Paar alpha vraagjes

Hoi allemaal,

de laatste tijd ga ik het merk rolex steeds mooier vinden (vond er eerst maar weinig aan), en ik zit nu er aan te denken om een rolex hommage te kopen; 1 van het merk alpha, volgens mij wel bekend hier (later hoop ik een echte rolex te kunnen bemachtigen, ben nog student). Ik denk dan aan een GMT.

ik heb hier en daar al op internet het een en ander opgezocht; de ervaringen zijn over het algemeen positief, maar hier en daar is wel eens wat negatiefs te vinden, maar goed dat mag je ook wel verwachten van een horloge van rond de 60 euro. Maar toch heb ik een paar vraagjes:

• hoe zijn jullie ervaringen met een Alpha (GMT) ?
  • zit de bezel vast, of is deze - als een echte rolex - bidirectional ?
  • hoe is de stalen band ?
  • en een algemene vraag: wordt de pepsi bezel nog ergens voor gebruikt of gewoon als decoratie ?

Bedankt en met vriendelijke groeten,

Dimitri

Volgens mij hoort een bezel unidirectioneel te zijn, althans bij een duiker.

als ik het me goed herinner is de sub wel unidirectional, maar de gmt bidirectional

dimitriii Schreef:

als ik het me goed herinner is de sub wel
unidirectional, maar de gmt bidirectional

Inderdaad, op deze manier kan je snel een derde tijdzone op het horloge instellen.

dimitriii Schreef:

als ik het me goed herinner is de sub wel
unidirectional, maar de gmt bidirectional

Klopt, heeft een 24-uurs (GMT) ring, is geen duiker dus.

Naar mijn mening een niet zo goed merk. Als je een echt goede hommage wilt en met GMT-functie dan zou ik bij Steinhart kijken. Hier heb je veel horloge voor je geld. Ze zijn wel wat duurder:
http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&artnr=2&Sel_ID=9#2

edit: Hierbij krijg je dus ook een Zwitsers ETA automatisch uurwerk.

dimitriii Schreef:

en een algemene vraag: wordt de pepsi bezel nog
ergens voor gebruikt of gewoon als decoratie ?

Dag en nacht.

Persoonlijk vindt ik het verschil tussen “hommage” en namaak flinterdun, maar laten we die discussie maar niet oprakelen :wink:

Het duikershorloge is imo pure nostalgie.
Immers, de hedendaagse duikcomputers maken ze geheel overbodig.

Het horloge is imo pure nostalgie.
Immers, de hedendaagse smartphones etc. maken ze geheel overbodig :wink:

mensen graag ontopic :slight_smile:

bednakt voor de tip Bosnialove, de steinhart ken ik, maar zoek een goedkoop horloge… En nee ook geen seiko :slight_smile:

lencoth Schreef:

Het horloge is imo pure nostalgie.
Immers, de hedendaagse smartphones etc. maken ze
geheel overbodig :wink:

Toch is het imo minder onbeleefd om naar je horloge te ‘piepen’. Mensen die in colleges heel de tijd op hun smartphone kijken vind ik ook maar niets…

Persoonlijk vind ik een horloge toch nog altijd meer karakter hebben.

dimitriii Schreef:

mensen graag ontopic :slight_smile:

bednakt voor de tip Bosnialove, de steinhart ken
ik, maar zoek een goedkoop horloge… En nee ook
geen seiko :slight_smile:

Echt goedkoop zit je zonder twijfel bij de Alpha.

Seiko is subliem, en heeft een eigen design. Dus geen hommage. Maar een gmt is daar ook niet goedkoop :wink:

Steinhart levert kwaliteit voor de lage prijs, maar persoonlijk vind ik het meer een replica. Spaar tien keer langer voor het echte ding.

Op de tweedehandsmarkt zijn er erg veel prachtige zwitserse horloges te vinden voor minder dan 1000 euro. Als student is dat een grote som geld, maar ik zou het toch proberen. Het is mij gelukt en ik ben er erg blij mee :slight_smile:

Als je een goedkoop, betrouwbaar, robust, iconisch en waterdicht horloge wilt: De Seiko SKX007. Zonder twijfel het horloge dat het merendeel van de tijd rond de pols zit.

Mathias Schreef:

Persoonlijk vind ik een horloge toch nog altijd
meer karakter hebben.

Helemaal mee eens (weet niet of deze post niet door dimitrii als off-topic zal worden beschouwd, dus afwachten maar)

Ook ik ben redelijk nieuw op de ‘horlogemarkt’, maar ik heb inmiddels wel geleerd dat het loont om even rustig rond te kijken. Hoe meer je ziet, hoe beter je je smaak ontwikkelt. En er zijn tweedehands echt geweldige horloges te vinden die niet de wereld kosten. Neem een paar avonden de tijd om het forum af te speuren en hopelijk zie je dan iets leukers dan een hommage/replica.

Denk - als ik je smaak een beetje inschat - aan een Seiko of Citizen, een leuke sportieve Tissot, een Breil, of een vintage Edox/ander leuk, betaalbaar Zwitsers merk met een goed uurwerk. 't is maar een idee…

Misschien kan je een Invicta overwegen.

Ik heb een 8926 Coin

Verrek, iemand bedacht zich dankzij jouw post dat hij nog zoiets in een laatje had liggen: http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,312442 :wink:

Tja, met Alpha heb ik geen ervaring. Heb wel 2 andere goedkope Chinezen (Parnis) en die heb ik toch allebei even moeten ‘aanmoedigen’ (lees: kleine herstelling) alvorens ze goed liepen.

Op dit forum las ik eerder dat de mechaniekjes op zich zeker niet slecht zijn, maar dat de QA bij de assemblage vaak te wensen overlaat. Dat kan ik bevestigen.

Ook het correct smeren zou er vaak bij inschieten, waardoor de levensduur korter wordt.

Voor een goedkoper mechanisch horloge zou ik zelf eerder kiezen voor een Japans merk (Orient, Seiko, Citizen) of een horloge met Japans uurwerk (bijv. Miyota 8205/8215)

Ik heb zelf een alpha submariner, ben erg fan van het model en kijk er ook heel de dag naar als ik 'm draag. Ik kan mezelf als student ook nog geen rolex/tudor veroorloven. De kwaliteit is redelijk, je merkt gewoon aan de hardheid van de materialen m.b.t. krassen en beschadigingen dat het niet heel hoogstaand is. De band is prima, de gespen van alpha zijn een beetje ‘flimsy’. Het uurwerk type/kwaliteit weet ik niet uit m’n hoofd.

Ik kwam pas op de hoogte van het merk steinhart toen ik de alpha al gekocht had. Doorsparen voor een steinhart vind ik zeer aan te raden aangezien je dan een echt zwitsers horloge hebt. Aan de andere kant is de alpha een leuk horloge voor het geld, maar verwacht er niet de wereld van:P

Ondanks dat ik geen fan ben van dit soort topics zou je even hier kunnen kijken: http://forums.watchuseek.com/f71/best-submariner-homage-288923.html

mcfr Schreef:

Ondanks dat ik geen fan ben van dit soort topics
zou je even hier kunnen kijken:
http://forums.watchuseek.com/f71/best-submariner-h
omage-288923.html

Erg attent van je (tu)