Beste P1lot One-piloten,
Het gaat toch niet saai worden?
Het valt niet mee om elke week voldoende teksten en foto’s voor de Flight Updates te verzamelen. Even leek het er dan ook op dat we deze week gewoon niet zoveel te melden hadden. Immers; iedereen is vol in productie. Niets is echter minder waar, want er is nog steeds van alles te melden!
Naafjes
Zo ontving Jan precies op schema 60 piepkleine naafjes. Omdat Exakt Fijnmechanika de verlengstukjes van de secondewijzernaaf (we noemen dit intern ook wel de “naafjes”) niet tijdig kon leveren, moesten wij ineens naar een ander fijnmechanicabedrijf uitwijken. Vind die maar eens, laat staan dat ze een gaatje in de planning hebben en geen budgettaire problemen opleveren… Deze tegenvaller dreigde dus serieus roet in het eten te gooien, totdat Jan met een alternatief op de proppen kwam. En wat voor één: de naafjes zijn namelijk perfect gefabriceerd en op tijd geleverd! Even een recap: omdat de sandwich wijzerplaten dermate dik zijn, is het naafje van de secondewijzer nèt iets te kort om de wijzer correct te kunnen monteren. Vandaar dat de naafjes nodig zijn. Neem van ons aan dat ze piepklein zijn:
Wijzers
Om beschadigingen te voorkomen, moeten de naafjes eerst aan de secondewijzers gemonteerd worden, voordat ze geverfd kunnen worden. Daar is Jan nu dan ook mee bezig. Hierna kunnen de wijzersets en onderste wijzerplaten naar onze lumer in Zwitserland, waar ze van de juiste lume-kleur worden voorzien. Van daaruit worden ze weer naar Jan teruggestuurd voor assemblage.
Op onderstaande foto is mooi te zien hoe de wijzers op de uurwerken passen. Uiteraard ontbreken de wijzerplaten nog wel, maar het geeft een goede indruk van het geheel.
Perlage en op naar de graveur!
Zoals jullie inmiddels weten worden de binnenkanten van jullie casebacks door Jan van een “Perlage”-afwerking voorzien. Dit zijn allemaal cirkelvormige bewerkingen en geven het geheel een keurig verzorgde finish. Jan is hiermee klaar en kan de 52 casebacks dan ook vandaag of morgen naar onze graveur sturen. De graveur voorziet ze dan de komende week van Teun’s prachtige gravure. In een later stadium graveren ze ook de kronen (die over ruim een week verwacht worden) en buckles. Omdat de gravure van de casebacks veel tijd in beslag neemt, werkt de graveur het liefst in 2 batches.
Show time
Leuk, allemaal foto’s en woorden, maar waar blijven die videos van het productieproces? Die vraag stelden wij onszelf ook en daarom heeft Jan er weer eentje voor jullie klaarstaan. Zet de chips en cola maar klaar, leun eens lekker achterover en aanschouw hoe Jan een wijzer afwerkt. Het klemgereedschap is uiteraard ook van zijn (vieze) handen
Kronen
Helaas blijven de beloofde foto’s van de kronen ondanks herhaaldelijke verzoeken achterwege. Zodra we deze hebben, delen we die met jullie in een volgende Flight Update.
Booklets van The Concept Store
Tot slot hebben we nog nieuws over iets anders wat bij elke P1lot geleverd zal worden: de booklet. Deze wordt geprint op kwalitatief hoogwaardig en stevig papier. In de booklet zal o.a. een gepersonaliseerd paspoort per P1lot One worden opgenomen (naam, HF-alias, initialen, etc.), de belangrijkste specs en een certificaat die door elk teamlid persoonlijk wordt voorzien van een handtekening. Verder nemen we de productiefoto’s van MonsterT op in de booklet om het geheel mooi ‘aan te kleden’. Zo maken we jullie P1lot One zo persoonlijk en uniek mogelijk. De booklets worden ter beschikking gesteld door The Concept Store, waar Teun werkt. Kijk, dat zijn berichten. Bedankt!
Have a safe flight everyone!
P1lot One Team
Teun (Teunan87) | Projectleider, design en communicatie
Hans (Motormuis) | In-/verkoop, penningen en communicatie
Jan (Arie Kabaalstra) | Techniek en assemblage
Remie (7T2 Straps) | Band
Rob (Rob & Roll) | Tool-roll
Website:
http://www.p1lotone.nl
Facebook:
Contact: pilotonewatch@gmail.com