Hallo allemaal,
Tijdens mijn vakantie had ik alle tijd om ebay te volgen, en dit heeft een geresulteerd in een overdaad in aanschaffen. Alleen voor wénig, natuurlijk 
Een tip voor iedereen met smartphone: http://m.ebay.com/
Vandaag kwamen de laatste drie (!) binnen, en was het zooitje compleet:

Ik ben de laatste tijd wat aan het knutselen, althans ik doe wat pogingen. Eén van de plannen die ik heb is een Aquaterra stijl horloge. Toen ik deze Alpha ‘SilverSpeedy’ zag, kreeg ik visioenen van brede blauwe wijzers, dus heb hem maar vast gescoord, inclusief een zootje nato’s:
Verder zag ik laatst deze wijzerplaat, die ik erg gaaf vond.Een Sandwich California!:

Daar moet een horloge om, en toen ik deze voorbij zag komen, gelijk inpakken, want nu hoef ik alleen een plaatwissel te doen:

Op een ander forum zag ik Tao horloges voorbij komen. Ik was nogal gecharmeerd van hun ‘Yin/Yang’ model, vanwege de diepte die er in zit. Het deed me in de verte een beetje denken aan BLU. Met name het kaliber sprak me aan. Deze is puur ontworpen op basis van esthetische eisen, en heeft de tandwielen in een rechte lijn staan. Ook de iets off-center kroon is een leuk detail:

Maar dat was het nog niet. Ik vond een paar dagen twee nieuwe modellen Parnis.
De eerste is een Jump Hour. De kast en wijzerlayout is geïnspireerd op Breitling for Bentley, maar de plaat, met een fraai reliëf, doet me meer aan Franck Muller of Cartier denken:

De andere is waarschijnlijk ook wel ergens van afgeleid, maar waarvan? De stijl doet me aan Patek denken? Ook weer een mooie wijzerplaat!
Het is een multifunction, maar waarvoor de dial op 3 dient, ben ik nog niet achter. Misschien om je drankjes bij te houden in de kroeg?
-edit- het is de maand!
De laatste heb ik aangeschaft omdat ik wel weer eens wat toe was aan Bling. Ik deed een belachelijk laag bod, en won hem ook nog. De band is 3 keer niks, maar daar is wat aan te doen:
Misschien dat ik zelfs deze plaat die ik nog heb liggen er in sleutel. Lijkt me een leuke combi. Maar dan moet ik denk ik ook het kaliber wisselen, vanwege de kleine seconde:
Ik had nog een leeg kistje liggen, en die is weer in één klap vol:

Groeten,
Martin

staat er ineens een Tao op mijn “wil ik hebben lijstje”