P1lot One | Flight Update 20.03

Warriors!

We beginnen deze week in het Engels. De reden hiervoor is het artikel op Fratellowatches.com:
http://www.fratellowatches.com/p1lot-one-watch-a-forum-initiative/
. We worden nu dus ook in het buitenland opgemerkt. Dit mooie artikel streelt jullie en onze ego’s en maakt de “P1lot One-beleving” nèt weer wat specialer dan ‘ie al is.

P1lot One-veiling tijdens de release
Volgende week is het dan eindelijk zover, dan mogen we de P1lot One aan de kopers overhandigen! Forumlid en medekoper MonsterT maakt professionele foto’s, waarbij we gebruikmaken van heuse “props”. Dit zijn attributen in de stijl en uit de periode van WW2, zodat de foto’s sfeervol en authentiek worden. De foto’s worden bij de persberichten richting diverse (inter)nationale media gevoegd, in de hoop dat we er nog een aantal leuke artikelen uitslepen. De kopers hebben de kavellijst inmiddels per e-mail ontvangen.

We zullen de volgende “props” op Teuge Airport veilen:

  • een vintage houten “ammo case” (waarin we de P1lot Ones zullen presenteren!)
  • een bijzonder “schuitje” (baret) van de Koninklijke Luchtmacht met handgemaakt messing logo van de P1lot One
  • een unieke, originele WW2 “Shark Chaser” (die een dode haai simuleert, zodat piloten in het water niet worden aangevallen)
  • een unieke “Bund strap”. Remie maakte namelijk speciaal voor deze veiling een werkelijk schitterende bruinleren “Bund strap”.

We hopen op een felle biedingenstrijd, die door Hans zal worden geleid. Hij kijkt regelmatig naar Discovery Channel en denkt nu dat hij het ook kan :smiley:

Verslag laatste meeting
Dan de vorderingen aan het front van jullie P1lot One. Zondag kwamen we voor het laatst bij elkaar vóór de release. Locatie: Bakhuizen, Friesland. Het werd een gezellige en nuttige middag vol terugblikken, vooruitblikken en afstemmen. Het werd ook een culinaire middag met (voor sommigen) sigaren, door Finn (Hans’ zoontje) zelfgemaakte cake, veel koffie en spaghetti bolognèse. Remie sloot het culinaire deel af met Jack Daniel’s Honey. We hebben dus niet alleen maar gebikkeld :smiley:

De tool-rolls van Rob werden gevuld met de inmiddels bekende items (en een verrassing, maar dat zien jullie vanzelf :D), we ondertekenden de 52 booklets met dezelfde pen (we blijven op de details letten) en vulden de ammo case met de tool-rolls. Alleen de P1lot One met de gepersonaliseerde lederen straps van Remie (7T2straps.com) hoeft er nog maar in. Om ze onderling te kunnen onderscheiden, heeft Rob er postzaklabels aan bevestigd, met hierop de bouwnummers vermeld. Dat is handig, want zo kan Jan ze snel van de juiste P1lot One voorzien. De tool-rolls zijn helemaal “de bom” geworden, net als de lederen straps van Remie met de van de initialen van de kopers voorziene “keepers”. It’s all coming together.

Tijd voor wat beelden nu.


Jan stelt een ETA/Unitas 6498-1 af, klaar voor montage


De buckles en needles zijn gegraveerd en door Jan op maat gebogen, de straps mogen eraan worden bevestigd (links zie je de bezels)


De kronen zijn klaar voor montage


De cases staan klaar voor afbramen en borstelen


Het team ondertekent de 52 booklets

Gezien de tijd zijn de wijzers en onderste dials gisteren per flitskoerier vanuit Zwitserland naar Jan teruggestuurd. Hopelijk komen deze vandaag, morgen of anders maandag al aan. Na aankomst zal hij ze nabewerken en zo snel mogelijk in de P1lot Ones monteren. Al wordt het nachtwerk, we zorgen ervoor dat het op tijd klaar is. Waar nodig springen de overige teamleden in de laatste week nog bij.

Als afsluiting van deze alweer voorlaatste Flight Update tonen we jullie nog even hoe de P1lot One met fluted bezel eruit ziet met de gemonteerde NATO. De inhoud van de case ontbreekt alleen nog, net als het glas.

Have a safe flight everyone!


P1lot One Team

Teun (Teunan87) | Projectleider, design en communicatie
Hans (Motormuis) | In-/verkoop, penningen en communicatie
Jan (Arie Kabaalstra) | Techniek en assemblage
Remie (7T2 Straps) | Band
Rob (Rob & Roll) | Tool-roll

Website:
http://www.p1lotone.nl

Facebook:

Contact: pilotonewatch@gmail.com

In het kistje is inmiddels een plaatsje vrijgemaakt :).
Wanneer kunnen de ongeduldige kopers welke helaas niet in Teuge aanwezig kunnen zijn bij de deur gaan zitten?

Voor de fotoshoot willen we ze alle 52 bij elkaar in de ammo case hebben. Maandag worden ze verstuurd, eerder lukt niet helaas, zodat ze dinsdag aankomen.

:}
Waanzinnig gaaf project, heb inmiddels een ongezonde spijt dat ik ben afgehaakt…

nog 9 nachtjes slapen, counting down!

(Meer dan) Alle begrip!!(tu):)-D

Fantastische update! Ik zal m volgende week dinsdag of woensdag in ontvangst nemen; kijk er naar uit! (tu)

P1lot No. 21: lets get ready for take-off… Komt u maar! :smiley:

Ps. inmiddels is deze P1lot onbetaalbaar geworden lijkt mij?!

Weer bedankt voor de update! Het is wel wat rustig vandaag, maar denk dat een ieder al geestelijk bij het eindproduct is :wink:

Ja Lencoth, het is superrustig :frowning:

Zitten ze allemaal al een paar uur aan de vrijdagmiddagborrel of zo?

Kwalitijd Schreef:

:}
Waanzinnig gaaf project, heb inmiddels een
ongezonde spijt dat ik ben afgehaakt…

Dit :~

Ook wij zien uit naar 29 maart. Dat het maar een mooie release mag worden met mooi weer :slight_smile:

Wat een prachtig project is dit geworden, in één woord “Grandioos”. Eigenlijk zijn de horloges bijzaak…

Als spijtoptant, had ik natuurlijk vandaag gehoopt op foto’s van het uiteindelijke horloge :wink: Maar ik begrijp volkomen, dat we hier niets zullen zien tot de presentatie op Teuge. Verder, alle wijzers en platen zijn nu “gelumed” terug bij Arie?

Nee, die zijn sinds gisteren onderweg vanuit Zwitserland. Hopelijk snel bij Jan!

Maar… dat neemt niet weg dat ik momenteel toch nog genoeg te doen heb… bezels en Tubes inpersen…

'k moet ook zorgen dat ik deze weer ergens een uur inloop… volgende week 28 op 29 maart gaat de zomertijd in… ik heb dus een uur minder… maar jullie hebben je horloge een uur eerder!.. :slight_smile:

Leuk weer, druk weekje nog mannen!

We zijn jullie eeuwig dankbaar:}

Succes met de laatste loodjes! Binnenkort mag ik het meesterwerk dragen :~

Dat wordt nog een week heel hard werken dus. Krijg visies van “Arie” als Monster in de Muppet Show vastgeketend aan zijn werkbank. Of dat hij zichzelf heeft vastgeketend ;).

Keep up the good work, het is werkelijk een uniek project. Zowel qua horloge, qua projectmanagement, nou ja als alles eigenlijk :}

Prachtig project! en ook leuk dat het opgemerkt wordt! Zeker verdiend ook.

Ik duim voor een prachtige dag bij de onthulling!