P1lot One | het stemlokaal is geopend!

Vind hem fraai geworden! Geweldige specs ook.

Vraagje: Het gewicht is relatief hoog, ondanks een titanium kast. Wat maakt hem zo zwaar?

lexor Schreef:

Vind hem fraai geworden! Geweldige specs ook.

Vraagje: Het gewicht is relatief hoog, ondanks een
titanium kast. Wat maakt hem zo zwaar?

Bedankt Lexor! We hebben ons best gedaan om goede specs voor een scherpe prijs aan te bieden.

Je gewicht vraag speel ik door naar Jan (Arie). Die kan ik helaas niet beantwoorden maar zal ongetwijfeld in de loop van de dag hier wel een antwoord krijgen.

motormuis Schreef:

Ga NU naar http://www.p1lotone.nl/, bekijk de
varianten en breng je stem uit!

even voor de goeie orde, willen jullie dat iedereen stemt wat ie mooi vindt, of dat alleen de serieus geinteresseerden tot koop hun keuze aangeven?

anders kun je de situatie krijgen dat bijv 76 stemmen op variant 1en 50 op v2. maar v die stemmen zijn er slechts 20 leden die v1 daadwerkelijk willen kopen, terwijl voor v2 er mischien wel 40 leden zijn die serieus tot koop willen overgaan.

ik stuur deze post ook ff per pb naar motormuis. mocht t nodig zijn, misschien kunnen moderators de beginpost aanpassen.

goed gedaan jongens :~

leuk ontwerp is t geworden. simpel en toch n tikkeltje anders dan normaal. leuke details en mooie ontwerp vd achterplaat. vooral de custom details (kroon, initialen op bandje) vind ik em net ff dat extra’s geven voor n limited.

is de kleine seconde overigens niet al es eerder op de 12uurs positie gezet? apart is t iig wel. en toch behoudt ie dat typische fliegerstijl.

zelf hou ik wel vd gladde bezel, maar aan de andere kant vind ik de ribbels ook n leuke hint naar de dumet horloges.

voor beide lumetypes valt wat te zeggen. veel valt en staat met de kleur band.

wel heb ik t idee dat je makkelijk 4 opties om te stemmen kunt hebben, nl nog de vintage lume met de gladde bezel, en de witte lume met de gekartelde bezel.

overigens, ik kon met mn smartphone niet bij de volledige specs komen. kwam ergens iets over 43mm tegen. maar zou ik willen weten wat lugbreedte en lug2lug afstand is.

Hoi Marnix,

Bedankt voor je oplettendheid, maar het heeft geen enkele zin om dit te doen, omdat de poll nooit kan “zien” wie serieus is en wie niet. We hopen dat elke stemmer uiteindelijk dusdanig is opgewarmd, dat het tot conversie zal leiden.

Het geven van 4 keuzes leek ons te veel, maar zeer bedankt voor je feedback!

Gr. Hans

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Goedemorgen Jaap,

Dank voor je compliment. We hebben bewust voor twee varianten gekozen: een met veel bijzondere details, de andere wat minder.

Ik hoop voor je dat het winnende ontwerp degene van jouw voorkeur gaat worden, maar zoals je begrijpt moet ik op dit moment ook toekijken :stuck_out_tongue:

Ook mijn complimenten, ik ben het eens met wat Jaap zegt.
Ondanks de aflopende lugs is de lug to lug afstand waarschijnlijk te groot voor mijn 15,5cm polsomstrek.
Handopwinder heeft niet mijn voorkeur maar de kroon is niet geschroeft dus dat maakt het wat minder “lastig”

Even kijken wat het stemverloop is, nu gaat het beetje gelijk op.

Het ligt waarschijnlijk aan de render maar gevoelsmatig kloppen de 3d verhoudingen van de afbeelding op de achterkant niet, postistie van de prop tov de neus, een 2d abstractere afbeelding was misschien mooier (en makkelijker) geweest maar das kwestie van smaak. Die giga kroon op links vind ik wel een leuk en praktisch detail.
Ik blijft het volgen…

Lowlander Schreef:

Ook mijn complimenten, ik ben het eens met wat
Jaap zegt.
Ondanks de aflopende lugs is de lug to lug afstand
waarschijnlijk te groot voor mijn 15,5cm
polsomstrek.
Handopwinder heeft niet mijn voorkeur maar de
kroon is niet geschroeft dus dat maakt het wat
minder “lastig”

Even kijken wat het stemverloop is, nu gaat het
beetje gelijk op.

Het ligt waarschijnlijk aan de render maar
gevoelsmatig kloppen de 3d verhoudingen van de
afbeelding op de achterkant niet, postistie van de
prop tov de neus, een 2d abstractere afbeelding
was misschien mooier (en makkelijker) geweest maar
das kwestie van smaak. Die giga kroon op links
vind ik wel een leuk en praktisch detail.
Ik blijft het volgen…

Dag Lowlander,

Even inhaken op je opmerking over de achterkant. Ik als ontwerper kan bevestigen dat de afbeelding en verhoudingen moeten kloppen. Heb namelijk een oude foto van een vliegtuig als leidraad voor deze prop gebruikt. Of het moet zijn dat ie geraakt/verbogen was :wink:

Anyway, thanks voor je reactie en leuk dat je blijft volgen.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

(tu)

Thanks voor je support :smiley:

Voor mij is dit een droom die uitkomt als ontwerper.
Het wordt echt een mooi horloge en zal je collectie meer bijzonder/exclusiever maken door zijn eigen smoel/specs.

Een willekeurig collectie-horloge van Omega, Tudor, Rolex, Longines of whatever kun je met grote kans zo bij een juwelier bestellen. Dit horloge zal slechts eenmalig te koop zijn en bovendien enkel voor leden in oplage van 99 stuks. Behoorlijk exclusief dus…

SuperC Schreef:

Teunan87 Schreef:

Goedemorgen Jaap,

Dank voor je compliment. We hebben bewust voor
twee varianten gekozen: een met veel bijzondere
details, de andere wat minder.

Ik hoop voor je dat het winnende ontwerp degene
van jouw voorkeur gaat worden, maar zoals je
begrijpt moet ik op dit moment ook toekijken :stuck_out_tongue:

Hoi Teun,

Welke het ook wordt, ik koop hem sowieso. Als
beloning voor jullie werk, om deel uit te maken
van dit speciale project en omdat ik het een
geslaagd ontwerp vind (tu).

Gr. Jaap

Plus 1
(zijn er dus al 2 verkocht :smiley: )

pfoeiiii, lastig hoor, keuze uit 2 prachtige ontwerpen. Persoonlijk had ik het liefst de light orange luminova op een gladde bezel gehad.

Ben er dus nog niet uit welke het moet worden. Maar mooi zijn ze beide…

Kroon op links volgt ook gewoon op de sub-second boven, het uurwerk is 180 graden gedraaid…

Het moet gezegd; de specs en het horloge zien er erg gaaf uit!
chapeau!

RobertGerard Schreef:

Het moet gezegd; de specs en het horloge zien er
erg gaaf uit!
chapeau!

Dank! We wilden jullie als horlogefreaks ook wel iets bijzonders voorschotelen.

Precies! Als het uurwerk een 6497(-x) was geweest, had de seconde op 9 uur en de kroon op rechts gezeten. Als we deze vervolgens draaien, zodat de seconde op 12 uur komt, komt de kroon onderaan :slight_smile:

Gr. Hans

(tu)(tu)

@Teun, gewetensvraag… wordt de P1lot One mooier dan jouw Tudor Pelagos?