… die ik wel zie zitten.
Weg van dat opgepompte http://www.gq-magazine.co.uk/watches/articles/2014-04/18/jean-frederic-dufour-ceo-best-vintage-rolex-watches
(Denk dat 1 lid in het bijzonder hier moet glimlachen bij het lezen van dit artikel.)
… die ik wel zie zitten.
Weg van dat opgepompte http://www.gq-magazine.co.uk/watches/articles/2014-04/18/jean-frederic-dufour-ceo-best-vintage-rolex-watches
(Denk dat 1 lid in het bijzonder hier moet glimlachen bij het lezen van dit artikel.)
Ben niet zo onder de indruk van het artikel zelf, maar een heruitgave van de “Cellini King Midas” lijkt me wel leuk
Ben niet zo onder de indruk van het artikel zelf,
maar een heruitgave van de "Cellini King Midas"
lijkt me wel leuk
Ah, blijkbaar meer dan 1 (
De Explorer mag van mij 39mm blijven absoluut geen moeite mee.
En de Sub mag ook zijn huidige diameter behouden.
Als ze een beetje koekeloeren naar de marktvraag…
Om even terug te komen op de groeiende Aziatische markt voor horloges zou ik zeggen introduceer ze naast elkaar.
37mm Sub als toevoeging in de collectie de 40mm gewoon blijvend.
36mm Explorer en ook hier weer de 39mm ook gewoon in het gamma houden.
Dat doen ze toch ook al met de Datejust I en II 36 en 41mm.
Groeten.
Noel.
Nog een toevoeging:
Wat mij ook wel gaaf lijkt dat je kan kiezen voor oude kastvorm en nieuwe kastvorm. (Dikke lugs/Dunne lugs)
Om even terug te komen op de groeiende Aziatische
markt voor horloges zou ik zeggen introduceer ze
naast elkaar.
:Wat mij ook wel gaaf lijkt dat je kan kiezen voor
oude kastvorm en nieuwe kastvorm. (Dikke
lugs/Dunne lugs)
zou fijn zijn extra keuze, maar ik denk dat ze ook niet n te breed assortiment willen hebben.
ik dacht dan aan duiker n elegantere sub vs n forsere/stoerdere deepsea. ik bedoel, vond t jammer dat de seadweller eruit ging, maar begreep dat ook rolex verder/dieper wilt gaan ivm concurrentie ea. maar imho hebben ze geen elegante duiker meer. voor de deskdivers zoals ondergetekende zeg maar :+
dus als ze n reissue v n vintage (military) sub uitbrengen, zal ik dat toejuichen. hetzelfde geldt voor mij voor de explorer en airking. 34 & 36 vind ik zelf wat klein. richting 38mm zou ik wat fijner vinden. maar dan wel met behoudt v de verhoudingen cq elegante vormen.
Ja wat het assortiment overzichtelijk houden betreft snap ik wel dat ze niet een hele rits erbij gaan introduceren…
Tenminste dat lijkt me niet zo 1 2 3 gebeuren.
Ik haalde hierboven de Aziatische markt aan maar heb eigenlijk kortgeleden meerdere items voorbij zien komen op internet dat Rolex helemaal niet meer zo heel erg geliefd is in Azië.
Met name jongere Aziaten vinden Rolex een horloge voor pensioengerechtigde leeftijd, Of dat in heel Azië zo is? Geen idee.
Daarom leek het me wel een handige move om ook de mensen daar te bedienen door verschillende diameters aan te bieden bij meerdere modellen.
Misschien wordt Rolex dan weer meer gewaardeerd bij Aziatische cliënten.
Groeten.
Noel.
Met name jongere Aziaten vinden Rolex een horloge
voor pensioengerechtigde leeftijd, Of dat in heel
Azië zo is? Geen idee.
goeie vraag. weet ik eigenlijk ook niet, maar kan t me wel goed voorstellen. net als in meer landen werden grotere modellen populairder. dus kan me voorstellen dat in azie panerai bijv n stuk vd taart had gekregen. daarnaast zijn er ook meer zwitserse merken in china gaan zitten. zo is bijv longines er populair geworden. zowel omdat het beter bereikbaar is met de lagere prijzen (de super rijken kopen wel ap, pp en andere aparte merken), als dat de vertaling mooier klinkt. zo ken ik iemand die liever n longines dan n omega zou willen. omega bekt in t mandarijns vertaald niet lekker.
En of ik ff moest glimlachen!
Citaat:
Robert Johnston, GQ Associate Editor:
If I had to go back into the Rolex archive and chose just one piece to be revived right now it would be the remarkable Cellini King Midas. As sported by Christopher Lee as Scaramanga in The Man With The Golden Gun this is the horological equivalent of a supervillain. The unashamedly chunky Seventies styling brings to mind the wonderful Jaguar XJS first launched in 1975 and in serious need of a revival right now. The other big fan of the King Midas was the King himself, Elvis Presley. He wore a limited-edition model that when it was released in 1970 was the most expensive Rolex you could buy. So who wouldn’t want to revive it?
En of ik ff moest glimlachen!
:)-D