P1lot One | Flight Update 23.01

Waarde strijdmakkers,

Momenteel steken teamleden Rob, Remie en Jan de handen uit de mouwen om de 52 tool-rolls, straps en cases te fabriceren.

Jan heeft de 52 cases voorgedraaid en pakt nu de afwerking aan. Zodra we hier foto’s van hebben, zullen we die aan jullie laten zien.

Wijzer-sets
Hij heeft alle wijzer-sets voorbewerkt en zal ze één dezer dagen ontvetten met thinner, gronden en voorzien van de mooie matzwarte verf. Zodra hij hiermee klaar is, stuurt hij ze samen met de onderste wijzerplaten naar onze Zwitserse partij om ze daar van de juiste lume te laten voorzien.

Urenwijzer na het dieptrekken in het stempeltje, dit stempel geleidt de dieptreknippel en houdt de wijzer vlak tijdens het dieptrekken.

Nippel in de geleiding en in de wijzernaaf. Principe: het gat in de wijzer is te klein, door de nippel erdoor te drukken, wordt een randje materiaal rondom het gat omgevouwen zodat je een rond kraagje krijgt…

De kleinste onderdelen moet middels klemmetjes op hun plaats blijven.

Lederen straps en tool-rolls
Wij gaan verder met het afronden van alle taken, waarvan we nu nog geen foto’s kunnen tonen. Remie werkt stevig door aan de lederen straps en zal in februari de “keepers” van de gekozen initialen voorzien. Rob heeft ook zijn handen vol aan de tool-rolls en ontvangt binnenkort de 52 NATO-straps, strap tools en fat spring bars van Horlogebanden.com. Dit komt in één zending en het wachten is op de laatste batch NATO-straps, die nog niet allemaal op voorraad zijn.

Saffierglazen en AR-coating
De saffierglazen zijn dit weekend vanuit Duitsland naar Zwitserland “gevlogen”, waar ze door onze coatingpartij van de krasvaste, dubbelzijdige AR-coating zullen worden voorzien. De verwachting is dat dit binnen een week is afgerond, waardoor ze begin februari aan Jan geleverd kunnen worden. Natuurlijk zijn we hier erg nieuwsgierig naar en zodra we ze binnen hebben, posten we ook hiervan de foto’s.

Kronen
De productie van de kronen ligt precies op schema. Ze worden rechtstreeks naar de graveur gestuurd, die ze van de juiste bouwnummers in lettertype DIN 1451 voorziet. Teun heeft alle grafische bestanden al opgestuurd, voorzien van nauwkeurige instructies. Jullie begrijpen dat deze klus in één keer goed moet! De tubes, die met de kronen geleverd worden, worden direct vanuit Duitsland naar Jan gestuurd. Die heeft de graveur natuurlijk niet nodig en we willen niet dat iets zoekraakt :smiley:

Fotoshoot
Tenslotte hebben wij een aantal unieke en bij het thema “Fliegeruhr” passende “props” laten aanrukken, waarmee we een professionele fotoshoot gaan maken. Welke props dit zijn, is voor jullie nog een verrassing, maar neem van ons aan dat het gave dingen zijn. De foto’s worden naar jullie en diverse media verstuurd, zodat de horlogewereld zal weten dat de P1lot One bestaat! Ook met dit onderwerp gaan we tot het bekende gaatje en willen absoluut professionele foto’s. Deze worden verzorgd door “onze eigen” MonsterT. Hij is één van de kopers van de P1lot One en wil ook belangeloos meewerken. Alvast bedankt!

Have a safe flight everyone!

P1lot One Team

Teun (Teunan87) | Projectleider, design en communicatie
Hans (Motormuis) | In-/verkoop, penningen en communicatie
Jan (Arie Kabaalstra) | Techniek en assemblage
Remie (7T2 Straps) | Band
Rob (Rob & Roll) | Tool-roll

Website:
http://www.p1lotone.nl

Facebook:

(tu)

mr. props ?..

Hij gaat lekker en die props zijn inderdaad cool :wink:

Na al dit mooie nieuws kan ik alvast 1 ding verklappen, het volgende horlogeforum horloge wordt een nog grotere verkoophit.

Wel als dit weer een zelfontworpen en -gebouwd horloge is, of een héle goede aangepaste versie van een bestaande klok :smiley:

ik schrijf me nu al blind in

:slight_smile:

Jij gaat zeker de volgende ontwerpen en maken voor < 500 euro ? Vertel!

Weer bedankt!

Jullie bedankt, zonder jullie konden wij dit niet uitvoeren :wink:

Gaat weer goed! Ik denk dat de updates, foto’s en communicatie ook nog eens in boekvorm (in leer gebonden) verschijnen…:wink:

MonsterT Schreef:

Gaat weer goed! Ik denk dat de updates, foto’s en
communicatie ook nog eens in boekvorm (in leer
gebonden) verschijnen…:wink:

Hehe, als het nog zou passen wel. We benutten elke cent voor P1lot One, maar een boek voor elke koper gaat helaas niet meer lukken:P Misschien dat er na de release nog wat gemaakt/uitgebracht kan worden tegen kleine vergoeding :slight_smile:

Heb het reclamebureau waar ik werk wel weten te strikken voor een andere print-klus, maar daarover volgende week meer :wink:

Wat een werk is dat toch !

En jullie blijven maar gaan en met aanstekelijk enthousiasme daarbovenop.

Wederom hulde!

En wat dat boek betreft ( wel of niet): we hebben gelukkig de foto’s nog … :wink:

Op naar de volgende week!

Heb geen horloge gekocht maar daar heb ik ondanks dat het geen automaat is wel spijt van.
Geweldig project heren r e s p e c t :slight_smile:

Hendrik

De afgelopen week was een week waar alles klopte…het dieptrekken van de wijzernaafjes is een klusje dat best nauw komt… een honderste te groot, en de wijzers vallen eraf… een honderdste te klein… en ik krijg ze er niet op… de vering van het gebruikte materiaal is echter precies goed voor de klemming… zodoende kon ik met doorntjes van de nominale diameters van de minuutpijp en het urenrad de wijzertjes precies op maat trekken… ze gaan er mooi strak op. zonder dat het heel veel kracht kost…
't nieuwzilver is wat stugger dan het Messingplaat wat ik voor mijn wijzers van de Instrument 2 gebruikt heb… en dat pakt dus GOED uit… heerlijk gevoel… nog heel wat wijzers te gaan… maar dat geeft niet… als je weet dat het goed komt…

Nu nog een paar Delrin “neusjes” maken voor de wijzerpers, en… ik denk dat ik ook maar een mooi uurwerkhoudertje draai… die kan ik dan ook onder de wijzerpers monteren… zodat ie altijd mooi gecentreerd staat. :slight_smile:

Ach… ik heb nog wat Alu plaat liggen… 10 mm dik… wie weet bouw ik wel een hele nieuwe. :slight_smile:

't doet ook goed om elke week weer alle positieve reacties te lezen… dat motiveert echt… Thanks!

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Bedankt voor de update Teun, Hans, Jan, Remie en Rob. Met iedere update wordt ik nog blijer dat ik ben ingestapt. Wonderbaarlijk wat jullie voor elkaar krijgen met dit budget, chapeau! :}

Wat betreft het boek. Eerlijk gezegd lijkt het mij een leuke toevoeging om de foto’s met bijschrift en updates als een soort bouw dagboek er later bij te kunnen kopen. Geen idee wat de prijs voor zoiets zou worden. Voor kopers is het interessant maar misschien zijn er ook buiten de kopers om ook wel geïnteresseerden. Dat kan de prijs nog wat drukken.

Dit soort updates maakt het dat de kopers en de niet kopers weer positieve berichten achterlaten.

SuperC Schreef:

Super dit! Al was er een kwart van de liefde, het
enthousiasme, de inzet, het vakwerk, etc
ingestoken, had ik nog met liefde 500 euro
neergelegd. Maar dit overtreft alles jongens,
fantastisch!

+1

Absoluut, groot respect voor de toewijding en horlogeliefde van het P1lot One team!

Voor een boek met alle updates ben ik bereid bij te betalen :wink:
Is geen drukker onder de forumleden?