Pakjesman! Nieuwe/oude delbana!

Zojuist gearriveerd vanuit een ver oord en snel om de pols :smiley: Het is “maar” een handopwinder, maar ik viel voor de mooie two-tone wijzerplaat. Wijzerplaat ziet er voor dit oudje, jaren 50 gok ik, nog prima uit. De kroon lijkt me niet origineel dus die moet nog wel vervangen worden. Wel lijkt hij tot nu toe netjes de tijd te houden, dus ik ben er blij mee!!

Wat snelle(kunstlicht) foto’s:

Om de pols:

het binnenwerk:

en met twee broertjes:

7 likes

Mooi! Ik zie dat een vorige eigenaar nog te identificeren is :slight_smile:

Klopt :grin: ik ga hem zo door de database halen…

Leuk hoor. Ik vind vintage horloges met een handwinder eigenlijk veel prettiger dan met een automaat (bumper of niet). Zijn vaak betrouwbaarder en nauwkeuriger, omdat de efficiëntie van vintage automaten om gangreserve op te bouwen het nogal eens laat afweten. Leuk AS uurwerkje, helemaal niks mis mee. Sterker nog, de naald van het kompas lekker in het midden en afgezien van het bewijsmateriaal ziet het uurwerk er redelijk schoon uit. Veel draagplezier!

Mooie klok, ziet er leuk uit met zo’n tweekleurige wijzerplaat. :+1:

Mijn beste,

Een Vintage met een hoofdletter!!
Heerlijk om naar die two-tone wijzerplaat te kijken!!
Veel draag-genot.:four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Dank! Ik merk dat mijn voorkeur steeds meer uitgaat naar jaren 50 en ouder. En two tone was/is mijn eerste voorkeur, al bij de eerste horloges, toen ik dit forum nog niet kende :sweat_smile:

4 likes

Stuur die Delbana maar naar mij dan, want de 1194 serie van AS heb ik alleen nog maar in 40’s horloges gezien :wink:

Dus het is een 40’s?? Beter :wink:

1 like

Ik ken niks van Delbana, maar die 2-tone wijzerplaat is echt übercool :clap:


Mooie aanwinst, Erik, geniet ervan :+1:

Gefeliciteerd met uw aankoop!

Mooie aanwinst en leuke collectie. Wit/groen knalt er wel uit hoor.

Leuk ding, lijkt me toch meer een jaren 50 horloge. Je ziet ze trouwens ook met Felsa-kalibers.

http://uhrforum.de/delbana-handaufzug-t37604

Zeer mooie aanwinst voor de collectie; veel plezier ermee!