Pakket al negen dagen bij douane; geen brief

Bedoel je de Sopot Limited?

Maar zij verzinnen iig zelf een (in dit geval lelijk) horloge.

Geen idee, maar 220 US dollar???
Voor een groene???
Uit Aziƫ???

1 like

De mijne staat nog steeds ā€œready for customsā€; ik heb het al enkele weken in huis…

220 dollar? Uit Aziƫ? You should have gotten yourself a Seiko SKX mate!:sweat_smile:

3 likes

Uit het onderstaande staat blijkt dat EMS de hoogste inklaringskosten heeft. Dus het zal wel heel grondig gebeuren :wink:

TNT Express €13,00
EMS (TNT) €17,50
PostNL (China Post, Hongkong Post, etc) €13,00
DHL (Express) €10,00
Fedex €10,00
UPS €10,50
USPS €13,00

Idd bij een bruto stukprijs van enkele tientjes voor een miy 9015

Ik heb in het verleden een soortgelijke hommage met een echte Swiss ETA 2824-2 en met een Zwitserse kast en band niet kunnen slijten voor €220 , echt super mooie afwerking , vergelijkbaar met een ā€œsteen-hard 1ā€ ( kasten van dezelfde fabrikant ) horloge en zonder invoerrechten en en en kosten … ik begrijp de wereld niet meer :flushed:

En nu maar hopen dat er geen vergelijkingen ondernomen worden tussen een miyota 9015 en bijv. een Rlx 3135
gezien ik het Rolex merk voorbij zag komen in dit topic :joy:

Maare ik hoop voor de koper dat ie snel maar vooral langzaam oo de deurmat zal landen :thinking:

Ik wens er veel plezier mee toe hoor , het klokje ziet op de foto iig prachtig uit :+1:

Bij TNT hebben ze toch een ā€œvastloperā€ momenteel ?.

1 like

Beste Hub,

Wil graag foto’s van je hommage zie.

Tim

Update: pakket ligt nu nog steeds bij de douane, sinds 19 juni! Het is toch Godgeklaagd. Ik heb al gebeld, er is een onderzoek opgestart, maar ze laten niets van zich horen. Falers!

1 like

Leuk. Je zomerse duiker straks lekker om, in de herfst.

1 like

Koop je nog geen gombal voor.

Ik wil niet lullig doen, maar doe het toch. Misschien heeft iemand hem aangezien voor een nepper. Hommages en neppers en zo. Haal je zo maar door elkaar.:eyeglasses:

:disappointed_relieved:
De Keizer zei het al,

ā€œwe must suffer the insufferable and bear the unbearableā€

les geleerd: voortaan alle aankopen laten opsturen naar buitenlandse vakantieadresjes. Screw this land!

Precies. Gewoon je zending zelf aanmelden bij een fietskoerier van Poczta Polska.

1 like

Tele2 zei het ook al: "Niet omdat het moet, maar omdat het kan. "

Na herhaaldelijk bellen en mailen krijg ik nu ineens een mail van PostNL dat ā€œhun onderzoek niets heeft opgeleverdā€.

Huh, wat? Mijn pakket komt binnen met het vliegtuig (zo is te lezen op de trackingwebsite van de Koreaanse posterijen), wordt afgeleverd bij de douane, er wordt nota bene een rekening voor mij aangemaakt (ik moet 28,95 betalen bij ontvangst) en vervolgens is het pakket alsnog… kwijt? Wat is dit voor derdewereldland?

Mij bekruipt een beetje een paarse-krokodilgevoel. Het enige wat ze mij nog kunnen aanraden is ā€œcontact opnemen met de versturende partijā€. Hmpf, ja lekker dan. Ik kan natuurlijk een Paypal-dispuut openen maar die arme meneer Tisell heeft eigenlijk helemaal geen schuld aan mijn probleem!

1 like

Toch even de puntjes op de -i-
Er liggen geen pakketten bij de douane
De vervoerder geeft bij de douane een lijst af met welke producten zij heeft vervoerd en hoeveel aan rechten er betaald moet worden. Die handeling rekent de vervoerder vervolgens door aan de ontvanger.
Soms doen ze dat niet goed óf wil de douane in een pakket kijken.
Dan duurt het iets langer (meestal een werkdag).
De tijd gaat vaak verloren bij de eerste stap; het doen van de aangifte. Als ze die niet doen, mogen ze de goederen niet wegvoeren. Richting de klant heet het dan dat de goederen bij de douane liggen, terwijl het in hun eigen loods ligt…

Damn, kut zeg. Ik hoop dat het nog goed komt.

1 like