'Paar' nieuwe aanwinsten

Hallo allemaal,

Tijdens mijn vakantie had ik alle tijd om ebay te volgen, en dit heeft een geresulteerd in een overdaad in aanschaffen. Alleen voor wénig, natuurlijk :wink:
Een tip voor iedereen met smartphone: http://m.ebay.com/

Vandaag kwamen de laatste drie (!) binnen, en was het zooitje compleet:

Ik ben de laatste tijd wat aan het knutselen, althans ik doe wat pogingen. Eén van de plannen die ik heb is een Aquaterra stijl horloge. Toen ik deze Alpha ‘SilverSpeedy’ zag, kreeg ik visioenen van brede blauwe wijzers, dus heb hem maar vast gescoord, inclusief een zootje nato’s:

Verder zag ik laatst deze wijzerplaat, die ik erg gaaf vond.Een Sandwich California!:

Daar moet een horloge om, en toen ik deze voorbij zag komen, gelijk inpakken, want nu hoef ik alleen een plaatwissel te doen:

Op een ander forum zag ik Tao horloges voorbij komen. Ik was nogal gecharmeerd van hun ‘Yin/Yang’ model, vanwege de diepte die er in zit. Het deed me in de verte een beetje denken aan BLU. Met name het kaliber sprak me aan. Deze is puur ontworpen op basis van esthetische eisen, en heeft de tandwielen in een rechte lijn staan. Ook de iets off-center kroon is een leuk detail:

Maar dat was het nog niet. Ik vond een paar dagen twee nieuwe modellen Parnis.
De eerste is een Jump Hour. De kast en wijzerlayout is geïnspireerd op Breitling for Bentley, maar de plaat, met een fraai reliëf, doet me meer aan Franck Muller of Cartier denken:

De andere is waarschijnlijk ook wel ergens van afgeleid, maar waarvan? De stijl doet me aan Patek denken? Ook weer een mooie wijzerplaat!

Het is een multifunction, maar waarvoor de dial op 3 dient, ben ik nog niet achter. Misschien om je drankjes bij te houden in de kroeg?
-edit- het is de maand!

De laatste heb ik aangeschaft omdat ik wel weer eens wat toe was aan Bling. Ik deed een belachelijk laag bod, en won hem ook nog. De band is 3 keer niks, maar daar is wat aan te doen:

Misschien dat ik zelfs deze plaat die ik nog heb liggen er in sleutel. Lijkt me een leuke combi. Maar dan moet ik denk ik ook het kaliber wisselen, vanwege de kleine seconde:

Ik had nog een leeg kistje liggen, en die is weer in één klap vol:

Groeten,

Martin

Die laatste Parnis, die witte met dat relief wijzerplaat is mooi. Waar heb je die vandaan en kun je wat meer over vertellen??

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe verworvenheden. Je hebt met de juiste inzet goed gewikt en gewogen.
De Parnis met de Patek stijl kan mij het meest bekoren.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

hharry Schreef:

Die laatste Parnis, die witte met dat relief
wijzerplaat is mooi. Waar heb je die vandaan en
kun je wat meer over vertellen??

Hier
http://cgi.ebay.nl/40mm-Parnis-Working-Day-DayDate-Month-24H-White-Auto_W0QQitemZ190328148875QQcmdZViewItemQQptZWristwatches?hash=item2c5071138b
staat er wel één. Ik heb hem bij dezelfde verkoper gekocht.

Groeten,

Martin

Ik blijf maar kijken naar die Tao :S

De eerste keer dacht ik, wat moet dit nou voorstellen…
… ondertussen heb ik er al 5 keer langsgescrolled en zie steeds weer iets nieuws, de conclusie: toch echt wel een leuke klok (tu)

bedankt voor de link. Heb gelijk een bod gedaan! Zijn die TAO’s wat qua afwerking en zo? Zitten leuke tussen.

Wouw

Das een lekker verzamelingetje, ik zal ook weer even wat geld proberen vrij te maken.
Op de een of andere manier heb je nooit genoeg he?

… of hoe een kistjes snel kan vol geraken, Martin ! :smiley:

Congrats, vooral met je Tao ! Da’s echt een horloge waar je kan naar blijven kijken ! (tu)

De Parnis for Bently vind ik dan weer minder, maar de Breitling for Bently vond ik ook nooit zo super mooi. Doe mij maar een Bently met een gewone Breitling ! :smiley: Maar da’s natuurlijk louter persoonlijk.

Ik heb me ondertussen ook al goed voorzien van Parnii - ik heb er al zelfs enkele “dubbel” :smiley: :smiley: :smiley:

Ben ook van plan om er eentje op te offeren voor dissectie !

Je moet die url van de Tao eens… NEEN MARC, VRAAG HET NIET ! ! ! :smiley: :wink:

Ach, het is zoooooo verslavend ! :wink:

Was leuk om te lezen en de foto’s te bekijken.

Veel plezier met de mooie aanwinsten :~

Nice hunting Martin. Die Tao is heel erg mooi. Ik had nog nooit van dit merk gehoord. Ik hou er ook van om het net af te struinen naar goekoop mechanisch werk.

Wat moet je vakantie saai geweest zijn zeg :smiley: Gefeliciteeerd met je aanwinsten, ik vind vooral de laatste Parnis met “gouden” kast leuk.

hharry Schreef:

bedankt voor de link. Heb gelijk een bod gedaan!
Zijn die TAO’s wat qua afwerking en zo? Zitten
leuke tussen.

Op basis van mijn ervaring met dit ene exemplaar zou ik hem vergelijken qua afwerking met een merk als Parnis, of bijv. de betere Alpha’s. Dus erg goed voor de prijs :slight_smile:

Groeten,

Martin

doekr Schreef:

[knip]

Op de een of andere manier heb je nooit genoeg he?

Nee :slight_smile: en ik heb er nog véél meer op het oog:~

Marc-B1 Schreef:

… of hoe een kistjes snel kan vol geraken,
Martin ! :smiley:

Congrats, vooral met je Tao ! Da’s echt een
horloge waar je kan naar blijven kijken ! (tu)

De Parnis for Bently vind ik dan weer minder, maar
de Breitling for Bently vond ik ook nooit zo super
mooi. Doe mij maar een Bently met een gewone
Breitling ! :smiley: Maar da’s natuurlijk louter
persoonlijk.

Ik heb me ondertussen ook al goed voorzien van
Parnii - ik heb er al zelfs enkele “dubbel” :smiley:
:smiley: :smiley:

Ben ook van plan om er eentje op te offeren voor
dissectie !

Je moet die url van de Tao eens… NEEN MARC,
VRAAG HET NIET ! ! ! :smiley: :wink:

Ach, het is zoooooo verslavend ! :wink:

Dan moet je vooral niet hier
http://shop.ebay.nl/merchant/uswatchshop_W0QQ_nkwZQQ_armrsZ1QQ_fromZQQ_ipgZ25
kijken :wink:

Groeten,

Martin

Henrik Schreef:

Wat moet je vakantie saai geweest zijn zeg :smiley:

Nou, een paar aankopen zijn wel in lichtelijk beschonken toestand gebeurd :)o
Omdat bieden via de mobiel alleen goed op de .com werkt, heb ik een keer een max bod ingetiept van $41,50 ipv $41.50. Dit resulteerde dus in $4150.00 Gelukkig had ik hem voor $37. Had een erg duur grapje kunnen worden…::o
Heb wel de volgende dag uitgezocht hoe je een bod kan intrekken, en onder welke voorwaarden. Dit bleek er één van te zijn.

Leuk, Martin! :slight_smile: En ja, ik ben niet de eerste die het opmerkt, maar die Tao ziet er goed uit! (tu)

MartinB Schreef:

Henrik Schreef:

Wat moet je vakantie saai geweest zijn zeg :smiley:

Nou, een paar aankopen zijn wel in lichtelijk
beschonken toestand gebeurd :)o
Omdat bieden via de mobiel alleen goed op de .com
werkt, heb ik een keer een max bod ingetiept van
$41,50 ipv $41.50. Dit resulteerde dus in $4150.00
Gelukkig had ik hem voor $37. Had een erg duur
grapje kunnen worden…::o
Heb wel de volgende dag uitgezocht hoe je een bod
kan intrekken, en onder welke voorwaarden. Dit
bleek er één van te zijn.

Hahahaha. Wanneer ik een avondje ben wezen stappen en nog even op ebay ga kijken voor het slapen bied ik ook altijd op horloges die ik in nuchtere toestand niet zou kopen. Erg herkenbaar.

Mooi, die Tao.

Op de site van Tao international staat een adviesprijs van meer dan 3000 $.
Dan heb je zeker een goede zaak gedaan !

GBW

Prachtige klokjes, Mark.(tu)
Je bent met deze aankopen, de recessie in China flink te lijf gegaan.:wink:
Die Tao is heel leuk, het uurwerkje had ik hier al eens http://www.ofrei.com/page1119.html gezien.
Ik zag trouwens, dat het merk ook heel mooie klokjes met een Chinese Unitas in het programma heeft.
Helaas zit mijn schoenendoos nu vol met horloges, er kan niets meer bij,geloof ik:S
Groeten, Chris.

Johhhhh, en bedankt he :sunglasses: staat er ineens een Tao op mijn “wil ik hebben lijstje”