Bij het lezen van het “welke vintage dragen we” topic bedacht ik me dat ik nog een paar aanwinsten niet heb laten zien.
De eerste is een SeaGull ST5 met een zwarte wijzerplaat en cushion case. Ik heb deze gekocht omdat ik nog geen st5 in zwart had. Goede reden, toch? 
Het bekende gestreepte uurwerk:
De balansbrug is niet gestreept en waarschijnlijk ooit vervangen…
De tweede is ook een ST5, alleen dit is een NOS 29j automatic. Tenminste…
Met zo’n mooie PiePan plaat, en ‘sunburst’ gebrushde kast:

Lekker hoog plexi, met geintegreerde loupe:

Dit model is dikker, vanwege de rotor van de automaat:
Maar bij openen werd duidelijk waarom er handwound in de advertentie stond, en hij beduidend goedkoper was dan normaal. De autowind module is niet gemonteerd bij dit exemplaar. Waarom? Geen idee. De verkoper zei dat dit een ‘export model’ was.

Maar goed, uiterlijk blijft hij mooi 
De volgende was een Shanhai 1120. Ik had nog geen jaren '60 model met het oude logo. Ik zag deze in gebruikte staat, maar daar houd ik wel van.

Simpele caseback:

En SS1 movement:

Nog geen dag nadat ik deze gekocht had vond ik nog 1120. Wel iets duurder, maar in perfecte conditie. Die kon ik dus niet laten liggen, en nu heb ik er twee. 

Ik ben er weer zeer content mee.
Bedankt voor het kijken,
Martin
Ik moet het echt toegeven, ze zijn mooie.
Lopen ze ook beetje nauwkeurig?
Veel geluk ermee.
Groet
Iwan
kaleiwan Schreef:
Ik moet het echt toegeven, ze zijn mooie.
Lopen ze ook beetje nauwkeurig?
Veel geluk ermee.
Groet
Iwan
Dank je Ivan.
Ze lopen over het algemeen prima, al time ik mijn horloges zelden. ze vallen eigenlijk altijd binnen de +30 sec per dag. Vaak zijn ze nog een stuk beter, zeg minder dan +5 sec per dag. Hier trouwens een plaatje van zo’n Shanghai SS1 op de timer:

+0 sec per dag (tu)
Groeten,
Martin
Top postje weer (tu)
Dank je wel voor het delen!
mvg, Frans
Mooie horloges Martin(tu) ga zo door:D
Beste Martin,
sinds ik lid ben van dit forum ben ik al veel horloges tegen gekomen die ik niet kende…maar die van jou kende ik niet en ben ik gaan waarderen vooral door de liefde waarmee je ze fotografeerd en de begeleidende tekst!
Bedankt voor je inspiratie!
En succes met het verzamelen…ik zal blijven uitkijken naar seagull’s…
Groet, Justin
tjvreeken Schreef:
Mooie horloges Martin(tu) ga zo door:D
Dank je Tom,
De volgende is inderdaad al weer onderweg. Een re-issue van het eerste prototype horloge van Shanghai uit 1956, de Heping, ofwel ‘vrede’. Stay tuned 
Hoi Justin,
Dank je voor het compliment. Ik moet ook zeggen dat ik er veel plezier en voldoening aan beleef. Mocht je geïnteresseerd zijn in een bepaald model, kan ik je altijd naar wat adressen verwijzen. Het leuke van deze vintages is dat ze de wereld niet kosten, en toch redelijk uniek zijn, tenminste aan deze kant van de wereld.
Groeten,
Martin