P1lot One | Flight Update 24.12

Beste P1lot One co-piloten,

In verband met de Kerstdagen krijgen jullie de Flight Update deze keer iets eerder dan gebruikelijk, zodat wij onze geliefden ook wat aandacht kunnen geven :stuck_out_tongue:

Deze keer een update van Rob. Hij geeft aan dat hij (nog) geen tijd voor de kalkoen heeft, maar dat het voor hem vooral “tool-roll days” zijn. Momenteel is hij druk doende met het snijden van de 15 vellen vintage leer, om er jullie toll-rolls van te kunnen maken. Hier gaan vele uurtjes in zitten

Op onderstaande foto zien jullie de NATO-strap, strap tool en het leer in de daadwerkelijke vintage kleur en uitstraling.

De NATO-strap die jullie krijgen heet voluit “Army Green Heavy Duty NATO G10 Military Nylon Strap Matte”. Een hele mond vol, maar er zit logica in. De benaming “NATO” is een afkorting van “NATO Stock Number” of “NSN”, de militaire manier om onderdelen aan te duiden om ze zo snel te kunnen vinden en administreren. De benaming “G10”, die deze NATO-strap in de loop der jaren heeft gekregen, komt van “G1098”: het nummer van het formulier, dat Britse soldaten sinds 1973 moesten invullen om een dergelijk horlogebandje te bemachtigen. Om zich te kunnen onderscheiden, hebben diverse legeronderdelen gaandeweg versies in hun eigen kleuren uitgebracht. De beroemdste gekleurde NATO is natuurlijk die van de Rolex Submariner van James Bond in de film “Goldfinger”, al was deze 9 jaar vóór de officiĂ«le NATO-strap op de markt en zichtbaar te smal voor de case. Kortom: de NATO-strap heeft een interessante geschiedenis.

Jullie versie is de “heavy duty”: een extra dik en stevig exemplaar, gemaakt om jarenlang plezier van te hebben. Wat dit betreft heeft hij de dikte van een ZULU-strap (een variant van de NATO), zij het met meer keepers, die niet afgerond zijn. De term “matte” slaat op de matte 316L RVS hardware, die tevens in hoogglans en zwart PVD verkrijgbaar is bij
http://www.horlogebanden.com
.

Wij geven jullie nog een foto van Jan, terwijl hij in zijn werkplaats een subdial van een P1lot One verdiept. Omdat het een secuur klusje is (het gaat om tienden van millimeters), draagt hij een voor horlogemakers gangbare loupe. Ook deze zijn er in vele soorten, maten en kwaliteiten.

Tenslotte een kerstgroet. Het is voor Duitse bedrijven gebruikelijk om kerstkaarten aan hun relaties te versturen, ook al zitten ze in het buitenland. Van de makers van de saffierglazen en kronen kregen we daarom een mooie kerstkaart via de “Luftpost”. Erg attent.

Wij wensen jullie hele fijne Kerstdagen, een gelukkig Nieuwjaar en natuurlijk “a safe flight”!

P1lot One Team

Teun (Teunan87) | Projectleider, design en communicatie
Hans (Motormuis) | In-/verkoop, penningen en communicatie
Jan (Arie Kabaalstra) | Techniek en assemblage
Remie (7T2 Straps) | Band
Rob (Rob & Roll) | Pouch / tool-roll

Website:
http://www.p1lotone.nl

Facebook:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Voor het hele team ook vast hele fijne feestdagen en jullie thuisfront zullen blij zijn om even niet met de P1lot One bezig te zijn :wink:

Bedankt voor de update. Die rolls gaan prachtig worden met dat leer!
Hele fijne feest dagen en een top 2015 toegewenst! Maar dat gaat met de P1lot One wel lukken :slight_smile:

gr, Marc

Dank voor de update. Jullie ook fijne Kerstdagen, gezond 2015!!

Hartstikke mooi mannen, bedankt voor de interessante flight update :slight_smile:
De tool roll is ook prachtig, past mooi bij de (super!) NATO en de watch tool zelf.

Fijne Kerstdagen, jullie mogen met trots terugkijken op 2014!!

Bedankt!:)-D Nog maar 3 maanden en 5 dagen en dan heeft iedereen zijn P1lot One om de pols!

haha jouw handtekening ook: P1lot One 2015 :smiley:
Thanks voor je complimenten.

zo lang nog? Kan dat niet sneller? :slight_smile:

Van de andere kant, na 29 maart blijft het op vrijdagen dan ook wel stil in de mailbox. Weer geen leesvoer

Na 29/3 brengen we onze mémoires voor een prikkie uit in boekvorm, kan het mooi mee naar de camping :smiley:

Weer een mooie update. En een heeeeel gaaf bandje met een super tool roll!

Ik ben elke keer weer verbaasd over het enthousiasme en de inzet van het TEAM.

En het leuke is dat mijn verwachtingen telkens weer positief overtroffen worden.

Ga vooral zo door.

Ik wens het P1lot One team en de fellow crew-members prettige feestdagen!

Disaronno

Dank je! Iedereen hele fijne feestdagen! Ik ga iig gewoon door met kerst, nog genoeg te doen :wink:

motormuis Schreef:

Na 29/3 brengen we onze mémoires voor een prikkie
uit in boekvorm, kan het mooi mee naar de camping
:smiley:

Nee hoor, voor memoires geen tijd! Vanaf 5 april zijn jullie druk bezig met de Dre22 Watch Two of de Div3er Three :wink:

:smiley: hahahaha we moeten ook nog even “gewoon” werken!

disaronno Schreef:

Weer een mooie update. En een heeeeel gaaf bandje
met een super tool roll!

Ik ben elke keer weer verbaasd over het
enthousiasme en de inzet van het TEAM.

En het leuke is dat mijn verwachtingen telkens
weer positief overtroffen worden.

Ga vooral zo door.

Ik wens het P1lot One team en de fellow
crew-members prettige feestdagen!

Disaronno

Thanks!

Iedereen fijne feestdagen.

Ik zeg; het is weer top!

Gasten, wat maken jullie hier toch een smakelijk project van! Ondanks dat ik niet mee doe, volg ik het met veel interesse. Allen een hele fijne kerst toegewenst en een fantastisch begin van 2015! Ik hoop dat jullie de smaak te pakken hebben en vaker dit soort projecten gaan doen voor HF leden. (Suggestie: wat dacht je van een mooie duiker automaat?)

Als die twee kronen krijgt ga ik vast sparen.

jantje.vlaam Schreef:

Als die twee kronen krijgt ga ik vast sparen.

+1

dan stap ik ook blind in!