Pad print persoonlijk horloge

Vorig jaar heb ik zelf mijn zolder verbouwd. Twee kamers gemaakt en alles opnieuw geïsoleerd enz. Mijn buurman is aannemer en die heeft me veel geholpen. Super fijn natuurlijk. Maar ja… dan wil je ook wat terug doen. Dan begint de vraag wat? Ben al een tijd bezig met het maken van wijzerplaten en horloges. Dus, een abc’tje. Het moet een horloge worden.
Dus maar eens met de buurvrouw in gesprek. Wat zou er op moeten komen. Samen tot een ontwerpje gekomen.

Online een horloge kitje gekocht op de Bay.

Ik heb een pad printer in huis. Maar eigenlijk niet veel gebruikt. Tot nu maakte ik wijzerplaten vooral met lasergraveren. Wordt toch wel eens tijd. Ontwerpje opgestuurd en een cliché laten maken. Een cliché is een printplaat. Er zit een flinterdunne ets op de plaat. Daar laat je inkt inlopen. Die neem je vervolgens met een soort siliconen tiet op. Daarna breng je het over op de wijzerplaat.

Yes cliché in huis. Shit hoe ga ik die wijzerplaat nu mooi vastmaken op de pad printer… van messing heb ik een mal gemaakt waar de wijzerplaat mooi op vast zit.

Eerste poging, lukte helaas niet. Op de een of andere manier kreeg ik de print lagen(het liefst wil je drie keer over elkaar heen printen) niet goed uitgelijnd. Dus geen strak resultaat. Shit, wijzerplaat verknald… nieuwe besteld.

Gisteren heb ik het opnieuw geprobeerd. Veel getest op het toch al verknalde wijzerplaatje. Nu krijg ik het eindelijke strak. Zelfs onder de microscoop nagel strak. Vanochtend het horloge in elkaar gezet. Zie hier het resultaat (beter foto’s volgen)

Nu nog een mooie 22mm rubberen band kopen. Iemand suggesties?

Best leuk geworden, al zeg ik het zelf :thinking:. 10 december ga ik het horloge Kado doen. Spannend!

Groet Kloetster

74 likes

Ontzettend gaaf en origineel cadeau! Leuk bedacht en uitgevoerd :sunglasses::+1:

1 like

Ziet er netjes uit.:+1::ok_hand::clap:

Wauw strak hoor! :ok_hand:

Waar is Amber gebleven?

Echt gaaf dat je de moeite neemt om echt iets unieks te maken. :+1:t2:

3 likes

Wat een origineel en mooi idee. Uitvoering is ook top!

Zeker! Knap werk. :ok_hand:
Ik ga zo eens even opzoeken wat een pad printer is …

Overigens, Amber … waar is Amber gebleven? Mag ze voor straf niet op de wijzerplaat of ben je haar glad vergeten. :joy:

EDIT: Ik zie dat @Rik me al voor was.

2 likes

Haha, scherp. Wilde ze zelf uiteindelijk niet. Haar naam wordt op de achterkant op de rotor van het uurwerk geprint. Is een ETA 2824 overigens.

2 likes

Weer wat geleerd! Leuk.

3 likes

Heel cool en erg origineel! Dat zal die prachtig vinden!

Kon het niet laten. Tussendoor nog een print voor mezelf gemaakt… is met een enkele print gang. Duidelijk minder mooi. Maar al een stijgende lijn. Daarnaast vind ik het logo te groot. Misschien nog een keer opnieuw doen… :thinking::joy:

17 likes

Geestig, werkt dus ook op petten…

Echt een leuk cadeau :+1: mooi gelukt ook .

Mooi én mooi kado!!!
:ok_hand:t3::ok_hand:t3::ok_hand:t3:

Gaaf hoor! Zal die blij mee zijn.

Gaaf gedaan :+1:

Je hebt v die siliconen die antigeen zijn. Met quick release zou handig zijn om af te kunnen wisselen met NATO ofzo, aangezien ie geen lugholes heeft.

Tof idee om iemand een persoonlijk horloge te geven.
Wel gaaf dat je dat zelf kan doen. Je gaat het vast druk krijgen nu iedereen weet dat je dat kan :laughing:

1 like

Haha ik ben benieuwd!

2 likes

Wel heel leuk gedaan.
Mooi hoor zal er blij mee zijn.

Heel leuk idee om op deze manier zijn hulp te waarderen. En nog eens ontzettend origineel ook :ok_hand:

NB: als dit horloge goed bij hem valt, kun je zeker op hulp rekenen voor de uitbouw :clown_face: