Paketa/Raketa 2609.ha servicebeurt

Het maakte niets uit. Niet sneller of niet langzamer. Vond dat al verdacht. Ik dacht: laat hem anders eerst een dagje draaien en dan nog eens opnieuw kijken om af te regelen. Vaak dat het spul zich moet zetten of indraaien en je nog weer wat andere waarden krijgt.

1 like

Als het niets uitmaakt dan zou ik even kijken of je spiraal wel in de regelsleutel ligt en of het pinnetje niet toevallig afgebroken is (zoals bij mij laatst)

2 likes

Hebben deze uurwerken niet een regelsleuten waarbij de pennetjes niet gesloten zijn aan de onderkant.
Dan kan de spiraal er uitvallen wat verklaart dat afregelen niet functioneert.

1 like

Bedankt voor jullie respons. Gaan we controleren. Verklaart bij mij niet waarom hij 6 uur lang heeft gelopen en nu niet meer wil. Maar…… ik ga het controleren :+1:t2:

1 like

Stukje bij beetje :stuck_out_tongue_winking_eye:

Geen wijzers die elkaar raken ?
Of vuil in een (langzaam lopend) tandwiel ?

Zo maar een paar opties wat zou kunnen.

Wijzers lopen vrij. Expliciet op gelet ivm mijn weinige ervaring. Na de plaatsing van de uren en minuten wijzer eerst gekeken of alles vrij liep en als laatste de seconde wijzer geplaatst.

Van het weekend even kijken of volgende week even wanneer ik de reserve onderdelen binnen heb. Morgen eindelijk mooi weer. De motor moet hoognodig eens uitgelaten worden :smile::wink:

1 like