Nadat ik het een tijdje heb geprobeerd met minder, maar duurdere horloges, ben ik toch weer in een oude gewoonte teruggevallen. Ik vind het gewoon leuk om een wat grotere, gevarieerde collectie te hebben. Gisteren heb ik wat foto’s gemaakt van drie redelijk recente aanwinsten, die fatsoenlijk genoeg zijn om ze hier te laten zien.
De Adanac is een Navigator die in twee batches - 1986 en 1988 - is ge-issued aan de Amerikaanse luchtmacht. Behalve het mooie Patina vind ik het ontwerp van dit horloge heel mooi. De lage, schuine bezel sluit perfect aan op het gebolde plexi. De stalen Benrus-achtige kast heeft geïntegreerde crownguards. Zo kan er dus niks achter de mouw van je pilotenoverall blijven hangen.
De Porsche Design is een re-issue van een ontwerp uit 1973. Ik vind het boeiend dat PD in deze tijd van psychedelische kastvormen en kleurige 7750-chrono’s zo’n tool-achtig horloge ontwierp. Stiekem is dit natuurlijk een Eterna (het origineel kwam van Orfina). Voor mij een bonus, want ik heb een enorme zwak voor dit merk.
Aan de 7548 hoef ik niet veel woorden vuil te maken denk ik. Ik vind het een klassiek design en dit exemplaar - met SQ-wijzerplaat en mooi blauwig verkleurde bezel - is in erg mooie staat.
Is het trouwens een coole tas of jas die je als
ondergrond gebruikt hebt?
Groeten.
Noel.
Dank je Noel. De ondergrond is een legertas die ik ooit uit Frankrijk heb meegenomen. Gaat nu al jaren mee op vakantie, want er kan ongelooflijk veel in.
Jeetje wat lekker Hidde, nu gaat 't bij mij ook
weer kriebelen.
En is die Adanac niet bestemd voor de Canadese
Luchtmacht aangezien Adanac Canada omgekeerd is.
Goed gezien Jelle, dat schijnt een bekend woordgrapje te zijn. Deze Navigator is gemaakt door Gallet & Co, producent van Marathon, in Canada, maar vóór de USAF. De merktekens daarvan staan dus ook achterop. Ik geloof dat een andere kleine batch wel bij de Canadese luchtmacht terecht is gekomen.
Goed gezien Jelle, dat schijnt een bekend
woordgrapje te zijn. Deze Navigator is gemaakt
door Gallet & Co, producent van Marathon, in
Canada, maar vóór de USAF. De merktekens daarvan
staan dus ook achterop. Ik geloof dat een andere
kleine batch wel bij de Canadese luchtmacht
terecht is gekomen.
Ja zoiets las ik eens ja. Goeie humor van die Canadezen
Geweldig vette horloges die Adanac’s, staat ook op mijn whishlist. Veel plezier er mee (tu)
Gaaf man! Echt mooi! En doe eens een goede foto
van die tas
Zo te zien is er ooit een Duitser mee uit een
vliegtuig gesprongen. Wie meer weet, mag het
zeggen.
Indien het een tas is van om en nabij de 100 liter inhoud dan is het hoogstwaarschijnlijk in gebruik geweest vanaf Operation Desert Storm of Operation Desert Fox, Of misschien Afghanistan…
Herkenbaar aan de canvas strook die als het goed is helemaal om de tas heen loopt en overgaat in de handvaten.
Ik heb zelf een Engelse heavy duty versie in zwart.