Aan alle bezitters van een P1lot One.
Met grote tevredenheid draag ik regelmatig mijn P1lot One en die liep maar een paar seconden per dag voor. Wat stel ik sinds kort vast, die paar seconden zijn nu plots 2 minuten geworden. Zijn er nog trotse bezitters die hetzelfde voor hebben? Kan ik nog bij de makers terecht voor een nazicht ?
Hallo,
Als ik het zo hoor zou ik eerst eens kijken of je het horloge kan laten demagnetiseren. Als een nieuwe horloge ineens veel afwijkt zijn er eigenlijk maar twee voor de hand liggende opties, makkelijk dat het horloge gemagnetiseerd is geraakt, danwel dat het kompas(regelsleutel) van positie is veranderd door bijv een harde klap.
Mvg,
Koen
Ik had laatst het zelfde met een Vostok horloge die een poosje
in een koud kamertje had gelegen ( herfst temperaturen he )
ik heb hem een poosje op zân glaasje ( ondersteboven dus )
onder een warme gloeilamp gelegd
( 20 minuten ) en nu loopt hij weer als vanouds
zonder demagnetiseren of andere ingrepen.
probeer dat anders eens.
Misschien per ongeluk op een luidspreker of versterker gelegd?
Misschien dit probleem eerst even met de organisatoren bespreken i.p.v. dit hier te roepen?
Just my 2 cents
Ik zou in eerste instantie die vraag neergelegd hebben bij Jan âArie Kabaalstraâ Binnendijk (i.p.v. hier).
Volgens mij bedoelt de TS het niet als een publiekelijke âshamingâ van het team (zo las ik het in elk geval niet) maar als een oprechte vraag of er meer mensen dit issue ervaren (zo nee, dan exemplarisch probleem of âeigen schuldâ; zo ja, dan zou het op zân minst interessante informatie zijn).
Mooi te horen dat je hem graag draagt. Om hem na te laten kijken zou ik even een PB naar Jan, ArieKabaalstra, sturen. Waarschijnlijk kun je hem daarna opsturen en is het zo gefixed.
Nakijken is geen probleem en op elke P1lot One zit in principe 2 jaar garantie op uurwerk.
Groeten,
a P1lot One captain
Wellicht gaf mijn reactie aanleiding dat ik het als een âpublieke shamingâ had ervaren, maar dat was niet zo. Ik dacht enkel dat, met zoân relatief standaarduurwerk, de vraag of anderen er ook last van hadden, niet tot veel nuttige informatie kon leiden. Dus beter direct naar de maker gaan voor een oplossing.
Soms komt zo iets kennelijk niet goed over
.
Helder; zit ook wat in natuurlijk! 
Het is zeker mijn bedoeling niet om de organisatoren aan te vallen, integendeel.
Zeg nooit nooit, maar de P1lot One zal nooit verkocht worden.
Het enige wat ik beoog zijn nuttige tips!
Zal een PB sturen naar Arie.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.