

Ja, die foto staat me op het netvlies gebrand :wink:

Ook de wijzers ( die ik vandeweek gespoten heb in
Matzwart ) worden gevuld met SuperLuminova…

Ben heel benieuwd naar de combi van de gespoten wijzers met de SuperLuminova!

Ik vermoed dat veel forumleden (waaronder ondergetekende:D) zich achteraf afvragen waarom zij niet hebben ingetekend op dit prachtige project. Groot respect voor jullie vakmanschap, vindingrijkheid en tomeloos enthousiasme :}