Pakje uit Italie,verzonden zonder straat en huisnummer

Ik heb op 20 augustus iets gekocht op ebay, betaald met paypall. In Italie, dus toch wel een beetje spannend, ondanks eerdere goede ervaringen.
Heb netjes een berichtje gekregen dat het was verzonden, maar geen track&trace gekregen. Na twee weken toch maar eens contact opgenomen, want het was nog niet gearriveerd.
Geen antwoord, een aantal dagen later weer gevraagd en gelukkig een foto van het verzendbewijs gekregen.
Hier staat idd de T&T op, verzonden met Poste Italiano, met mijn naam en postcode erop, maar zonder mijn straatnaam en huisnummer!!! Dat is die italiaan dus vergeten :sob: :sob::sob:

Ik kan zien dat het pakket op 30 augustus in nl is gearriveerd (niet via postnl, maar via https://en.trackitonline.ru/?) en vervolgens is het stil.

Mijn vraag is of iemand weet met wie poste italiano samenwerkt (gewoon postnl?) en of iemand hier ervaring mee heeft/ of het zin heeft om hier tijd in te gaan steken, bellen, mailen etc, of dat ik beter kan wachten tot het pakketje (hopelijk) weer terug gaat naar italie, waarna het wederom naar mij verzonden kan worden.

Alvast dank voor eventuele reacties!

1 like

Geen idee eerlijk gezegdā€¦je zou het track trace nummer eens kunnen invullen op 17track, https://www.17track.net/nl, misschien vind je hier meer infoā€¦

2 likes

Zeer bedankt, die kende ik nog niet. Ik zie hiermee dat hij op 31 augustus in nl is gearriveerd en dat het idd via postnl gaat. Die ga ik maandag maar eens bellen

je zou postnl twitter kunnen vragen, die zijn wat sneller in antwoord. Lijkt mij dat de verzender contact op moet nemen met poste italiano. Misschien kunnen ze hem nog onderscheppen maar verwacht dat ie al gauw retour gaat.

1 like

Dank voor de tip, maar ik ben een oude l*l en heb geen twitter oid. Ik ga het maandag eens proberen via de oldtech chat functie, wellicht dat dat idd sneller werkt dan bellen(ook ervaring mee in het verleden, minimaal 15 min in de wacht) :disappointed_relieved:

Ik heb iets dergelijks gehad met een pakje uit Italie, huisnr vergeten door de Italiaan.
De verzender kan op de Italiaanse website een correctie invoeren
Anders gaat het pakje terug na 15 dagen.
Een maand na verzending is het tenslotte afgeleverd.

1 like

Wat ik me afvraag is hoe je Ć¼berhaupt een pakket in verzending kunt krijgen zonder adres???

Hopelijk komt het goed voor je maar ik had gewoon bij Paypal een issue aangemaakt.

1 like

:point_down:

9 likes

Er zijn een aantal landen die helemaal geen huisnummers hanteren. Ik heb laatst iets naar een Grieks eiland gestuurd, daar was naam eiland en volledige naam genoeg. Dan heb je nog landen waarin je een soort routebeschrijving geeft, of gewoon een huis dat een naam heeft.

Men is zich daar niet zo bewust van maar Nederland heeft echt een super slim adressering systeem waarin postcode en huisnummer (plus aanduiding) genoeg is om iets bezorgen, omdat elk pand met woonbestemming een unieke combinatie heeft.

2 likes

Die bewoners zitten de hele dag buiten met een drankje. Zijn altijd thuis. Dat scheelt natuurlijk. :upside_down_face:

4 likes

Heren bedankt voor de reacties. De italiaan is niet zo reageerderig, dus ik ga inderdaad zo maar eens een paypall claim maken, hopelijk gaat de communicatie dan wat sneller . En hem ook deze tip geven, :

hopelijk lukt dat. Anders de tijd maar uitzitten en hem het opnieuw op laten sturen. Wordt vervolgd.

1 like

Ah, dank. Lees er gewoon overheen, Italiƫ.
Mistery solved :+1:

1 like

image

2 likes

Met paypal zit je wel goed hoor is mijn ervaring dus komt het qua betaling wel goed. Mooier zou zijn als het pakket gewoon aan komt binnen redelijke tijd.
En anders als het kan ergens anders opnieuw bestellen

1 like

Er staat dus maar een half adres op, mijn voor- en achternaam, postcode en woonplaats. Maar geen straat en huisnummer.

Dat lijkt mij dus niet kunnen zonder straat en huisnummer.

Met paypal heb ik goede ervaringen idd, dus het bedrag zal ik wel terugkrijgen, maar wellicht keert het pakketje terug naar Italie en stuurt hij het nog een keer op.

1 like

Kleine update, een half uur na mijn paypal claim was er ineens een oplossingsgericht mailtje van de tot nu toe niet zo snel reagerende Italiaan :rofl:

Wel vandaag gebeld met Postnl, op 31 augustus is hij weer richting Italiƫ gegaan, het adres was niet volledig. Hopelijk komt hij weer in goede orde aan daar in de hak van Italiƫ en gaat hij daarna weer deze kant op!

pfoe! heftig, heb zelf eens iets moeten opsturen naar zuid korea( dat was pas een bizar adres), ik snap sinds wel dat mensen problemen hebben met de adres opbouw van andere landen! maar een huisnummer en straat zijn toch wel vrij essentieel haha; hoop dat je snel het horloge hebt!

2 likes

Nou, adressen in Japan is trouwens ook wel een dingetje. Wel straatnamen, maar de nummering gaat in volgorde van het tijdstip waarop het huis klaar was. Krijg het nou heen en weer.

2 likes

Gelukkig stond zijn eigen huisnummer en straat er wel op, dus heb goede hoop dat hij daar weer arriveert.

1 like

en ik altijd maar denken dat die jappen altijd alles goed doen van de eerste keer :smile:

1 like