P1lot One | Flight Update 30.01

Beste P1lot One-piloten,

Het gaat toch niet saai worden?
Het valt niet mee om elke week voldoende teksten en foto’s voor de Flight Updates te verzamelen. Even leek het er dan ook op dat we deze week gewoon niet zoveel te melden hadden. Immers; iedereen is vol in productie. Niets is echter minder waar, want er is nog steeds van alles te melden!

Naafjes
Zo ontving Jan precies op schema 60 piepkleine naafjes. Omdat Exakt Fijnmechanika de verlengstukjes van de secondewijzernaaf (we noemen dit intern ook wel de “naafjes”) niet tijdig kon leveren, moesten wij ineens naar een ander fijnmechanicabedrijf uitwijken. Vind die maar eens, laat staan dat ze een gaatje in de planning hebben en geen budgettaire problemen opleveren… Deze tegenvaller dreigde dus serieus roet in het eten te gooien, totdat Jan met een alternatief op de proppen kwam. En wat voor één: de naafjes zijn namelijk perfect gefabriceerd en op tijd geleverd! Even een recap: omdat de sandwich wijzerplaten dermate dik zijn, is het naafje van de secondewijzer nèt iets te kort om de wijzer correct te kunnen monteren. Vandaar dat de naafjes nodig zijn. Neem van ons aan dat ze piepklein zijn:

Wijzers
Om beschadigingen te voorkomen, moeten de naafjes eerst aan de secondewijzers gemonteerd worden, voordat ze geverfd kunnen worden. Daar is Jan nu dan ook mee bezig. Hierna kunnen de wijzersets en onderste wijzerplaten naar onze lumer in Zwitserland, waar ze van de juiste lume-kleur worden voorzien. Van daaruit worden ze weer naar Jan teruggestuurd voor assemblage.

Op onderstaande foto is mooi te zien hoe de wijzers op de uurwerken passen. Uiteraard ontbreken de wijzerplaten nog wel, maar het geeft een goede indruk van het geheel.

Perlage en op naar de graveur!
Zoals jullie inmiddels weten worden de binnenkanten van jullie casebacks door Jan van een “Perlage”-afwerking voorzien. Dit zijn allemaal cirkelvormige bewerkingen en geven het geheel een keurig verzorgde finish. Jan is hiermee klaar en kan de 52 casebacks dan ook vandaag of morgen naar onze graveur sturen. De graveur voorziet ze dan de komende week van Teun’s prachtige gravure. In een later stadium graveren ze ook de kronen (die over ruim een week verwacht worden) en buckles. Omdat de gravure van de casebacks veel tijd in beslag neemt, werkt de graveur het liefst in 2 batches.

Show time :smiley:
Leuk, allemaal foto’s en woorden, maar waar blijven die videos van het productieproces? Die vraag stelden wij onszelf ook en daarom heeft Jan er weer eentje voor jullie klaarstaan. Zet de chips en cola maar klaar, leun eens lekker achterover en aanschouw hoe Jan een wijzer afwerkt. Het klemgereedschap is uiteraard ook van zijn (vieze) handen :smiley:

Kronen
Helaas blijven de beloofde foto’s van de kronen ondanks herhaaldelijke verzoeken achterwege. Zodra we deze hebben, delen we die met jullie in een volgende Flight Update.

Booklets van The Concept Store
Tot slot hebben we nog nieuws over iets anders wat bij elke P1lot geleverd zal worden: de booklet. Deze wordt geprint op kwalitatief hoogwaardig en stevig papier. In de booklet zal o.a. een gepersonaliseerd paspoort per P1lot One worden opgenomen (naam, HF-alias, initialen, etc.), de belangrijkste specs en een certificaat die door elk teamlid persoonlijk wordt voorzien van een handtekening. Verder nemen we de productiefoto’s van MonsterT op in de booklet om het geheel mooi ‘aan te kleden’. Zo maken we jullie P1lot One zo persoonlijk en uniek mogelijk. De booklets worden ter beschikking gesteld door The Concept Store, waar Teun werkt. Kijk, dat zijn berichten. Bedankt!

Have a safe flight everyone!

P1lot One Team

Teun (Teunan87) | Projectleider, design en communicatie
Hans (Motormuis) | In-/verkoop, penningen en communicatie
Jan (Arie Kabaalstra) | Techniek en assemblage
Remie (7T2 Straps) | Band
Rob (Rob & Roll) | Tool-roll

Website:
http://www.p1lotone.nl

Facebook:

Contact: pilotonewatch@gmail.com

gaaf weer hoor. En ook nog zo’n prachtige booklet!

En de wetenschap dat het nog niet eens 2 maanden meer is of ik heb nr 3 in de handen :slight_smile:

Erg leuk! (afgezien van de muziek bij het filmpje :D) Wat een priegelwerk zeg, respect.

Er was helaas geen budget meer om Armin van Buren te boeken :smiley:

motormuis Schreef:

Er was helaas geen budget meer om Armin van Buren
te boeken :smiley:

Ah…en een paar maten Rammstein is dan misschien weer wat te hard :wink:

Mooie update weer :~

maar ben wel benieuwd wie die naafjes dan wel
kon leveren, nu weten we alleen dat Exact FM jullie moest teleurstellen.
Top dat er bedrijven zijn die dat onder de dwingende blikken van Jan kennelijk zo
ff kunnen oppikken. (tu)

grtz. Gerard

Hahahahahaha

We hebben als team afgesproken dat we op verzoek geen namen van leveranciers noemen, vaak willen de leveranciers dat namelijk liever niet. Het is gewoon ongebruikelijk in de horlogebranche (tikkie ondoorzichtig). Jan had de URL nog ergens liggen en ik ben maar eens gaan bellen, faxen, Facetimen en zo verder. Gelukkig hadden ze een gaatje en was het ook prijstechnisch te overzien :slight_smile:

Ik heb eigenlijk weinig zin om royalties op te moeten hoesten voor “clocks” van Coldplay… en ik vind het een pokkuhnummer… die piano gaat rondzingen in mijn hoofd…
(:smiley:

Mooi om het proces zo te volgen. Ik krijg bijna spijt dat ik er geen besteld heb :wink:

Je bent niet de eerste en zeer zeker niet de laatste :slight_smile:

Jürgen Schreef:

Mooi om het proces zo te volgen. Ik krijg bijna
spijt dat ik er geen besteld heb :wink:

De club van HF-leden die spijt hebben/er een willen kopen groeit nog dagelijks…
Anyway, we proberen iedereen op HF te entertainen met onze P1lot One posts, koper of niet :wink:

Ook nog een booklet. De icing op de toch al hele mooie cake :wink: Altijd informatief om foto’s & filmpjes te zien! Bedankt allen & een goed weekend.

Heel graag gedaan, bedankt voor alle positieve woorden weer! Worden we blij van!

lencoth Schreef:

Ook nog een booklet. De icing op de toch al hele
mooie cake :wink: Altijd informatief om foto’s &
filmpjes te zien! Bedankt allen & een goed
weekend.

You’re welcome!

Jullie leggen de lat voor de opvolger wel heel hoog! Zelf Patek Philippe kan dit niet overtreffen.

Mooi om te zien hoe alles tot stand komt. Als niet koper geniet ook ik van de updates. Het bracht mij tot de gedachte dat jullie, als het budget dat toelaat, ook nog een kleine memorystick kunnen toevoegen met daarop alle foto’s, filmpjes en de teksten van de updates, ofwel het volledige productie proces.

Wederom geweldig! En die booklet: (tu)

Het aftellen is nu echt begonnen: nog 2 maandjes…

Jogem Schreef:

Mooi om te zien hoe alles tot stand komt. Als niet
koper geniet ook ik van de updates. Het bracht mij
tot de gedachte dat jullie, als het budget dat
toelaat, ook nog een kleine memorystick kunnen
toevoegen met daarop alle foto’s, filmpjes en de
teksten van de updates, ofwel het volledige
productie proces.

De website vind ik op zich wel mooi genoeg ervoor. Tenzij ie op een gegeven moment down zou gaan…

Een booklet… ik wist het wel dat als jullie minder champagne zouden zuipen en kaviaar zouden vreten tijdens die periodieke meetings dat het er makkelijk vanaf kon :wink:

Maar echt tof van The Concept Store :~:}
Goeie reclame zou ik maar zeggen :wink:

Bedankt weer voor de update en het kort (lang genoeg) maar leuke filmpje. Een kleine noot, want ik snap dat het gewoon een extraatje is, maar het zou imho eindigen als je een glimmend resultaat ofzo even laat zien. En/of in een mooi schuimpje ofzo zou doen waar ze allemaal strak naast elkaar liggen of ergens in gestoken zijn ipv in een plastieken bakje. Puur voor de beleving. Daarna kieper je ze gewoon in dat bakkie :+